ALEKSANDRA DOJČINOVIĆ

USPJEŠNA DOMAĆA DIZAJNERICA OTKRILA NAM JE DETALJE O POSLU I ŽIVOTU 'Mislim da nam je svima dosta lažnih uzora, instant slave i petominutnih zvijezda'

    AUTOR:
    • Iris Hazler

  • OBJAVLJENO:
  • 25.05.2018. u 16:07

John Pavlish/Goran Matijašec

 

U jedanaest godina Aleksandra Dojčinović je ostvarila uspješnu karijeru dizajnerice prepoznatljivog modnog potpisa. Njezina ženstvena estetika prepoznata je i izvan granica Hrvatske, a sve je češće nose i brojne svjetski poznate dame poput Kaley Cuoco, Melanie Brown te Sofije Carson.

Aleksandra će uskoro održati svoju petu samostalnu reviju, a upravo to je bio odličan povod da s njom popričamo o inspiraciji, tko je Lei Lou djevojka te kako svoju povezanost sa Zagrebom iskazuje tako da odabire neočekivane lokacije za revije.

Bliži se vaša peta samostalna revija, a u posljednjih 11 godina ste izgradili iznimno uspješnu karijeru kao jedna od najboljih domaćih modnih dizajnerica. Kada pogledate unatrag, jeste li mogli očekivati ovakav razvoj karijere?

Nikada nisam radila za rezultat niti sam razmišljala o njemu. Ja samo stvaram i to ne samo kreacije. Stvorila sam i tim suradnika na koji sam ponosna i pozitivnu priču oko branda i danas je to moj život i, što je još važnije, moja radost jer još uvijek u svemu uživam kao nekoć.

Kako zamišljate savršenu 'Lei Lou' djevojku i što je njezina esencija?

Ako želite stvarni primjer, onda ona savršena izgleda poput Emily Blunt ili Cate Blanchett. To znači da je nježna i samozatajna, da rijetko griješi, a njezini su rezultati jasno vidljivi i u službi sviju nas.

John Pavlish/Goran Matijašec
 

Vaš modni rad je svakako prepoznatljiv, od materijala do krojeva uvijek ima taj 'Lei Lou' potpis. Kako se s vremenom razvijao Vaš modni smisao i pojam estetike?

Samo je jedan način - biti i ostati svoj i raditi po intuiciji, jer ona rijetko vara. I ne mislim samo na modu već općenito.

Ipak, niste stali samo na odjeći, već ste se uspješno prihvatili i stvaranja modnih dodataka poput torbica i cipela.  Nekako vjerujemo da nećete samo na tome stati, pripremate li još neke novitete u svojoj ponudi?

Za sada smo stali kod cipela, nakita, bundi i kaputa. Trenutno radim i na capsule kolekciji s Biobazom, imam još previše posla oko navedenoga, jer želim da ono što proizvodim i nudim bude izvrsno.

Vaš dizajn i kvalitetu prepoznali su i izvan granica Hrvatske. Koliko je potrebno truda i organizacije za takav uspjeh i koja Vam je do sada najdraža suradnja sa stranom zvijezdom?

Moj tim je malen pa tu nema prostora za foliranje ili prazan hod. Znamo tko i što treba odraditi i ne podnosimo sporost ili nerad. Mislim da je to pravi ključ mog, odnosno našeg uspjeha, jer se trudim biti jednako pravedna prema svakome. Što se tiče suradnje sa stranim zvijezdama, to je jako lijepo iskustvo, jer je vani sve izvrsno organizirano i do sada sam doživjela samo neviđeno poštovanje prema svom radu. Vjerujem da je to zato što su u inozemstvu dizajneri zaista velike zvijezde, bez obzira imaju li mali brand kao ja ili pak veliki. Kao dizajnerica ne komuniciram direktno sa zvijezdama, već to umjesto mene rade njihovi stilisti. Oni obavljaju gotovo sve i, rade li odlično svoj posao, nekada su poznatiji i od slavnih s kojima surađuju.

John Pavlish/Goran Matijašec
 

Kako izgleda jedan standardni dan u životu Aleksandre Dojčinović, a kako onaj na sam dan revije?

Teško je reći generalno. Naime, ako sam u Zagrebu, onda ustajem oko šest, doručkujem i već u osam sam u uredu u kojem ostajem do 18 sati, nakon čega odlazim na večeru ili se družim s dragim ljudima, a kući dođem tek kasno navečer. Ako sam u inozemstvu poslovno, onda dan ovisi o zakazanim obvezama i sastancima, ali uvijek između posla volim ubaciti malo opuštanja i razgledavanja. Na sam dan revije izlazim iz kuće oko 10 ujutro i, iskreno, bude mi neobično tako, za reviju rano ujutro ne znam što bih sama sa sobom, no pokušavam se odmoriti i sačuvati energiju za taj dan. Na lokaciji sam oko podne, kada odrađujemo generalne probe i, s obzirom na to da volim sve pripremiti unaprijed, nema stresa u sve uvijek bude smireno i lijepo. Nema napetosti jer svi znamo koji su nam zadaci. Napeto bude tek tjedan prije same revije, kada je sve u završnoj fazi, tada moji partneri odigraju veliku ulogu, Opel mi pošalje vozače koji me prate danima, Katarina Petek iz Podravke mi cijeli taj tjedan peče omiljene kiflice, lijep je osjećaj, te sitnice mi uvelike olakšaju. Nećete vjerovati koliko posla čovjek treba napraviti za samo 10 minuta koliko traje revija i koje tako brzo prođu.

Otkako ste se upustili u izazov samostalnih revija, oduševljavate javnost i struku pomnim odabirima svojih lokacija. Od Preporodne palače Narodnog doma na Opatovini, pa sve do Zapadnog kolodvora u Zagrebu, uvijek pripremite neočekivani spoj starog Zagreba i mode. Novu kolekciju ćete predstaviti u Atelieru Meštrović, kako je došlo do te ideje?

Mislim da nam je svima nekako dosta lažnih uzora, instant slave i petominutnih zvijezda. Vođena time nekako mi se Meštrović nametnuo kao logičan odmak od toga svega, budući da mi je ideja bila klincima ponuditi neke nove, stare zaboravljene uzore. Riječ je o neupitnoj svjetskoj veličini i čovjeku čija su djela i nakon gotovo sto godina jednako svježa i posebna. Sretna sam i što uživam podršku njegovih nasljednika, to je veliko priznanje mom radu, a interijer u kojem ću kolekciju predstaviti savršeno odgovara mojoj modnoj estetici.

Što možemo očekivati u novoj kolekciji i koja vam je bila nit vodilja u izradi iste?

Malo sam eksperimentirala s tilom ovaj put, jer sam htjela da u konačnici to ne budu tipične haljine za male princeze, već sam željela pokazati da se od te naoko nježne tkanine mogu napraviti “snažni” komadi. Mislim da sam uspjela u tom zahtjevnom zadatku. Osim toga, riječ je o kolekciji koju sam stvarala vrlo pažljivo i dugo i vjerujem da je zrela i ozbiljna, s puno čipka, šljokica i vune, a prave zvijezde sigurno će biti čizme i torbe u neobičnim bojama.

John Pavlish/Goran Matijašec
 

Izdvajamo