NOVA 'ZEMLJA' JE ROĐENA

VIDEO Otkriven najsličniji planet Zemlji ikad. Ima vode, na njemu se može živjeti!

Planet Gliese 581g nalazi se u zviježđu Vage na udaljenosti od 20 svjetlosnih godina, tri puta je veći od Zemlje, ima vodu i atmosferu. Znanstvenici su 100 posto uvjereni da bi mogao podržati život

Astronomi su otkrili najsličniji planet Zemlji do sad! Sinoć su objavili svoje otkriće 3 puta većeg planeta od Zemlje koji orbitira na udaljenosti od oko 20 svjetlosnih godina.

Planet "leži" u regiji svemira koji nije niti preblizu niti predaleko od zvijezde oko koje orbitira. Potencijalno izvrsnim uvjetima na kojima temperatura nije niti prevruća niti prehladna za tekuću vodu, te je moguće formiranje oceana, rijeka i jezera.

Također, čini se kako planet ima atmosferu, gravitaciju poput naše te je sposoban podržati život.

Spektakularno otkriće dolazi 3 godine nakon što su astronomi pronašli sličan, no ipak manje naseljiv planet u sustavu iste zvijezde. Otkriće zbog kojeg su došli do zaključka da svemir obiluje naseljivim planetima poput Zemlje.

"Da su ovakvi planeti rijetkost, ne bi pronašli drugi u tako kratkom vremenskom razmaku i ne u takvoj blizini prvoga", tvrdi dr. Steven Vogt, voditelj istraživanja na kalifornijskom sveučilištu u Santa Cruzu.

"Broj zvjezdanih sustava s potencijalno naseljivim planetima vjerojatno se kreće oko 10-20% od ukupne brojke. Kada taj postotak pomnožite s milijardama zvijezda u Mliječnoj stazi, to je u konačnici ogroman broj. Moguće je da nekoliko milijardi takvih sustava postoji samo u našoj galaksiji".

Također, dr. Vogt tvrdi kako je 100 posto siguran da bi ovaj planet podržavao život.

Planeti koji orbitiraju oko udaljenih zvijezda premaleni su da bi se vidjeli teleskopom, stoga ih astronomi pronalaze zahvaljujući "izdajničkom" gravitacijskom kolebanju koje odaje njihovo postojanje u orbiti zvijezde.

Planet, otkriven zahvaljujući W. M. Keck observatoriju na Havajima, orbitira oko zvijezde Gliese 581 u zviježđu Vage. Prozvan je Gliese 581g i udaljen je oko 190 bilijuna kilometara. Toliko daleko da svjetlost od zvijezde Gliese 581 do Zemlje putuje 20 godina.

Revolucija planeta traje svega 37 dana, što znači da godišnja doba traju svega nekoliko dana. Jedna strana planeta konstantno je okrenuta prema zvijezdi i na njoj je uvijek dan, dok je druga strana zavijena u vječnu tamu.

Najpoželjnije mjesto za osnivanje kolonija bilo bi u "sivoj zoni", na pola puta između dnevne i noćne zone.

Gliese 581 g sličnog je geološkog sastava kao i Zemlja, promjer mu je 1,2 do 1,4 puta veći od Zemljina, a gravitacija je, pretpostavlja se, također slična.

Astronomi su dosad otkrili šest planeta u orbiti zvijezde Gliese 581, najviše planeta otkrivenih u jednom sustavu osim našeg.

Poput Solarnog, planete kruže Glieseom 581 također u eliptičnim orbitama.

Dva otprije otkrivena planeta u tom sustavu smatrana su potencijalno naseljivima. No leže u ekstremnim dijelovima sustava, jedan u iznimno hladnom, drugi u iznimno vrućem dijelu. Gliese 581, za razliku od njih, "leži" pravo u sredini između njih, u idelanim uvjetima.

Njegovo Sunce je crveni patuljak, masivna zvijezda pri kraju svog života, pretamna za noćno promatranje sa Zemlje bez teleskopa.

11 stvari o planetu Gliese 581g koje morate znati:

1. Promjer - 1,2 do 1,4 puta dulji od Zemljina

2. Masa - 3,1 do 4,3 puta veća od Zemljine

3. Prosječna temperatura površine - između -31°C do -12°C