LIVE REBRANDING

ONI MIJENJAJU SVIJET

Upoznajte pobjednike našeg velikog nagradnog natječaja: zovu se OmoLab, osmislili su genijalnu aplikaciju za osobe s disleksijom i uskoro je lansiraju na američko tržište

OMOGUĆAVA FORTENOVA GRUPA

Piše: Vid Barić


Okupili smo najbolje marketinške stručnjake koji će u samo dva tjedna pomoći mladoj tvrtki da osmisli novu brand strategiju i pripremi ih za izlazak na globalno tržište. Pratite nas u real-timu ekskluzivno na Jutarnji.hr...

ŠTO RADIMO?

U sklopu native kampanje Jutarnji list i Fortenova organizirali su nagradni natječaj za potpuno besplatno rebrendiranje jedne tvrtke. Stiglo je stotinjak prijava, a nagradu je osvojila splitsko-zagrebačka tvrtka OmoLab.

TKO RADI?

Žiri koji čine Dubravka Jusić (Fortenova), Nikola Žinić i Davor Bruketa (Bruketa&Žinić&Grey), Violeta Colić (Komunikacijski ured Colić, Laco i partneri) te Gojko Drljača (Jutarnji list) satima je pregledavao prijave, no za OmoLab su se odlučili jer imaju spreman i funkcionalan proizvod, koji je se planira plasirati na internacionalno tržište.

KOLIKO NAM ZA TO TREBA?

Inače, za ovako složen proces potrebni su sati i sati rada, istraživanja i promišljanja, a za potrebe našeg medijskog eksperimenta, kreativci su zasukali rukave i u 15 dana će dovesti ovaj proces do kraja. OmoLab će tako dobiti novo ime, imidž, kao i komunikacijsku strategiju za plasman na vanjsko tržište.

ŠTO O TOME MISLIM?


Petar Reić (OmoLab): Baš nam je ovo trebalo! U pravo vrijeme, kada se spremamo za izlazak na tržišta engleskog govora.

Nikola Žinić (B&Ž&G): Ovo je vrlo inspirativan proizvod što je preduvjet za dobar brend, a za uspjeh je još važno dobro i konzistentno pričati priču o brendu.

Dubravka Jusić (Fortenova): Od svih prijavljenih imaju najveći potencijal da se probiju na međunarodno tržište. Želimo im u tome pomoći

Violeta Colić (Komunikacijski ured): Proces rebrendinga je zahtjevan i kompleksan. Ništa se ne događa preko noći. A promjene izvana, uvijek prate i one iznutra...

Gojko Drljača (Jutarnji list): Tim iz OmoLaba ima izvrstan proizvod. Koristan, funkcionalan, a njegov značaj prepoznala je i logopedska struka. Mislim da ima potencijala.

Eksluzivno na jutarnji.hr priredili smo prvo live brendiranje tvrtke, tijekom kojeg ćemo u koracima detaljno prikazati sve etape razvoja nove brend strategije. Branding ili rebranding je vrlo važan proces za svaku tvrtku koja želi osvojiti pojedino tržište i postati omiljena kupcima. Osim kvalitetnog proizvoda, tvrtka mora imati uspješnu i intrigantnu priču koja ga približava kupcima, i tu nastupaju marektinški stručnjaci koji svojim znanjem, iskustvom i poznavanjem terena pomažu tvrtkama da uspješno pohode nova tržišta i poslovne sfere.

Hanza Media i Fortenova to znaju, i zato su u suradnji s partnerima Bruketa&Žinić&Grey i Komunikacijskim uredom Colić, Laco i partneri, pokrenuli natječaj u kojemu su jednom malom ili srednjem poduzetniku darovali potpuno besplatan brending ili rebranding.

Interes je bio uistinu velik, u samo dva tjedna trajanja natječaja pristiglo je stotinjak prijava, a žiri pred sobom nije imao nimalo laganu odluku. Među prijavljenima je bilo zanimljivih ideja i projekata u začetku, ali i onih koji su na tržištu već dugi niz godina, funkcioniraju, no hitno im treba osvježenje brenda. Našli su se tu OPG-ovi, medijski projekti, trgovci, hoteli i apartmani koji trebaju novu strategiju uoči turističke sezone, kao i inovativni poduzetnici koji tek pokreću svoju tvrtku.

