Zahtjevni, ali pravedni!

Top lokacija i klima-uređaj više nisu dovoljni, turisti ove godine imaju drugačija očekivanja od smještaja

Želje i potrebe putnika su se, uslijed pandemije i digitalne tranzicije, promijenile iz temelja. Sve rjeđe biraju objekt pod parolom - što jeftinije to bolje

Ilustracija

 Vladimir Dugandžić/Cropix

Turistička sezona samo što nije počela, a brojke iz predsezone obaraju sve rekorde.

Primjerice, u ožujku 2023. u komercijalnim smještajnim objektima ostvareno je 424 tisuće dolazaka i 982 tisuće noćenja, što je za 34,7 posto više dolazaka i za 21 posto više noćenja turista u odnosu na ožujak 2022.

Prema tim prognozama, ove nas godine čeka snažan oporavak turizma pa je krajnje vrijeme da se vlasnici privatnih smještaja pitaju zadovoljava li njihov objekt sve ono što današnji turist očekuje od svog smještaja.

Želje i potrebe putnika su se, uslijed pandemije i digitalne tranzicije, promijenile iz temelja. Sve rjeđe biraju smještaj i lokaciju pod parolom - što jeftinije to bolje.

Prema istraživanju Eurobarometra, 49 posto putnika bira smještaj koji pazi na zdravstvene i sigurnosne mjere. Njih 43 posto radije putuje u destinacije koje su bogate prirodnim ljepotama, dok ih 34 posto bukira smještaj ovisno o njegovim recenzijama i ocjenama drugih putnika.

Na neke od navedenih kriterija vlasnici privatnih smještaja ne mogu utjecati, primjerice na količinu flore u okolici njihovog objekta. No, zato se trebaju potruditi da zadovolje druge stavke na koje mogu utjecati, a nalaze se na listi očekivanja suvremenih putnika:

Besplatno parkirno mjesto

Sjećate li se filtera „free parking“ na Airbnb-u, platformi za posredovanje između privatnih iznajmljivača i putnika diljem svijeta? Prema nedavnom istraživanju Airbnb-a, besplatno parkiranje se nalazi na četvrtom mjestu na listi najčešće korištenih filtera, odnosno velika većina putnika bira smještaj s posebnim mjestom za njihov automobil.

Da je ova pogodnost putnicima bitna pokazuje i istraživanje iz 2019. godine gdje je 60 posto ispitanih izjavilo da im je to izrazito važna stavka pri odabiru smještaja, 31 posto da im je poprilično bitna, dok ih je tek devet posto odgovorilo da im ne igra nikakvu ulogu pri odabiru smještaja.

image

Ilustracija

Joško Ponos/Cropix

No, ova „povlastica“ ne koristi samo gostima, već i iznajmljivačima jer prema spomenutom istraživanju Airbnb-a, oglasi koji nude besplatan parking u sklopu objekta imaju više cijene od onih koji ga ne nude. Mnogi potencijalni gosti spremni su platiti više za smještaj koji uključuje mjesto za njihov automobil jer parking vide kao dodatnu vrijednost objektu.

Tijekom razdoblja siječanj-travanj najveći udjel u ukupnim noćenjima ostvarilo je domaće tržište, a zatim slijede tržišta Slovenije, Njemačke, Austrije i BiH. Velika većina njih je doputovala osobnim automobilom i htjeli su da njegova pokretna imovina bude zaštićena i da se nalazi negdje u blizini smještaja.

Stoga, ako već niste, a imate mjesta u svom dvorištu ili ispred njega, obavezno iscrtajte mjesto za parking. Savjet za iznajmljivače smještaja koji nemaju parking u sklopu svoje usluge je da gostima pripreme informacije o tome gdje se besplatna parkirna mjesta u okolici apartmana.

Personalizirana usluga

Prema istraživanju marketinške tvrtke Smart Insight, 63 posto kupaca prestat će kupovati od brenda koji ne nude kvalitetno personalizirano iskustvo. Ista pravila vrijede i u području turizma. Naime, iznajmljivači privatnog smještaja trebaju razmišljati na koje načine će svojom uslugom pridobiti goste, ali ih i zadržati. Ne smiju, pritom, zaboraviti, i da će gosti svoje pozitivno ili negativno iskustvo nakon puta podijeliti u obliku online recenzije koja će privući ili odbiti potencijalne putnike.

Za putnike koji traže smještaj, recenzije su jako vrijedan izvor informacija. One su svojevrsni uvid u prijašnja iskustva gostiju i mogu biti glavni motiv za rezervaciju. Za vlasnike nekretnina, feedback je, pak, odličan izvor povratnih informacija koji može pomoći u poboljšanju usluge.

image
Shutterstock

Prema istraživanju Bookinga, platforme za posredovanje između privatnih iznajmljivača i putnika, ujedno i glavnom rivalu Airbnbu, veća je vjerojatnost da će putnik rezervirati smještaj s najmanje 20 recenzija, nego onaj koji broji dvije ili nijednu. Broj je bitan, ali i dojmovi. Pozitivni, dakako, trebaju dominirati, a njih ponajprije imaju domaćini s personaliziranom uslugom.

