DRINK&PICK

NOVA DOMAĆA APLIKACIJA: JEDNIM SELFIEJEM DO TULUMA 'Fotografiraš se, biraš klub i piće, a algortiam te onda spoji s ljudima'

Goran Furlan (lijevo na slici) poduzetnik je koji je u razvoj aplikacije uložio sto tisuća eura. Drink&Pick stvarale su tvrtke Lignum Vitae i Shipshape
 Marko Todorov / CROPIX
 

Hrvatsko tržište bogatije je za još jednu aplikaciju. I to prilično jedinstvenu - Drink&Pick. Logiramo se, ispunimo profil, odaberemo “drink” ako želimo mjesto za izlazak ili odaberemo “pick” ako želimo i društvo za izlazak. Nema danonoćnog “chatanja”, nema fotografija od prije pet godina i lažnih savršenstava, ima samo preferiranih mjesta za izlazak, glazbe i ljudi koje sami želimo i biramo. I da, sve se odvija u realnom vremenu.

Tako, u grubim crtama, “diše” nova hrvatska aplikacija poduzetnika Gorana Furlana, vlasnika zagrebačke tvrtke Lignum Vitae, koji je od rujna 2016. razvija s informatičkom tvrtkom Shipshape, zaduženom za programiranje i punjenje baze podataka. Godinu i pol i sto tisuća uloženih eura kasnije - i Drink&Pick je zaživio. Od ovog tjedna aplikacija je službeno dostupna na području Zagreba (zasad verzija za Android telefone, no uskoro će biti spremna i IOS verzija), s tendencijom širenja na ostale hrvatske gradove, a potom i izvan granica. Na kraju krajeva, otkriva nam vlasnik aplikacije, ideja se i rodila izvan granica Hrvatske, na jednom putovanju u Prag.

- Nekome tko prvi put dođe u nepoznat grad, a nema vodiča, dobro bi došla pomoć pri snalaženju i odabiru zanimljivih mjesta za izlazak. Taj bi odabir trebao biti prema osobnim preferencijama. Nakon toga se pojavila ideja kako bi se to moglo napraviti zabavnim i zanimljivim ako se napravi aplikacija koja će omogućiti međusobno komuniciranje onima koji je koriste i olakša potraga za preferiranim mjestom izlaska - priča Furlan.

Marko Todorov / CROPIX

Dvije razine

Sve su to saželi u Drink&Pick, koji se sastoji od dva dijela. Drink je prvi dio i on je više informativan te namijenjen najširem krugu korisnika. Taj dio omogućava odabir ugostiteljskog objekta prema vlastitim željama i preferencijama. Netko bi, primjerice, u podne želio otići u restoran na ručak, a netko u udoban lounge bar na kavu ili koktel.

Glavna prednost aplikacije je mogućnost odabira jer za razliku od sličnih servisa koji prikazuju sve objekte sličnog sadržaja, ovdje se može odabrati onaj sadržaj koji nas zanima u određenom trenutku, a sami se kriteriji odabira mogu mijenjati neograničen broj puta.

Uzgred rečeno, aplikacija je besplatna, s gratis periodom od 30 dana na sve funkcionalnosti, no “drink mode” će uvijek svima biti “free”.

Drugi dio aplikacije - Pick - omogućava međusobnu komunikaciju korisnika aplikacije i namijenjen je onima koje osim mjesta za izlazak zanima i ugodno društvo. Opet, prema vlastitim kriterijima odabira. Netko će, tako, tražiti društvo koje preferira rock-glazbu, netko društvo koje je starije, netko ono mlađe...

- Ponudili smo korisnicima da, osim popunjavanja vlastitog profila, popune i zamišljeni profil osobe kakvu bi željeli upoznati. I taj odabir se neograničeni broj puta može mijenjati, ovisno o trenutnom raspoloženju - napominje vlasnik aplikacije.

Prvi u svijetu

Posebno naglašava da je ovakva kombinacija funkcionalnosti, izbora evenata i kompatibilnih ljudi na jednome mjestu novost na tržištu, stoga očekuje značajan interes.

Cijela ideja je univerzalnog karaktera, nema prostornih i vremenskih ograničenja, a opseg usluge ovisi samo o brzini kojom popunjavaju bazu ugostiteljskih objekata u čitavom svijetu. Tom će brzinom osvajati i svjetsko tržište.

Iako će mnogima prva asocijacija na Drink&Pick biti Tinder, Badoo ili neki slični dating servisi, ona ipak omogućuje više od samog “dejtanja”.

- Uvidom u trenutačnu ponudu sličnih servisa ustanovili smo da ne postoji niti jedna slična kombinacija sadržaja koji mi nudimo. Analiza vodećih dating servisa u svijetu pokazala je da im broj korisnika iz dana u dan raste i doseže stotine milijuna članova. Takva vrsta servisa je po broju korisnika odmah iza društvenih mreža. Svi su ti korisnici naša ciljana publika - naglašava Furlan, dodajući da su prednosti aplikacije višestruke.

Kao prvo, nastavlja, dana je mogućnost personaliziranog odabira i mjesta i društva za izlazak, a kao drugo, omogućeno je funkcioniranje usluge u realnom vremenu. Tako se izbjegava beskonačna prepiska s onima kojima možda i nije stalo do druženja, nego samo do virtualne komunikacije. U tom kontekstu, jedna zanimljiva funkcionalnost posebno izdvaja Drink&Pick od sličnih aplikacija koje postoje na tržištu - “selfie”.

Naime, da bi se uopće moglo ući u razgovor s nekim, osim obostranog sviđanja, odnosno “like” poteza, potrebna je i fotografija u realnom vremenu.

- S obzirom na to da cijela aplikacija funkcionira u realnom vremenu, onda želimo i da fotografija bude svježa, od tog trenutka.

Dodatni bonus jest što unutar 24 sata fotografije nestaju - ističe inovativni zagrebački poduzetnik, koji planira raditi na dodatnim funkcionalnostima svog servisa.

Zasad je sve odredio vlastitim sredstvima, no osvajanje svjetskog tržišta iziskivat će višestruko veće troškove pa potpore nisu isključene.

- Zasad smo potpuno samostalni, a odaziv tržišta diktirat će daljnji smjer u kojem ćemo ići.

Tek su počeli

Stoga daljnji planovi prvenstveno ovise o tržišnom rezultatu prve verzije Drink&Pick i bilo kakav uspjeh na tržištu rezultirat će angažiranjem svih naših resursa barem nekoliko sljedećih godina na širenju opsega usluga i funkcionalnosti aplikacije te na razvoju vlastite infrastrukture. Niti jedan informatički proizvod nije konačan čak ni kad izađe na tržište - napominje Furlan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 05:27