PREDSTAVLJAMO

Dvojac koji je turističkim portalom osvojio hrvatsku internet publiku i čitatelje regije

    AUTOR:
    • Promo

  • OBJAVLJENO:
  • 05.12.2014. u 13:17

U zadnje vrijeme na internetskim portalima mogu se vidjeti brojni turistički blogovi i promotivni tekstovi hrvatskih destinacija koji tematski oživljavaju bogatu turističku baštinu. Zasluga je to projekta Croatia Hotspots kojeg uspješno vode dvije poduzetnice korčulanskih korijena – Maja Zlokić i Anita Žuvela Hitrec.

8. prosinca 2014. u prostorima Hrvatske gospodarske komore odrzati će se Okrugli stol pod nazivom Hrvatski turizam i poduzetništvo: suvremena poslovna komunikacija, turističke inovacije, modeli, izazovi – rješenja, koji će okupiti najinovativnije mlade hrvatske poduzetnike i najuspješnije hrvatske turističke destinacije.

Rezultat je ovo zajedničke suradnje portala Hotspots.net.hr , Razvojne agencije Zagreb-Tehnološkog parka Zagreb, te ECOFUNDING projekta. Ovim povodom razgovarali smo sa Majom Zlokić i Anitom Žuvelom Hitrec, izdavačima Croatia Hotspots magazina i osnivačima hotspots.net.hr portala.

Intervju: Maja Zlokić i Anita Žuvela Hitrec

U zadnje vrijeme na internetskim portalima net.hr i Jutarnji.hr mogu se vidjeti brojni turistički blogovi i promotivni tekstovi hrvatskih destinacija koji tematski oživljavaju bogatu turističku baštinu. Zasluga je to projekta Croatia Hotspots koji u svom portfelju ima časopis i istoimeni digitalni portal, a uspješno ga vode dvije poduzetnice korčulanskih korijena – Maja Zlokić i Anita Žuvela Hitrec.

Kao inačica tiskanog izdanja magazina Croatia Hotspots, portal Hotspots.net.hr se sa preko 70.000 jedinstvenih posjetitelja mjesečno, u veoma kratkom vremenu prometnuo u lidera među portalima te tematike, što je prepoznalo više od 40 lokalnih i šest županijskih turističkih zajednica, mahom najpopularnijih hrvatskih odredišta koji su se uključili u projekt.

Zahvaljući partnerstvu sa tvrtkom Europa Digital, te nedavnom redizajnu portala , obogaćenog sa brojnim aplikacijama i novitetima, posjete strelovito rastu i svjedoče najvažnijem – čitatelji rado čitaju sadržaje vezane za hrvatske destinacije.

Razgovarali smo s Majom i Anitom o web projektu, skorom Okruglom stolu, kojeg organiziraju, njihovim drugim projektima i daljnim planovima.

Zašto ste se ograničili upravo na domaće destinacije?
Maja: Smatrali smo da postoji deficit takvog sadržaja na velikim web portalima. Čitatelji žele čitati i o domaćim turističkim sadržajima, naslijeđu, kulturi te bogatoj tradiciji. Naravno da je ponekad jednostavnije pisati o atraktivnim zanimljivostima iz svjetskih, turistički jakih odredišta, no ovim projektom pokazujemo da ni naše destinacije nimalo ne zaostaju za njima, kako u pogledu ljepote i potencijala, tako i stalnih aktivnosti koje naši klijenti poduzimaju.