Booking je iznajmljivačima predložio pet korisnik savjeta kako da svoju uslugu personaliziraju:

1. Goste u apartmanu treba dočekati personalizirana poruka dobrodošlice

Domaćin se u poruci dobrodošlice zahvaljuje gostu na odabiru njegovog apartmana i želi mu ugodan boravak. Na kraju poruke iznajmljivač treba zamoliti svog gosta da podijeli svoja iskustva s prijateljima i u obliku online recenzije.

2. Paket dobrodošlice igra važnu ulogu u stvaranju dojma

Osim poruke, domaćin svojim gostima treba pripremiti mali paket dobrodošlice koji može sadržavati domaće prehrambene proizvode, homemade kozmetičke uratke te, obavezno, knjižicu kućnih pravila.

3. Informacije trebaju biti na jednome mjestu

Ne smiju, pritom, zaboraviti i na letke te brošure koji sadrže informacije o lokalnim restoranima, kafićima, plažama, znamenitostima i drugim obližnjim atrakcijama.

4. Razgovor „face to face“ mijenja dojam

Domaćin uvijek treba biti dostupan svojim gostima. Nije naodmet ako ih povremeno priupita nedostaje li im štogod te im se pri odlasku još jednom zahvali što su odabrali njegov smještaj.

5. Slanje personalizirane poruke nakon odjave je izrazito važno

U ovoj poruci domaćin se turistima ponovno zahvaljuje što su odsjeli u njegovom objektu te ih moli da ostave recenziju.

Brz i pouzdan internet

Još jednom ćemo navesti ranije istaknuto istraživanje platforme Airbnb o deset najčešće korištenih filtera na ovoj platformi, ali ovaj put jer se na listi nalazi i filter - brza, sigurna i besplatna Wi-Fi mreža. Zauzela je drugo mjesto, dok na prvom likuje bazen!

Stabilna internetska veza u privatnom smještaju mnogima je važna jer omogućuje brzo i jednostavno kontaktiranje obitelji i prijatelja, neometano surfanje, dijeljenje sadržaja na društvenim mrežama, rad na daljinu, ali i prijenos novca ako gosti koriste usluge mobilnog te internet bankarstva.

image
Shutterstock

Putnici ga koriste i da brzo provjere što sve vrijedi vidjeti u okolici ili što mogu naučiti o lokalnim tradicijama, običajima i legendama. No, uz sve to, internet na putovanju ima još jednu neospornu prednost - spašava nas kad ne poznajemo jezik domaćina, i obrnuto.

Uz A1 optičku mrežu iznajmljivači mogu biti sigurni da će njihovi gosti prevesti strane riječi u svega par klikova, kao i uploadati fotografije te videa na društvene mreže bez poteškoća. Naime, A1 Hrvatska pokreće novu, inovativnu i jedinstvenu uslugu na domaćem tržištu – Rent a NET. Usluga je kreirana primarno prema potrebama korisnika koji putuju na odmor u vlastitu nekretninu ili domaćine koji su itekako svjesni da je kvalitetna internetska veza postala jedan od glavnih preduvjeta onoga što se smatra dobrim smještajem. Fiksni paket dostupan je na A1 infrastrukturi koji omogućuje kroz Moj A1 aplikaciju biranje dva modela rada – Power mode i StandBy, za primjerice period izvan sezone. Usluga ostaje cijelo vrijeme aktivna pa je izvan sezone osigurana povezivost IoT uređaja poput smart home senzora ili web kamera.

Pametni uređaji

Sve više iznajmljivača u sklopu privatnog smještaja nudi i pametne uređaje. Međutim, u njih više ne spada samo smart TV, već i perilice rublja i suđa, klima uređaji, robotski usisavači, kuhala za vodu, termostati, različiti smart home senzori, dizalice topline i slično.

image
Shutterstock

Danas postoji pametna verzija skoro svakog kućanskog uređaja koji vam padne na pamet, a gotovo svi oni se povezuju fiksnom mrežom, tako da ih gosti mogu kontrolirati s telefona putem popratne aplikacije. Time se potencira provođenje „pametnog“ turizma, odnosno pametne turističke destinacije koja zahvaljujući inovativnoj tehnologiji poboljšava iskustvo turista te promiče održivost.

A1 Hrvatska također podupire smart turizam i to svojim ambicioznim planom prema kojem svake godine povezuje novih 150 tisuća kućanstava gigabitnom fiksnom mrežom. Sada već 672 tisuće kućanstava ima mogućnost spajanja na najmoderniju fiksnu mrežu nove generacije čime je obuhvaćeno više od milijun i 800 tisuća ljudi, a krajem godine bit će dostupna u čak 800 tisuća kućanstava diljem Hrvatske. Uz dobru optičku mrežu turisti mogu streamati u HD rezoluciji, gejmati bez lagova, downloadati i uploadati bez poteškoća te tako u potpunosti uživati u zasluženom odmoru.


Sponzorirani sadržaj nastao u suradnji s A1 Hrvatska.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. travanj 2024 20:16