Nalazimo se u središtu ere digitalnog, mobilnog, intenzivnog tehnološkog napretka. Razdoblju u kojem su umjetna inteligencija, strojno učenje, duboko učenje, robotika dio naše svakodnevnice, a ne više više nešto s čime se susrećemo samo u filmovima znanstvene fantastike. I to iz vrlo jednostavnog i pragmatičnog razloga - svi poslovni modeli uvijek mogu biti bolji, a njihova (re)evolucija nikad ne smije stati.
Na World Economic Forumu 2018. izrečena je rečenica koja je otad nebrojeno puta citirana: „Intenzitet promjene nikad nije bio ovako brz i nikad više neće biti ovako spor“. Činjenica jest da živimo u iznimno uzbudljivom vremenu gdje smo svakodnevno svjedocima realiziranja inovacija koje su još do jučer možda bile samo nadobudna ideja i kako nam tehnologija drastično širi pogled i perspektivu budućnosti. Međutim, i pored sve te tehnologije koja – među ostalim – omogućava i pokretanje virtualnih poslovnica - dalje su pokretačka sila ljudi.
Od ideje do konačnog rješenja spremnog za lansiranje trebalo im je godinu dana. U stvaranju revolucionarne bankarske platforme koja je klijentima svih banaka po prvi puta omogućila u potpunosti digitalan kreditni proces, sudjelovalo je više od 20 ljudi, a izazova je bilo napretek. Prvi rezultati? Odlični.
Virtualna poslovnica Addiko banke prva je hrvatska u cijelosti digitalna poslovnica dostupna iz vlastita doma ili iz bilo kojeg mjesta na svijetu, a uži tim zaslužan za njen razvoj između ostalih čine: Jasna Širola, članica Uprave Addiko banke, Relja Marković, izvršni direktor Digitalne transformacije Addiko Grupe, Vinka Kralj, ekspert za razvoj digitalnih kanala za građanstvo i mala poduzeća Addiko banke, Marijana Šimović, voditeljica poslova Alternativnih kanala Addiko banke i Maja Kostić, viši specijalist za razvoj digitalnih sustava Addiko banke.
- U našoj Virtualnoj poslovnici u samo nekoliko minuta možete podignuti kredit, otvoriti tekući račun, a potrebna vam je samo osobna iskaznica i token matične banke. Iza tog naočigled jednostavnog procesa stoje sati i sati rada više desetaka naših stručnjaka – rekla je Jasna Širola.
- U prvih mjesec dana zabilježili smo čak 30.000 jedinstvenih korisnika naše virtualne poslovnice, a najviše se traže brzi krediti za koji se od zahtjeva do odobrenja čeka prosječno 7 minuta – otkrila je Maja Kostić.
- Brojna istraživanja pokazuju da će upravo digitalno korisničko iskustvo biti ključni izazov za sve organizacije u budućnosti, a pogotovo banke, a Virtualna poslovnica je naš odgovor na taj izazov. Jasno, jednostavno, izravno, moderno, digitalno, brzo, praktično… sve na jednom mjestu. – dodaje Vinka Kralj.
Najveći broj korisnika ima od 25 do 35 godina što je skupina naklonjenija novim digitalnim rješenjima, ali korisničko iskustvo značajno je pojednostavljeno tako da svi s lakoćom mogu ući u poslovnicu. Kada su lansirali poslovnicu očekivali su kako će većina ljudi bankarske usluge koristiti iz udobnosti vlastita doma, u miru i tišini. Stoga ih je iznenadilo kada su primijetili da više ljudi u poslovnicu ulazi s mobitela nego stolnog računala.
- Poslovnica je u potpunosti digitalizirana i automatizirana, jedino se proces video identifikacije obavlja uz sudjelovanje operatera, a osigurana je i usluga chat-a kao pomoć u bilo kojoj fazi procesa korištenja usluga Virtualne poslovnice – pojašnjava Jasna Širola.
- Budući da smo prvi u Hrvatskoj, ali i regiji, napravili ovakav složen projekt naišli smo na brojne zakonske zahtjeve i zavrzlame s kojima se trebalo nositi. U nekim trenucima smo pomislili da bi vjerojatno bilo najlakše odustati, no jedni smo druge motivirali i više nego uspješno doveli digitalnu poslovnicu do ovoga kakva je danas – pričaju Jasna Širola i Relja Marković.
- Virtualna poslovnica je zapravo digitalna transformacija na djelu - bankarstvo budućnosti, ali dostupno već danas, dodaje Marijana Šimović.
Otvaranje Virtualne poslovnice ne znači da banka odustaje od klasičnih fizičkih poslovnica, za koje kažu da su i dalje važan dio njihove poslovne strategije već da je ključ kvalitetne usluge upravo u pronalaženju prave clicks&bricks ravnoteže, tj. balansa fizičke prisutnosti i digitalne ponude. Tim više jer kvalitetu usluge obilježava i prilagodba potrebama i preferencijama današnjih potrošača, a tu prevaga svakim danom sve više ide u smjeru digitalnog.
Što slijedi nakon toga?
- Živimo u digitalnoj eri, mlađe generacije su je itekako prihvatile, ali ni stariji je se ne plaše. Sve to utjecalo je na bankarske usluge i mijenjat će ih još više. Vjerujemo da je mlađoj generaciji lakše riješiti neke stvari online jer ne gube vrijeme na dolazak i čekanje u banci. No isto tako moguće je, kad ili ako im zatreba, putem Virtualne poslovnice ugovoriti sastanak na željenu temu i obratiti se za pomoć osobnom bankaru koji će i dalje biti tu za njih – naglašavaju iz Addiko banke.
Virtualnu poslovnicu neprestano poboljšavaju i prate korisničke povratne informacije . Namjera je da inovativna banka radi od 0 do 24 jer sada ima radno vrijeme od 9 do 22 sata, a uz to planiraju razvoj i uključivanje novih funkcionalnosti i usluga.
Istraživanja su pokazala da već sada svaki treći Hrvat koristi internet bankarstvo i plaća račune putem aplikacija čime štedi puno vremena. Točnije korisnici mobilnog bankarstva godišnje uštede od 6 sati i 9 minuta jer ne čekaju u redu u banci i 20 sati i 9 minuta na šalteru. Ukupno je to 26 sati i 18 minuta godišnje, odnosno više od jednog cijelog dana.
Kako će izgledati budućnost bankarskih usluga kad smo već sada toliko daleko došli?
- Usluge će postati personalizirane, a digitalna infrastruktura još više u službi građana i njihovog vremena. Hrvati odobravaju digitalnu revoluciju, imali smo predrasude kada smo tek započinjali s mobilnim bankarstvom pa smo vrlo brzo shvatili da naši građani jedva čekaju inovacije. Radimo intenzivno na daljnjoj optimizaciji korisničkog iskustva naše Virtualne poslovnice i uvodimo nove servise i nova tehnološka rješenja – poručuje tim Addiko banke.
Projekt The Future of Banking: Choose Your Own Adventure napravljen je u produkciji Native Ad Studija Hanza Medije i Addiko banke, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg