BUDUĆNOST MODE

HRVATICE DIZAJNIRALE PRVU HALJINU POMOĆU UMJETNE INTELIGENCIJE Pogledajte kako izgleda haljina koju je 'izračunalo' najjače računalo na svijetu

    AUTOR:
    • Petra Plivelić

  • OBJAVLJENO:
  • 09.01.2018. u 15:34

Zagreb, 200416.
Klovicevi Dvori, Jezuitski trg 4.
Batiste presents Boudoire 15th birthday revija u sklopu Cro a Portera.
Sestre Martina Cicko Karapetric i Morana Saracevic modnog atelijera Boudoir predstavile su svoju slavljenicku kolekciju. Na fotografiji: Martina Cicko Karapetric i Morana Saracevic. Foto: Livio Andrijic / CROPIX
Livio Andrijić / CROPIX

Martina Čičko Karapetrić i Morana Saračević

 

Nova godina je za dvije sestre, Boudoir dizajnerice Moranu Saračević i Martinu Čičko Karapetrić počela novom modnom pričom - posebnom kolekcijom Spell to Sell, satkanom od ženstvenih komada, slojevitih tekstura, čipkastih aplikacija i neodoljivih impresionističkih printova, a u stvaranju im je pomagalo super računalo.

Naime, posebni dio kolekcije sačinjava haljina dizajnirana pomoću IBM Watson programa, super kompjutora koji kombinira umjetnu inteligenciju i sofisticirani analitički softver. Naše kreativne sestre Morana i Martina prve su dizajnerice iz Hrvatske, ali i iz regije koje su odabrane da isprobaju ovaj inovativni program i uključe ga u dio svog kreativnog procesa.

Ambasadorice EK

- Kontaktirali su nas direktno iz IBM-a i pozvali da u svom radu isprobamo program Watson. Kako su nam rekli, IBM-ovci su nas odabrali kao autorice zato što smo se u svojem dosadašnjem radu već istaknule i kao 3D i kao grafičke dizajnerice, a i ranije smo bile izabrane kao hrvatske ambasadorice Europskog tjedna vještina stečenih u strukovnom obrazovanju i osposobljavanju pokrenutog na inicijativu Europske komisije - rekla nam je Martina i dodala da zajedno sa sestrom Moranom promiče cjeloživotno učenje, kroz koje su i njih dvije proširile svoja znanja i zanimanja na području 3D i grafičkog dizajna.

Martina nam je objasnila kako funkcionira rad s Watsonom na području mode.

- Nakon što su nam iz IBM-a omogućili pristup, u Watson smo unijele parametre poput materijala, fotografija naših najuspješnijih modela, boja, trenutačnih trendova u svijetu mode i Watson izračuna kakav bi vam model bio najuspješniji, odnosno stvara izuzetan model - objašnjava Martina. Kaže da su sestra i ona odgovorne za inpute, a računalo im daje savršenu haljinu.

Promo

Haljina dizajnirana pomoću IBM Watson programa

 

3D fantazija

S obzirom na to da Boudoir haljine, kao i uvijek, nisu ni potpuno klasične, niti sasvim suvremene, to je uvijek elegantan balans između starog i novog, lijepog i neobičnog, realizma i fantazije.

- Haljina koja nastane zapravo je kompilacija naših najuspješnijih modela - dodaje jedna od dizajnerica koja stoji iza brenda Boudoir koji postoji već 16 godina.

- Prva haljina nastala uz pomoć Watsona bila je ona poznatog modnog brenda Marchesa i predstavljena je u Cannesu prije dvije godine, a sada smo mi odabrane za područje naše regije - istaknula je Martina.

Kreativne sestre zanimalo je može li računalo stvoriti bestseler haljinu. Nastala je dugačka, prozračna, lepršava haljina s čipkom i šljokicama. Tamnoplava i crna. Elegantna i romantična haljina jednostavnog kroja koju upotpunjuje neobično pokrivalo za glavu koje podsjeća na toku s velikim šiltom, koji je našiven postrance.

Haljinu su predstavile u listopadu na IBM-ovu eventu u Opatiji, no sada su je odlučile predstaviti u sklopu kolekcije u kojoj balansiraju između umjetničkog izričaja i prepoznatljivog couture potpisa. Sve su to ispreplele s pret-a-porter kolekcijom da kreacija dođe do krajnjeg korisnika, što je nužno, iz čega i proizlazi pomalo ironičan naziv kolekcije Spell to Sell.

- Haljina neće ići u masovnu proizvodnju jer ne želimo komercijalnu haljinu. Riječ je o jednoj unikatnoj haljini s cijenom na upit - objasnila je Martina.

Ostatak kolekcije Spell to Sell, koja je osmišljena još u lipnju prošle godine, sastoji se od desetak jednako romantičnih modela koje se mogu kupiti u online shopu.

- Kolekcija je ponajprije nosiva jer želimo da svaka žena poželi imati barem jedan komad iz kolekcije u svom ormaru. K tome je i prepoznatljivog romantičnog stila, a krojevi koji se protežu u rasponu konfekcijskih brojeva od 36 do 44 pristaju svima - rekla nam je dizajnerica modnog brenda Boudoir koji je prije dvije godine lansirao prvu pret-a-porter kolekciju.

- Dizajn tekstila je originalan, printan u Njemačkoj, a ostalo je sve kod nas napravljeno i ponosimo se našom etičkom proizvodnjom - dodaje Martina.

Suradnja iz snova

Kao i sve Boudoirove kampanje dosad, i ovu potpisuje poznati hrvatski fotograf Mladen Šarić koji sve što radi pretvori u pravu modnu bajku stoga ne čudi dugogodišnja suradnja s ovim fotografskim genijalcem. Izvanredan i neobičan make up i ovog puta potpisuje vizažist Saša Joković, a kosu manekenke Matee stilizirala i uredila Milena Maršić.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr

Izdvajamo