LOŠI NOVI TRENDOVI NA TELEVIZIJI

NOVI ŠOK U HIT-SERIJI 'ŽIVI MRTVACI' Možete li prestati s mrcvarenjem gledatelja?

 YouTube
 Televizijske kuće sve više sliče na Hollywood, a serije umjesto dobrih priča postaju reklame za nove projekte

Odmah na početku htio sam napisati da ne čitate ovaj tekst ako još niste pogledali ključnu epizodu zombi horor serije “The Walking Dead”, jer u njemu na kraju otkrivamo veliki preokret.

Ali znate što, koga više briga?

Ova jednom megapopularna TV adaptacija istoimenog stripa Roberta Kirkmana u svojoj devetoj sezoni, u očajničkom pokušaju da vrati gledatelje (s rekordnih 16 milijuna spali su na kakvih pet) posegnula je za rijetko viđenom prevarom koja je naljutila i najodanije fanove. Ukratko, radnja od početka prati grupu preživjelih pod vodstvom šerifa Ricka Grimesa (Andrew Lincoln) u apokaliptičnom svijetu koji su pregazili zombiji. Bilo je sjajnih sezona, bilo je uistinu loših, likovi su umirali, dolazili su novi, nizali su se preokreti, ali konstanta serije uvijek je bio omiljeni šerif Rick.

Kraj ili ne?

Potom je prije pet mjeseci službeno objavljeno da se Lincoln ove sezone oprašta od serije. Fanovi su od ljeta slušali i njega i producente Scotta M. Gimplea i Angelu Kang kako su “svi tužni, ali ponosni”, “kako je vrijeme da se krene dalje”, “kako će najveći junak dobiti najljepši oproštaj”.... Bla, bla, kme kme.

Marketinška mašina se zahuktala, stvorio se narativ o epskoj epizodi koja slijedi, sve mane su oproštene, a fanovi su se pripremili na kolektivnu korotu. A onda?Šerif Rick nije umro!

Naime, cijela peta epizoda devete sezone (emitirana kod nas u standardnom terminu u ponedjeljak navečer na Foxu) prati teško ranjenog Ricka koji se kroz halucinacije i smrtni hropac oprašta od mrtvih i živih prijatelja i obitelji i na kraju se žrtvuje za spas zajednice koju vodi. Velika tuga, velika eksplozija, boom, pa reklame. Kraj.

Twitter se užario, suze su krenule, a nakon reklama ipak slijedi još jedna scena, završna, valjda epilog. Kad ono, Rick je ipak živ, evo ga krvavog na obali rijeke, a po njega dolazi misteriozni helikopter, spašava mu život i odvodi ga u nepoznato.

Stvarno? Nažalost, da.

I ne samo to, odmah nakon emitiranja epizode javljaju se producenti i ponosno najavljuju: nismo lagali da Rick odlazi iz serije, ali nikad nismo rekli da će umrijeti. Sad ćemo snimiti ne jedan, nego čak tri filma o Ricku! A poslije, tko zna, možda se i vrati. Naime, Andrew Lincoln potpisao je novi višegodišnji ugovor s nama. Kakva prevara.

Preokreti i cliffhangeri u TV serijama uvijek su riskantni i nisu svi uspješni, ali uglavnom se koriste kao alat koji radnju vodi u nekom novom, svježem smjeru ili ima neku poantu.

Loše namjere

“Živi mrtvaci”, međutim, varaju gledatelje samo iz štosa i upućuje na prilično loš trend u TV produkciji. Baš kao u Hollywoodu gdje više nije dovoljno snimiti jedan film, nego odmah mora biti trilogija, pa onda prequeli, spinoff filmovi i “prošireni svemiri”, sve u svrhu prikupljanja dolara na kinoblagajnama, tako i “The Walking Dead” sada više nije samo serija, nego postaje “univerzum” u kojem će se različite serije i filmovi sa zombijima povezivati u istu priču, a likovi će iz jedne u drugi skakati po potrebi. Epizode sve češće izgledaju kao reklame za ono što slijedi, kao teaser za nove projekte. Sve u ime ekspanzije, novih projekata, nove zarade.

A fanovi odustaju.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. travanj 2024 03:52