BANKE ĆE KREDITIRATI MIKROPODUZETNIKE

Mali poduzetnici u Hrvatskoj zapošljavaju 45% svih zaposlenih

U sljedeće četiri godine domaće će se banke usmjeriti mnogo više na kreditiranje mikropoduzetnika nego do sada, pokazuju rezultati istraživanja pod nazivom “Retail bankarstvo u zemljama srednje i istočne Europe - iskorištavanje potencijala mikropoduzeća”, koje su provele konzultantska kuća Roland Berger i udruga Efma.

Banke okreću ploču

Mikropoduzetnici - a to su samozaposleni i kompanije do desetero zaposlenih - u Hrvatskoj čine 90 posto svih tvrtki, ali su dosad bili slabo zastupljeni u bankovnom kreditiranju jer su ih bankari percipirali kao neisplative u poslovanju zbog visokih operativnih troškova i rizika.

Sudeći prema odgovorima banaka u istraživanju Roland Bergera, takvom razmišljanju, čini se, dolazi kraj i većina njih očekuje rast udjela tih kredita u svojem portfelju. Većina banaka u regiji, a među njima i one u Hrvatskoj, planira povećati kreditni portfelj poduzeća, a dvije trećine njih predviđaju rast tog oblika kreditiranja.

- Nakon razdoblja u kojem su se intezivno bavile saniranjem loših kredita i naplatom potraživanja, banke regije još od 2011. istražuju mogućnosti za novi rast - ustvrdio je Hendrik Bremer, financijski savjetnik Roland Bergera. Dodao je da su mikropoduzeća izuzetno zanimljiva skupina i nedovoljno iskorišten segment, posebice zato što njihov udjel u domaćem BDP-u iznosi visokih 34 posto, a zapošljavaju gotovo 45 posto svih zaposlenih u Hrvatskoj. - Očito je da taj segment nudi atraktivne poslovne mogućnosti, ali pod uvjetom da mu se pristupi ispravno - zaključio je Bremer.

Turizam i arhitektura

U Hrvatskoj je, usprkos krizi, zabilježen rast mikropoduzeća od 2006. do danas, a u regiji iskače u zastupljenosti proizvodnog sektora i stomatologa. Hrvatska je posebnost i visoka zastupljenost mikrokredita poduzetnicima u turizmu i arhitekturi. Trećina banaka smatra da je za uspješan model kreditiranja presudna kvaliteta usluga, a za 20 posto njih podjednako su važni proizvod i dostupnost. Marketinški oblici promidžbe najmanje su im važni.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
27. prosinac 2025 14:09