ALGORITMI

FACEBOOK MIČE VEO TAJNE SA SVOJEG NAJVAŽNIJEG PROIZVODA Korisnici će napokon dobiti odgovor na jedno od ključnih pitanja...

FILE PHOTO: Silhouettes of mobile users are seen next to a screen projection of Facebook logo in this picture illustration taken March 28, 2018. REUTERS/Dado Ruvic/Illustration/File Photo
Dado Ruvic/Illustration/File Photo / REUTERS

Korisnici će napokon moći doznati zašto im se prikazuju određene objave i oglasi

Najpopularnija društvena mreža na svijetu Facebook svojim će korisnicima nastojati objasniti zašto im se u "News Feedu" prikazuju određene objave, piše BBC.

Facebook, naime, uvodi novu funkcionalnost u vidu tipke "Why am I seeing this post?" ("Zašto vidim ovu objavu?") koja će korisnicima otkriti koje su sve aktivnosti utjecale na algoritme te društvene mreže.

Ovo je prvi puta da će Facebook korisnicima dati direktan uvid u svoju internetsku stranicu i mobilnu aplikaciju.

Društvene mreže i video platforme kao što su, između ostalih, Facebook, Twitter i YouTube naletjele su na kritike zbog upotrebe algoritama bez da su korisnicima objasnili zašto im se točno neki sadržaj preporučuje ili prikazuje.

Iz Facebooka su za BBC rekli da će neki britanski korisnici već u utorak moći koristiti novu funkcionalnost. Svima će postati dostupna tek 2. svibnja ove godine.

Tipka "Zašto vidim ovu objavu?" nalazit će se u izborniku u gornjem desnom kutu svake Facebook objave koja se korisniku prikaže u News Feedu. Ako ju korisnik klikne, Facebook će mu reći da mu je, primjerice, fotografiju prijateljevog psa prikazao jer je član Facebook grupe posvećene psima, jer mu se objave tog prijatelja "sviđaju" više od objava drugih prijatelja, jer komentira objave s fotografijama i zato što je ta objava popularna među članovima Facebook grupe posvećene psima.

Iz društvene su mreže također rekli da će korisnici dodatne informacije moći dobiti i o oglasima koji im se prikazuju. Ta je opcija prvotno uvedena 2014. godine, međutim sada bi trebala uključivati više informacija. Uz to, Facebook će korisnicima reći poklapaju li se detalji iz njihovog Facebook profila s podacima u oglašivačkim bazama podataka.

Društvena je mreža već otkrila da se neki podaci o online aktivnosti korisnika koriste kako bi im se prikazivali oglasi.

"Proširenje ovih funkcionalnosti dio je naših napora da ljudima damo više kontrole te da im objasnimo kontekst objava koje vide na Facebooku", iz tvrtke su rekli u blog objavi.


Besplatno se prijavite na portala Jutarnji.hr
Tagovi

Izdvajamo