Zajedno sa Razvojnom agencijom Zagreb, organizirate okrugli stol na temu Hrvatski turizam i poduzetništvo: suvremena poslovna komunikacija, turističke inovacije, modeli, izazovi – rješenja. Koji je motiv organizacije?
Anita: Portal Hotspots.net.hr, Razvojna agencija Zagreb – TPZ (Tehnološki park Zagreb) i ECOFUNDING projekt pripremaju ovaj okrugli stol kako bi u zajedničkom dijalogu sjedinili mlade inovativne tvrtke iz turističkog sektora, ugledne turističke djelatnike i digitalne medijske stručnjake. Ova konferencija je stoga idealna prilika da se povežu tri ključne komponente – stalna inovativna rješenja, trendovi i marketinške strategije, bez kojih nema kvalitetnog turističkog proizvoda. Ujedno smatramo vrlo pozitivnim da je jedna institucija poput Razvojne agencija Zagreb prepoznala važnost ovakvog tipa umrežavanja kroz komunikaciju sa svim akterima – kako mladim i inovativnim, tako i onim velikim turističkim tvrtkama, turističkim zajednicama i Ministarstvom turizma.

Tko su izlagači na konferenciji i što predstavljaju?
Maja: Povezali smo poduzetnički i turistički sektor - najbolje primjere iz prakse kako turizam i poduzetništvo mogu djelovati u sinergiji - međusobno se potpomagati, te uz pomoć modernih tehnologija komunicirati sa tržištem. Predstavljamo istaknute primjere turističke promocije diljem zemlje, i vidjet ćemo na konkretnim primjerima kako turistički djelatnici koriste tradiciju i znanje u poduzetnicke svrhe, stvaranje novog turističkog proizvoda, konkuretnog na tržištu. Vidjet ćemo brojne inovativne poduzetnike (TPZ Zagreb) koji su briljantnim idejama osvojili hrvatsko i inozemno tržište, a za koje se kod nas zna vrlo malo, odnosno, više se o njima govori vani.

Koje biste projekte Vaših gostiju istaknuli?
Maja: Teško je u tom moru briljatnih ideja bilo koga izdvojiti, ali ćemo spomenuti projekt Slavonska korpa - izvrstan proizvod za koji se pobrinula Turistička zajednica Požeško-slavonske županije. U suradnji s Agroturističkom zadrugom Klaster Kuna iz Pakraca, kreirala je inovativan proizvod koji je putem web trgovine dostupan svima u Hrvatskoj, a objedinjuje karakteristične autohtone slavonske gastronomske i enološke proizvode s njegovanjem tradicije.

Znači, naglasak ne stavljate na hrvatske obalne destinacije?
Anita: Sve posjećenije kontinentalne destinacije se predstavljaju u većini na ovom događanju. Istaknut ćemo djelovanja i aktivnosti kontinentalnih turističkih zajednica, koje su predanim radom u suradnji s poduzetničkim sektorom potaknule zajedničko razvijanje turističkog proizvoda baziranog na tradiciji i inovativnosti. Za goste smo pozvali 3 županijske turističke zajednice, koje u svom radu koriste optimalan spoj oživljavanja tradicije i autentične ponude kroz manifestacije i običaje, te suvremenih promocijskih kanala.

Koja je destinacija je po Vama najbolji primjer korištenja modernih tehnologija kao i načina komunikacije sa tržištem?
Maja: Tu bismo istaknuli grad Split te Turističku zajednicu Splitsko – dalmatinske županije koji su također naši gosti. Oni su mnogo uložili u inovativan marketing, svojevrsni su državni rekorderi u posezoni sa čak 11% više noćenja u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Oni efikasno razvijaju nove turističke proizvode i udružuju sve sudionike same destinacije ne bi li produžili svoju turističku sezonu, u čemu i uspijevaju.

Projekt hotspots.net.hr je u vrlo kratko vrijeme postao portal lider za promociju hrvatskih destinacija. Čemu dugujete takav uspjeh?
Maja: Zahvaljujući partnerstvu sa tvrtkom Europa Digital, najbržom rastućom digitalnom medijskom kompanijom u regiji te izdavačem najutjecajnijih hrvatskih portala među kojima su najposjećeniji hrvatski portali net.hr i Jutarnji.hr, preko kojih se plasiraju vijesti i teme hotspots.net.hr portala, u vrlo kratkom vremenu dosegli smo izvrsne brojke čitanosti. Danas hotspots.net hr bilježi preko 70.000 unique usersa mjesečno, te naši tekstovi u prosjeku postižu preko 4000 jedinstvenih pregleda.
Osim što smo osnivači portala, već skoro 4 godine izdajemo popularni turistički vodič za promociju destinacija – Croatia Hot spots koji se osim na domaćem tržištu distribuira i u inozemstvu, te smo organizatori brojnih kulturnih manifestacija i poslovnih susreta na temu raznih oblika turizma.

