TJEDAN U 10 PITANJA

Gospodin Nitko želi potaknuti mlade da izađu na izbore

Gospodin Nitko: tim mladih komunikacijskih stručnjaka govori o svom projektu

1. Čestitam na uspješnom projektu u kojem ste kroz komunikaciju na YouTube kanalu Gospodin Nitko predstavili program “Resetirajmo Hrvatsku”. Kako ste naveli, program je “pomno osmišljen, a na njemu je više od pola godine radio tim sastavljen od sedam mladih komunikacijskih stručnjaka”. Tko su oni?

- Drago nam je da su mediji prepoznali ovaj društveno-odgovorni projekt koji za nas predstavlja veliku odgovornost prema građanima, a posebno prema mladima. Tim je sastavljen od mladih komunikacijskih stručnjaka, različitih uvjerenja i stavova, ali i idealista koji smatraju da ne treba odustati od Hrvatske.

Tijekom sedam mjeseci radili smo na svim segmentima koje bi trebao imati jedan uspješni politički projekt, a do toga smo došli razgovorima s mladima, studentima i onima koji tek izlaze na tržište rada. Onda smo te teme ukomponirali u politički program te kroz slogan, ključne poruke i vizualni identitet uklopili u biografiju Gospodina Nikoga.

2. Pretpostavljam da vam je Gospodin Nitko zapeo za oko u anketama za predsjedničke izbore, kada je u anketama imao veću potporu od najpoznatijih političara. Kako to da ste odabrali baš njega?

- Odabrali smo baš njega zato što on nije ‘nitkov’. On predstavlja Hrvate koji teže promjenama i koji već godinama iskazuju nezadovoljstvo u liku Gospodina Nikoga. On se bitno razlikuje od trenutnih kandidata u kampanji, kako po svom etosu i stavovima, tako i po tome što je novo i netipično lice na političkoj sceni. Naš cilj nije bio ironizirati izbore ili politiku općenito, niti je cilj bio rugati se ikome, upravo suprotno, političku participaciju smatramo iznimno bitnom i zato želimo da se mladi kao najrelevantnija društvena kategorija trgnu i angažiraju u društvenim procesima.

3. U završnom obraćanju navodite kako je “ovo je posljednji vapaj hrvatske mladosti” da izađu na izbore i naprave promjene. Zašto su mladi nezainteresirani za izbore?

- Zato što su rezignirani i apatični jer su prečesto korišteni kao alat političkih kampanja u kojima se njima tobože obraćalo, međutim, nakon dobivenih izbora, ostalo je sve po starom. Mladi odlaze, ali ne isključivo zbog egzistencijalnih razloga, već zbog opće društvene klime koja je poprilično ustajala. Ako želimo spriječiti demografsku katastrofu koja nam se nesumnjivo primiče, nužno je osigurati uvjete života koji će mladima biti motiv ostanka, a mladi moraju osvijestiti da su oni taj pokretač promjena i zato se ne smiju prepustiti apatiji.

4. Kampanju počinjete objavom “Birokracijo, jebi se”, a nastavljate s vještinama uhljeba. Kako uhljebi utječu na nezainteresiranost mladih za izbore ?

- Uhljebi su zatrovali državnu administraciju. Crony capitalism, prevedeno rođački kapitalizam, još je uvijek prisutan i to je jedini kapitalizam koji trenutno funkcionira u Hrvatskoj, a mladi su svjesni da je on u simbiozi s politikom i zato im izlazak na izbore zvuči kao Sizifov posao. Fokus države treba biti na stvaranju stručnjaka u svojim područjima, a ne nestručnih uhljeba. Jedan od načina je uvođenje stručne prakse za sve fakultete i uključivanje mladih u rad već od srednje škole.

5. Kakve ste odgovore dali na pitanje pratitelja o društvenoj apatiji koja je zavladala među mladima?

- Uvođenje novih ideja, ljudi i politika. Jedna od ključnih točaka programa ‘Resetirajmo Hrvatsku’ je i blagostanje, odnosno zalaganje za osnivanjem Ministarstva sreće. Idealan primjer je Novi Zeland, u kojem se veliki iznosi ulažu upravo u psihičko i fizičko zdravlje građana. Ako želimo imati radnika koji će biti konkurentan, osim dobrih radnih uvjeta, moramo osigurati i kvalitetne životne uvjete koji će utjecati na opće zdravstveno psihofizičko stanje, a u to se i država mora aktivno uključiti.

6. Što bi se trebalo promijeniti u digitalizaciji i kurikulumu da ne postanemo zemlja konobara i sobarica?

- Mi nećemo postati zemlja konobara i sobarica, već zemlja umirovljenika. Naravno, u navedenim poslovima nema ničeg nečasnog, ali je žalosno da obrazovni sustav ne prati potrebe tržišta. Prilagodba tržištu rada (u globalnom kontekstu) i adaptiranje svjetskim trendovima je ključ razvoja, a rasterećenje radnih mjesta u administraciji i potpuna digitalizacija birokratskog sustava jedno je od rješenja.

7. Kakve porezne olakšice treba uvesti da se zaustavi iseljavanje mladih i omogući povratak?

- Porezne olakšice za male i srednje poduzetnike. Državna administracija je sinonim za uhljebništvo i klijentelizam. Kao takva i dalje raste, iako ne generira nikakve prihode, a s druge strane imamo male i srednje poduzetnike koji pokušavaju pokrenuti svoj posao, ali ih se već u početku obeshrabri porezima i nametima.

Država treba poticati poduzetništvo i sigurni smo da bi se time klima postupno počela mijenjati. Postoje primjeri iz razvijenih i ekonomski uspješnih zemalja koje vode poticajnu poreznu politiku, pa ako već nismo u stanju smisliti svoj sustav, kopirajmo druge.

8. Gospodin Nitko je u vašoj kampanji kandidat za predsjedničke izbore. Tko, po vama, od ovih kandidata ima program u kojem se barem spominju mladi?

- Nitko.

9. Što bi još trebalo napraviti da se resetira Hrvatska?

- Prvi korak je gašenje političkih prepucavanja, resetiranje istih lica koja se ideološki bore, a koja su na vlasti, resetiranje lažnih obećanja. Imamo situaciju u kojoj 20 godina biramo između istih politika, boja i ideologija. Hrvatima je potrebna svježa krv koja može donijeti potrebne promjene. Ništa ne ide preko noći, ali ako nastavimo ovim putem, noć će nad Hrvatskom biti zauvijek.

10. Kakav bi za vas bio idealan Gospodin Nitko?

- Upravo onakav kakav je predstavljen. Proaktivan, odlučan, uporan, šaljiv, avanturist, suosjećajan i prije svega čovjek. Nije svjetonazorski obojen ni opterećen, već bira interes Hrvata ispred svog, političkog. Nadamo se da jedan takav postoji i da će se kandidirati na predsjedničkim, parlamentarnim ili barem lokalnim izborima.

Izdvajamo