GLINA - U nekadašnjoj Plivinoj tvornici za proizvodnju i preradu sušenog voća i povrća tvrtka Vivera, koja od 2001. posluje u sastavu njemačkog koncerna Hipp, godišnje proizvede više od 17 milijuna vrećica hrane za djecu, odnosno oko 105 milijuna obroka za djecu.
Više od 98 posto proizovdnje tvrtka izvozi i tako ostvari 15 milijuna eura.
- Najznačajnija tržišta na koja plasiramo proizvode su zapadnoeurosko te ono zemalja srednje i istočne Europe. Planiramo prodor na tržišta Turske te Ujedinjenih Arapskih Emirata - doznajemo od Darka Baljka, direktora Vivere Glina.
Borba za tržište
Vivera je prije nego što ju je preuzeo Hipp zapošljavala 43 radnika i proizvodila 20 proizvoda prema recepturama Plive, odnosno Cedevite. Tvrtka nije imala organiziranu prodaju i kontrolu proizvodnje.
- Danas proizvodimo više od 120 artikala prema 51 originalnom Hipp receptu i kompletno smo organizirani - ističe Baljak. Godinu dana nakon preuzimanja Vivera kreće s proizvodnjom cerealnih i mliječnih kašica za istočnoeuropsko tržište. Počela je borba za tržište i dokazivanje vlasniku da je tvornica u Glini spremna na veću zadaću.
- Rezultat dobrog rada je to da smo danas jedini proizvođač cerealne dječje hrane u Hipp grupi - ističe Baljak. Investicije u modernizaciju i proširenje kapaciteta su stalni, no presudna godina za razvoj ove tvornice je 2007., kad je vlasnik uložio 4,5 milijuna eura u proširenje kapaciteta. Bio je to uvjet za preseljenje proizvodnje u Hrvatsku i za veliki iskorak u poslovanju.
Ukupni pokazateljii poslovanja u osam godina, koliko je Hipp vlasnik Vivere, ukazuju da je riječ o jednom od najpozitivnijih primjera privatizacije i stranog investiranja.
Dobili smo najmoderniju opremu, učetverostručili broj zaposlenih, proizvodnju smo povećali 12 puta, a prihod do 17 puta. Proizvodnja se bez dodatnih ulaganja i novog zapošljavanja može povećati do 15 posto.
Nedjeljom rad zabranjen
Trenutno se radi u tri smjene, pet dana u tjednu. Subotom i nedjeljom tvornica ne radi, jer je takva politika tvrtke.
- Radnici koji pet dana u tjednu naporno i marljivo rade, imaju pravo na dva dana odmora da budu sa svojom obitelji.
Obrazloženje rada subotom mora biti uvjerljivo, a rad nedjeljom ni po koju cijenu ne dolazi u obzir. Takva je politika tvrtke koja i na ovom primjeru pokazuje odgovornost, socijalnu osjetljivost i humanost vlasnika - doznajemo od Baljka.
Na dječjoj se hrani ne štedi
Globalnu su krizu u Viveri prebrodili puno lakše od većine tvrtki u državi. Jedan od razloga leži u činjenici da je prehrambena branša, a posebno proizvodnja hrane za djecu, u povoljnijem položaju od ostale prozvodnje jer se jesti mora, a ako se štedi na svemu, ne štedi se na djeci, ističe Baljak. Drugi razlog je vrhunska kvaliteta proizvoda, ugled koji brend Hipp ima, te velika ulaganja u modernu opremu, tržište, radnike.- Izvoz je ove godine trebao biti veći gotovo 19 posto, a prodaja na domaćem tržištu pet posto. Trebali smo povećati proizvodnju i ukupni prihod za 7,23 posto. Imamo izvjesni podbačaj plana, ali ćemo osvariti prošlogodišnje veličine ili zabilježiti mali porast. Ne smijemo biti bahati i reći da nismo zadovoljni - ističe Baljak.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....