Koja je struktura Vaših čitatelja i koje ih teme najviše zanimaju?
Anita: Naših 75% čitatelja iz Hrvatske i zemalja regije, te čak 25% stranih čitatelja koji prate englesku verziju, najviše zanimaju afirmativni članci koji u sebi nose proživljena iskustva i kreativne turističke proizvode. Čitatelji traže priču kroz koju će doživjeti destinaciju i poželjeti da brzo u nju otputuju. U početku smo se pribojavale da će ove turističke teme koje ne izazivaju nikakvu kontroverzu biti loše prihvaćene. No kada smo prije godinu dana oglasile prve klijente i vidjeli da i manje destinacije nerijetko dosegnu čitanost od 4500 jedinstvenih čitatelja, znali smo da smo na pravom putu i da čitatelji portala itekako žele čitati ovakav tip vijesti.
Zanimljivo je i to da članci koji se izričito bave hrvatskom baštinom ili kulturom, poput teksta o korčulanskim (veloluškim) suhozidima ili o muzeju Škrip na Braču imaju najveći broj FB like-ova te također izvrsnu čitanost. Dakle, novi projekti, inovativnost u turističkoj ponudi, zanimljive manifestacije, kultura i tradicijsko naslijeđe su teme koje zanimaju čitatelje i u tom smjeru ćemo nastaviti i dalje. Forma bloga je također vrlo omiljena i izvrstan način kako doprijeti do većeg broja čitatelja. A najzanimljivije je što su se među naših top 5 članaka ove godine, pri samom vrhu našle teme o Slavonskim vinima i hrani, Adventu o Zagorju i izletištima Zagrebačke županije. Nije dakle samo obalni dio taj koji budi interes, ljudi žele saznati više o kontinentu i njegovoj ponudi.

I za kraj, što smatrate da bi svaka destinacija trebala poduzeti da bi postala uspješna?
Maja: Važno je znati koji su Vaši aduti te ih na pravi način iskoristiti, udružiti se sa nositeljima ponude - odnosno poduzetničkim sektorom, u kreiranju novih oblika turističke ponude, ulagati u manifestacije, osobito u predsezoni i posezoni. Na kraju svega dolazi neizostavna promocija, važnost kreiranja imagea destinacije prema tržištu, mediji, društvene mreže...kad turisti dođu u destinaciju važno im je ponuditi autentičan doživljaj, organizaciju kroz sve segmente turističke ponude, iskustvo koje neće zaboraviti.

Na koji način biste preporučili destinacijama produlje sezonu?
Anita: Projekt PPS 365 Hrvatske turističke zajednice izvrsno pokazuje kako bi to trebalo izgledati. Riječ je o projektu koji daje potporu destinacijama – odnosno regijama koje imaju što za ponuditi, a naročito iskustvo predsezone i posezone svojim gostima. Ovdje je vrlo važna suradnja turističkog i poduzetičkog sektora, što je i tema Okruglog stola Turizam i poduzetništvo. Moderne tehnologije nam omogućavaju brže plasiranje informacije prema krajnjim korisnicima turističke ponude, važno je znati kako ih najbolje koristiti o čemu se također govori na ovome skupu.


Prizori s nedavno odrzane kulturno - povijesne manifestacije Dalmacija od Antike do danas, odrzane povodom Svjetskog dana turizma u Splitu u organizaciji Croatia hot spots magazina

Izdvajamo