No, na kraju, žiri u sastavu Dubravka Jusić, izvršna direktorica marketinga Fortenova grupe, Davor Bruketa, kreativni direktor i suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey, Nikola Žinić, kreativni direktor i suvlasnik agencije Bruketa&Žinić&Grey, Violeta Colić, direktorica Komunikacijskog ureda Colić, Laco i partneri i Gojko Drljača, poznati kolumnist Hanza Medije, jednoglasno je odlučio o pobjedniku – izabrali su OmoLab komunikacije, splitsko-zagrebačku tvrtku koja je široj javnosti poznata po razvoju alata koji olakšavaju život osoba s disleksijom i drugim teškoćama čitanja i učenja. OmoLab je tvrtka koja je ostvarila uspjeh i na platformi Funderbeam, gdje su lansirali crowdfunding kampanju za širenje poslovanja na američko te britansko tržište i uspjeli, u samo šest dana, prikupiti maksimalnih 240 tisuća eura.

- Nismo očekivali da ćemo mi osvojiti natječaj. Pretpostavljali smo da će se odlučiti za neki jednostavniji projekt, budući da mi razvijamo niz podbrandova i to nam prilično otežava komunikaciju prema van. Ne uspijevamo jednoznačno komunicirati što radimo, ali očito je i žiri tražio neki izazov, očekujem dobru suradnju – izjavio je za Jutarnji uoči početka procesa rebrandinga Petar Reić, vlasnik i idejni začetnik OmoLaba.

Njihova aplikacija OmoReader već sada broji mnoga preuzimanja i ima izvrstan feedback korisnika. Žele se, međutim, približiti globalnom tržištu, a žiri je prepoznao njihove težnje, kao i samu kvalitetu proizvoda te općenite njihove priče koja je korisna, zaigrana, jedinstvena i, najvažnije, sasvim funkcionalna u onom praktičnom smislu, barem ako je vjerovati povratnim reakcijama korisnika.

Sve to, ipak, ne znači puno - ne bez kvalitetnog i promišljenog (re)brandinga.

- Vrlo je važno imati uspješnu brend strategiju, jer ona će pozicionirati tvrtku i njezine brendove na tržištu. Na uspjeh samog proizvoda će itekako djelovati to da ga ljudi prepoznaju, da ga vole, i da se složi jedna emotivna poveznica između brenda i onih koji ga konuzumiraju. Žiri je imao težak zadatak, jer se prijavilo puno kvalitetnih kandidata. Svaki je bio vrijedan na svoj način, ali shvatili smo da želimo tvrtku koja je već etablirana na domaćem tržištu, no želi izlaz na ono međunarodno. Tako smo prepoznali upravo OmoLab, kao tvrtku koja od svih prijavljenih ima najveći potencijal da se probije na međunarodno tržište. Željeli smo im u tome pomoći – reći će Dubravka Jusić, izvršna direktorica marketinga Fortenova grupe, tvrtke koja je i sama nedavno prolazila kroz zahtjevan period rebrandinga.

Zagreb, 160419.
Ziri u sastavu Davor Bruketa, Nikola Zinic, Gojko Drljaca i Violeta Colic, odlucuje kojoj ce tvrki ili obrtu dodijeliti nagradu Brendiraj svoju tvrktu.
Foto: Darko Tomas / CROPIX
Darko Tomaš / Hanza Media
Žiri: Davor Bruketa, Nikola Žinić, Gojko Drljača i Violeta Colić

- Promjena je uvijek zahtjevna, jer traži određene korekcije u ponašanju tvrtke i načinu rada. Ne radi se samo o promjeni korporativnih slogana i vizuala, već o bitnijoj promjeni koja se događa iza toga, a koja ovisi o tome što se radi: uvode li se nove usluge, mjenja li se način rada, pronalazi li se nova niša i nova publika, tumači Violeta Colić, direktorica i partnerica agencije Komunikacijski ured Laco, Colić i partneri.

