BOARDING PASS

Nova generacija influencera koje marketingaši obožavaju

 Profimedia

Na palubi jahte Allegra sve je bilo spremno za koktel dobrodošlice. Na velikom ovalnom stolu ukrašenom školjkama i cvijećem svjetlucale su se kristalne čaše Baccarat, a posada je čekala u besprijekornim bijelim uniformama s izvezenim imenom broda. Čekali su gosti jer je jedno mjesto za stolom stajalo prazno. Domaćin Maximillian postajao je nervozan. Maximillian je u biznisu švicarskih satova i stoga je razumljivo da ga svako kašnjenje uzrujava. Neugodnu atmosferu prekinuo je zvonki glas Alexandre. “Sorry što kasnim!” viknula je umjesto pozdrava, praćena jakim mirisom parfema i svilenim kaftanom koji je vjerno slijedio njene pokrete. Čim je sjela za stol, usmjerila je svoj mobitel u poziciju selfija. Dok je Maximillian držao pozdravni govor kojim je najavio program svog rođendanskog vikenda, Alexandra je mobitelom obilazila prostor. Iako su sve oči bile uperene u domaćina, povremeno bi kriomice pobjegle k Alexandri koja je izvodila seriju poza buljeći u svoj mobitel.

Alexandrin iPhone, spremljen u elegantan Chanelov okvir s perlicama, bio je uvijek tu. Tijekom sunčanja, za večerom, usred razgovora, praćen zbunjenim pogledom gostiju. Bilo je to dvije, tri godine prije nego što je Instagram postao hit, a influenceri riječ. Tek nakon trećeg dana, neposredno pred odlazak, netko je odlučio prekinuti šutnju. “Što ta žena radi po cijele dane s mobitelom? Zašto se neprestano fotografira?” Njezin dečko Ray, koji ju je doveo na jahtu kao svoju gošću, objasnio je da je Alexandra modna blogerica koja putuje po svijetu i objavljuje svoje fotografije u dizajnerskim odjevnim predmetima na svome blogu. “To je nešto najgluplje što sam ikada čuo. Zašto bi to netko radio?”, upitao je Maximillian, buljeći u Alexandru koja je u tom trenutku upravo namještala golemi pareo kako bi se otvorio na mediteranskom povjetarcu. Uzalud je Ray objašnjavao da Alexandra od toga živi. Nitko mu nije vjerovao.

Ovaj tjedan, uz prvu jutarnju kavu vikend-izdanja Timesa, na naslovnoj stranici modne rubrike dočekuje me poznato lice Alexandre. Tema su dugačke haljine s volanima, kakvu na slici nosi Alexandra, zavodljivo gledajući ispred sebe. Uz sliku je izjava švicarske modne blogerice Alexandre L. o tome zašto dugačkim haljinama s volanima predviđa uspješnu sezonu proljeće/ljeto 2019. Njezin blog je u međuvremenu postao hvalevrijedni online magazin i izgleda sjajno. Unatoč nekoliko različitih rubrika, među kojima su putovanja i hrana, sadržaj je uvijek isti: fotografije Alexandre u različitim odjevnim predmetima, na različitim mjestima. Alexandra na terasi hotela u Grčkoj, Alexandra na modnoj reviji u Milanu, Alexandra u butiku Christian Dior u Parizu, Alexandra u svojoj kupaonici. U rubrici naslovljene “Blast from the Past” nailazim na desetak fotografija s opisanog rođendanskog vikenda na Maximillianovoj jahti. Uz fotografije su sažeti komentari, uglavnom imena modnih marki odjeće koju nosi. Saznajem da je Alexandra danas poznata nano-influencerica.

U marketinškoj industriji poznati kao “nanosi”, pripada branši koja na Instagramu ima manje od tisuću pratitelja, ali su specijalizirani za određen proizvod ili tržište. Alexandra, pretpostavljam zbog svoje veze s nasljednikom švicarskog čokoladnog carstva, odabrana je nano-influencerica za luksuzne modne marke. Za fotografije kojima ih prikazuje u najboljem svijetlu i uz lifestyle koji odgovara brendu, Alexandra dobiva besplatne primjerke proizvoda (torbice, cipele, haljine i kozmetičke proizvode) i povremeno naknadu koja uglavnom iznosi nekoliko stotina eura po fotografiji.

Relativno mali troškovi uzdržavanja nano-influencera i činjenica da će zauzvrat napisati sve što kompanija zatraži čine ih sve dražim izborom korporacija koje ih koriste kako bi se pridružili “običnim ljudima” koji ih prate i cijene njihove preporuke. Potražnja na tržištu formirala je nekolicinu marketinškim agencija koje se bave isključivo influencerima. Jedna od njih, Obviously, toliko vjeruje u ovu strategiju oglašavanja da je u samo nekoliko mjeseci udvostručila broj influencera (među kojima su većina upravo nano-influenceri) koje nudi svojim klijentima.

Moja prijateljica Alice, vlasnica PR agencije u Londonu, vrlo rado radi s nano-influencerima jer su jednostavni. “Zvijezde su komplicirane, imaju specifične zahtjeve koje nisu uvijek u skladu s onime što klijent želi. A vodeći influenceri postali su zvijezde i tako se i ponašaju”, objašnjava. Opisuje mi nedavnu epizodu s jednom poznatom britanskom influencericom koja je prekinula suradnju s kozmetičkom kućom koju Alice promovira jer je Alice odgovorila na pitanje postavljeno u komentarima njenog Instagram profila, smatrajući da je to njezina obaveza prema brendu. Alice stoga danas u svom adresaru ima kontakte nekolicine nano-influencera koje bira s obzirom na zahtjeve klijenta. Upravo se nalazi u Madridu sa svojom nano-influencericom za zdrav život, kako bi predstavila novi proizvod vitaminske kompanije.

U albumu Alexandrinih fotografija ne mogu ne zamijetiti da je svoju veliku ljubav prema Chanelu (“Ništa nije ni do koljena Chanelu”, rekla mi je kada sam joj dala kompliment za torbu koju je imala na brodu) zamijenila konkurentskom kućom Dior. Uz seriju fotografiju u Diorovu butiku i za ručkom koji je za svoje vjerne klijentice organizirao švicarski tim za odnose s javnošću Diora, napisala je: “J’adore Dior. Modna marka s kojom se ništa ne može mjeriti”. U svijetu nano-influencera lojalnost je privremena, baš kao i ukus, mišljenje i lifestyle, ovisno o potrebama klijenta.

Kolumne i komentare Ane Muhar možete čitati i na ovoj POVEZNICI

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 22:19