Mnogi smatraju toaletni papir ‘svetinjom‘: dvostruki, trostruki sloj, ekstra mekan... Rasprava o svakodnevnom predmetu u gotovo svakoj kupaonici na svijetu toliko je normalizirana da se o tome nije razmišljalo donedavno. No, mit počinje padati jer voda preuzima primat. Čistije je, zdravije i održivije.
Pitanje više nije može li se živjeti bez toaletnog papira, već zašto ga još u 21. stoljeću uopće koristimo?
Iako toaletni papir djeluje neškodljivo, iza njega stoji vrlo prljava industrija - ne zbog onoga što briše, već zbog načina na koji se proizvodi. Za proizvodnju jedne role potrebne su litre i litre vode, energije i, naravno, mnogo stabala. Proces izbjeljivanja uključuje kemikalije koje na kraju zagađuju rijeke i tlo. Proizvod napravljen da čisti, zapravo čini planet još prljavijim.
Svake godine posječeni su milijuni stabala, a tone CO₂ ispuštaju se samo da bi se održavala navika "brisanja" umjesto "ispiranja". Suprotno tome, alternative koje koriste vodu čiste bolje i dugoročno su jeftinije.
Prije, gledati mlaz vode kako izlazi iz WC-a ravno na najosjetljivije dijelove bilo je nešto egzotično, nešto što smo viđali samo u Japanu. No, danas je to globalni trend. Od Tokija do Massachusettsa, sve više domova odustaje od toaletnog papira i priključuje se "vodenom" trendu, piše Unionrayo.com.
Zbog ovog toalet papira imate zaštopan WC: Izbjegavajte ga u velikom luku i ne bacajte u toalet
Bide
Ako postoji zvijezda ove promjene, to je higijenski tuš u WC-u ili bide. Troši malo, a mlaz vode koji potpuno zamjenjuje papir.
Dugo vremena bide se smatrao neobičnim, ali postoji li nešto bolje u hladnim danima kad vam se ne da tuširati? Mnogi su ga uklonili zbog nedostatka prostora, ali sada su novi dizajni kompaktniji, elegantniji i savršeno se uklapaju u moderne kupaonice ili je pak riječ o uređaju potpuno ugrađenom u WC školjku.
Japanska revolucija
Japan je po ovom pitanju već godinama predvodnik. Tamo su WC-i s podesivim mlaznicama, kontrolom temperature, automatskim sušenjem i gotovo bez papira već standard. Na njihovom primjeru, mnogi hoteli počinju uvrštavati takve sustave, pa se čini da budućnost uređenja kupaonica dolazi upravo na ovakav način.


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....