ŠIRENJE ZNANJA O CRVENOM PLANETU

PRVI PUT U POVIJESTI NASA ŠALJE HELIKOPTER NA MARS Istražit će mogućnosti nastanjivanja planeta i pronaći eventualne znakove života

AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 12.05.2018. u 11:58

NASA's Mars Helicopter, a small, autonomous rotorcraft, which will travel with the agency's Mars 2020 rover, currently scheduled to launch in July 2020, to demonstrate the viability and potential of heavier-than-air vehicles on the Red Planet, is shown in this artist rendition from NASA/JPL in Pasadena, California, U.S. May 11, 2018. Courtesy NASA/JPL-Caltech/Handout via REUTERS ATTENTION EDITORS - THIS IMAGE HAS BEEN SUPPLIED BY A THIRD PARTY. - RC133F0DB510
NASA/JPL-Caltech / REUTERS

NASA-in helikopter za Mars

Američka svemirska agencija NASA objavila je da 2020. namjerava prvi put poslati mini helikopter na Mars, što bi moglo pomoći u produbljivanju znanja o Crvenom planetu

Ta letjelica jedva veća od loptice za bejzbol teži manje od 1,8 kilograma, a njezini propeleri okretat će se 10 puta brže od elisa helikoptera na Zemlji.

Mini helikopter bit će pričvršćen za rover Mars 2020, robot na kotačima koji treba proučiti mogućnosti nastanjivanja planeta, pronaći eventualne znakove života i procijeniti prirodne resurse i opasnosti za buduće istraživače.

NASA je projekt opisala kao visokorizičan, ali i kao tehnologiju koja bi mogla puno dati zauzvrat.

Rover Mars 2020 trebao bi biti lansiran iz Cape Canaverala na Floridi u lipnju 2020. i stići na Mars u veljači 2021.

"NASA je ponosna na svoju pionirsku povijest", rekao je u priopćenju Jim Bridenstine, čelnik svemirske agencije. "Ideja o helikopteru koji bi letio po nebu druge planete iznimno je uzbudljiva."

Izdvajamo