Američki trgovinski predstavnik Robert Lighthizer želi nametnuti dodatne tarife na proizvode poput maslina, piva, džina i kamiona, uz povećanje carina na proizvode uključujući zrakoplovnu opremu, sir i jogurt, navodi se u obavijesti objavljenoj u utorak 23.ožujka. Nove carine mogle bi se povećati za čak 100%, što bi udvostručilo cijenu takvih proizvoda za američke uvoznike i time bi se u potpunosti spriječilo njihov ulazak na tržište.
Ako SAD nastavi sa svojim planom on bi mogao biti koban za europske luksuzne brendove. Među njima Givenchy i Hermes koji proizvode kožne proizvode, zatim Remy Cointreau i Pernod Ricard koji proizvode konjak i šampanjac ili LVMH, Moët Hennessy Louis Vuitton, koji proizvodi široki spektar luksuznih proizvoda. Tarife na njemačko pivo ili britanski gin mogle bi povećati cijene tog alkoholnog pića i smanjiti potražnju što bi naštetilo proizvođačima poput Beefeatera, James Burrougha ili William Grant & Sons koji proizvode poznati Hendricks gin. Vijeće destiliranih alkoholnih pića u SAD-u priopćilo je da se protivi svim dodatnim carinama na alkohol, što bi "eskaliralo trgovinske tenzije diljem Atlantika i dodatno ugrozilo američke kompanije i ugostiteljske poslove koji su već pod prisilom kao rezultat COVID-19", naveli se u priopćenju.Porez na uvoz dodao bi se carini od 25 posto koju je SAD uveo prošle godine na uvoz škotskog i irskog viskija, likera i jela iz Njemačke, Irske, Italije, Španjolske i Ujedinjene Kraljevine.
Uz već prisutnu nesigurnost uzrokovanu koronavirusom, zbog novih tenzija između SAD-a i Europe, cijene dionica su pale na najnižu razinu u tjedan dana. Dionice pića, tvrtki za luksuznu robu i proizvođači kamiona bili su u najvećem gubitku.
Potez je povezan s odlukom Svjetske trgovinske organizacije (WTO) iz listopada kojom je završen petnaestogodišnji spor oko financijske pomoći koju Europa pruža glavnom proizvođaču aviona Airbus. U svibnju 2019. WTO-ovo žalbeno tijelo presudilo da EU nije ukinuo subvencionirane razvojne kredite za Airbusov zrakoplov A380, najveći putnički zrakoplov u svijetu, ni za najnoviji europski mlazni zrakoplov dugog doleta A350, koji uzrokuju gubitke Boeingu i radnicima u američkom zrakoplovnom sektoru.
WTO je presudio da SAD ima pravo uvesti carine u iznosu do 7,5 milijardi dolara kako bi nadoknadila štetu u avioindustriji. Carine su bile namijenjene SAD-u za nadoknadu dijela gubitaka koje je američki proizvođač aviona Boeing pretrpio zbog ilegalnih europskih trgovinskih praksi. SAD je tada uveo 25 posto carine na stotine europskih proizvoda među kojima su francuska vina, talijanski sir i škotski viski, te 15 posto na zrakoplovne dijelove Airbusa.
Robert Lighthizer kako bi dodatno naštetio Europljanima je primjenjivao izuzetno štetnu taktiku, takozvanog ''vrtuljka osvete'', kojom je SAD periodično mijenjala tarife na različite skupine robe.