NOVE TROŠARINE

Od 1. 1. skuplji mali automobili i hibridi, a pojeftinjuju luksuzni

Pravi gubitnici novog zakona su jeftini automobili s emisijom CO2 većom od 140 g/km
Ilustracija
 Božidar Vukučević / Hanza Media

Od 1. siječnja iduće godine novi automobili poskupljuju. I to ne samo luksuzni, nego i štedljivi, prosječnom vozaču koliko-toliko dostupni gradski automobili vrijedni do 100.000 kuna, s uzornom emisijom ugljičnog dioksida do 100 g/km. Čak i hibridi, pa i plug-in hibridi koje je država još lani izdašno poticala kao “energetski učinkovite”, želeći na taj način “poticati čišći transport u Hrvatskoj”.

Razlog je novi način obračuna trošarina predložen izmjenama Zakona o posebnom porezu na motorna vozila, dijelu najavljene porezne reforme. Rečenica u uvodu prijedloga zakona da cilj “nije samo i isključivo fiskalni, nego i ekološki, budući da se potiče kupnja ekološki prihvaljitivih vozila s niskim emisijama ugljičnog dioksida” djeluje kao dobra šala. Poticaj se, naime, sastoji u tome da oni s manjom emisijom CO2 poskupljuju manje od ostalih.

Pravi gubitnici novog zakona su jeftini automobili s emisijom CO2 većom od 140 g/km.

Primjerice, Dacia Duster 1.6 s pogonom na sva četiri kotača i emisijom od 155 g/km umjesto dosadašnjih 105.500 kuna nakon 1. siječnja poskupjet će za čak 10.626 kuna (116.126 kuna).

Istodobno, najveći dobitnici su luksuzni automobili s niskom emisijom CO2 poput, primjerice, Mercedesa S 500 koji će sa sadašnjih 1,118.700 kuna pojeftiniti za čitavih 89.530 kuna.

Detaljnije o svim novostima Zakona o posebnom porezu na motorna vozila možete pročitati u novom broju Auto kluba, na čijoj ćete internet-stranici autoklub.hr uz pomoć Kalkulatora trošarine moći provjeriti poskupljuje li ili pojeftinjuje - i točno koliko - automobil za koji se zanimate, odnosno koliko ćete uštedjeti nabavite li ga prije 1. siječnja 2017.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 05:54