- Sve to, naravno, znači da se i mi mjenjamo iznutra, da se mjenja puno toga u našoj organizaciji. Proces rebrandinga je zahtjevan i kompleksan, jer traži pripremu, puno komunikacije, vremena, ali i podršku u realizaciji. Ništa se ne događa preko noći. Naša uloga ovdje je da zajedno s kolegama iz Bruketa&Žinić&Grey pomognemo OmoLabu u fazi pripreme, ali i nakon što se realizira i osmisli novi brand, jer rezultat treba iskomunicirati. U fazi pripreme ključna je komunikacija, kako bi zaista raščistili što taj novi brand kojega razvijamo želi biti i kome se želi obraćati. Treba pažljivo istražiti kako najbolje prići tržištu na koje želimo dodatno iskoračiti, kao i koje vrijednosti želimo ugraditi u novi brand, jer je to način da dođemo do kvalitete branda koji će funkcionirati i ostvariti zadane ciljeve. Nakon što raščistimo što je taj brand, treba mu pomoći komunikacijskim aktivnostima da doista i zaživi, za što će trebati neko vrijeme, nakon što uspostavimo procese i započnemo graditi odnose koji će brand pretvoriti u nešto što je živo, i što funkcionira – pojašnjava Violeta Colić.

OMOLAB: TKO SMO MI?

OmoLab je laboratorij za vizualnu komunikaciju koji razvija alate za pomoć osobama s disleksijom. Razvili su posebne fontove za osobe s disleksijom i drugim teškoćama čitanja, i mobilnu aplikaciju OmoReader. Reić je u cijeli pothvat krenuo, kako kaže, kada je prije četiri godine uočio da njegova kći ima problema s čitanjem.

OmoReader aplikacija i OmoType font sustav na hrvatskom su jeziku dostupni od prosinca 2018. godine, a trenutno imaju preko 8000 korisnika. Reić je tijekom rada na aplikaciji surađivao s ponajboljim hrvatskim tipografom Markom Hrastovcem, splitskom digitalnom agencijom Locastic, kao i s logopedima i znanstvenicima koji se bave problemom disleksije.

Vrijedi spomenuti kako OmoLabova aplikacija donosi sa sobom i besplatne e-knjige. I one se, naravno, mogu čitati kroz OmoType font. Ono što će u OmoReaderu zasigurno biti korisno mnogim učenicima, neovisno o tome pate li od poteškoća u čitanju ili ne, mogućnost je elektroničkog čitanja lektira iz domene eLektire. U ponudi su, uz ostale naslove, i 72 lektirna naslova - 36 osnovnoškolskih i 36 srednjoškolskih.

Još jedna vrlo zanimljiva opcija OmoReader apliakcije jest mogućnost Bilješke iz kamere. Primjerice, mobitelom se može snimiti stranica knjige, a umjesto zumiranja i teškog čitanja snimljenog materijala, aplikacija će pretočiti slikovni zapis u tekstualni, koji će opet biti prezentiran u OmoTypeu i tako olakšati čitanje osobama s disleksijom koje s poteškoćama čitaju originalni tekst. S obzirom da disleksija ima niz svojih manifestacija u širokom rasponu, „one size fits all” solucija fonta nije bila rješenje. U OmoLabu su razvili 240 inačica fonta na izbor osobi s disleksijom, koji se prilagođavaju potrebama korisnika.

Trenutno imaju preko 6000 korisnika aplikacije, od kojih gotovo 3000 ima dijagnosticiranu disleksiju. I dalje razvijaju font i aplikaciju, i to tako da po nizu parametara prate ponašanja korisnika te u suradnji s Edukacijsko-rehabilitacijskim fakultetom analiziraju podatke prema kojima izrađuju preporuke za daljnji razvoj.

S 6000 korisnika, njihova je aplikacija već sada jedan od najvećih bazena za proučavanje tog poremećaja uopće.

Pratite sve korake live rebrandinga ove inovativne tvrtke OVDJE.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
29. travanj 2024 07:36