Tim koji zajednički, iznutra gradi kulturu prihvaćanja ideja i različitosti, posvećenosti zajedničkom cilju i neprestanom rastu, zasigurno ima dobre rezultate

Generalna direktorica Mondelēz International za tržišta Istočnog Jadrana i Bugarsku, Marina Hadrović nakon angažmana u Švicarskoj, spremna je za novu ulogu i izazove duboko vjerujući da će sa svojim timom pomaknuti granice uspješnog poslovanja i ostvarivati još bolje rezultate. Za Jutarnji.hr govori o karijernim počecima, dosadašnjem profesionalnom iskustvu, izazovima i prioritetima u radu
 ZŠEM promo

Privukli su me snažni brendovi i krenula sam od niže pozicije znajući odmah da želim i mogu više.

Generalna direktorica Mondelēz International za tržišta Istočnog Jadrana i Bugarsku od srpnja ove godine je Marina Hadrović. Marina je karijeru počela odmah po završetku diplomskog studija Zagrebačke škole ekonomije i managementa kada je 2007. godine, svoje prvo zaposlenje dobila kao predstavnik Customer service-a u Orbicu, jednom od vodećih distributera u Centralnoj i Istočnoj Europi.

Sjećam se kako su me privukli snažni brendovi koje je Orbico zastupao, poput Procter & Gamble asortimana, Philip Morris-a i Kraft Foods-a, te da sam se već na intervjuu izjasnila da želim raditi na početnoj poziciji, no da se brzo vidim negdje dalje u organizaciji jer znam da mogu više. Bilo mi je potpuno jasno da se za veću odgovornost moram dokazati i imati rezultate, ali znala sam da to hoću i mogu.” - ističe Marina.

image
ZŠEM promo

Što je planirala to je i ostvarila. Marina je vrlo brzo napredovala i mijenjala pozicije. Bila je kratko i dio Procter & Gamble tima, no nakon shvaćanja da mora izaći iz komforne zone i probati nešto novo, 2012. godine je počela raditi za tadašnji Kraft Foods, današnji Mondelēz International gdje se i dalje uspješno razvija. Njezina trenutna uloga u kompaniji je razvoj poslovanja na devet tržišta Istočno-jadranske regije (Slovenija, Hrvatska, Srbija, B&H, Crna Gora, Makedonija, Albanija, Kosovo i Bugarska) te vođenje više od 300-tinjak zaposlenika na četiri lokacije u regiji. Svoju novu ulogu započela je s pozicije direktorice izvoza za Europu, gdje je posljednje četiri godine živjela i radila u Švicarskoj i bila odgovorna za razvoj i upravljanje markom proizvoda Mondelēz na brojnim, različitim tržištima diljem Europe putem mreže distribucijskih partnera.

Angažman u Švicarskoj ostaje, između ostalog, upamćeno po nevjerojatnom spoju iskustava i mišljenja koja savršeno opisuju različitosti potrošača, što je i iskorišteno za izradu strategije plasiranja Mondelēz brendova na pojedina tržišta

Marina se nedavno vratila u Hrvatsku, a angažman u Zurichu zauvijek ostaje u lijepom sjećanju.

Kao direktorica izvoza za Europu, s multi-funkcionalnim timom, vodila je poslovanje i razvoj više od 28 globalnih i lokalnih Mondelēz brendova preko distributivnih partnera diljem Europskog kontinenta. Radila je, direktno ili indirektno s timom čiji su članovi bili locirani na 17 lokacija, s 31-nom nacionalnosti, kolegama čiji je raspon godina bio od 18 do 64, timom u kojem je prevladavala raznolikost u svakom smislu te riječi. Marina i njezin tim pokrivali su 30-ak zemalja širom Europe, od Islanda do Izraela, što je neprocjenjivo iskustvo.

Sama činjenica da toliko različitih osoba u timu donosi, ne samo različite karakterne osobine, nego i različita iskustva, uvjerenja i mišljenja, različite poglede na svijet oko sebe i različite načine rada, je nemjerljivo. U našem timu od 15 osoba imali smo spoj iskustva i mišljenja koja savršeno opisuju različitosti naših potrošača. To nam je dalo jasnu strategiju kako pristupiti plasiranju svojih brendova i proizvoda na pojedina tržišta.” - ističe Marina.

Osobni prioritet Marini tijekom rada u Švicarskoj bio je stvoriti kulturu rasta organizacije koja će moći ostvariti visoka očekivanja kompanije.

Marina se rado prisjeća svojih početaka rada u Švicarskoj kada je tek trebalo stvoriti kulturu rasta organizacije koja će moći ostvariti visoka očekivanja kompanije. To je postavila kao svoj osobni prioritet. Kao osoba s iskustvom rada na manjim tržištima, u kompleksnim sredinama, s različitim poslovnim kulturama, nije joj bilo teško uklopiti se. Potreban je bio samo period prilagodbe ljudi na njezin direktan i glasan stil s naglaskom na razvoj ljudi.

“Od ranih početaka moje karijere bilo mi je jasno da posao grade ljudi i njihovi međuljudski odnosi. Mogu to čak povezati i s kolegijima sa studija koji su tek kasnije u karijeri, na konkretnim primjerima, imali pravo značenje i smisao (npr. Organizacijsko ponašanje, HR tehnike ili Ponašanje potrošača). Ako imate tim koji je zajednički, iznutra izgradio kulturu prihvaćanja ideja i različitosti, posvećenosti zajedničkom cilju i neprestanom rastu, zasigurno ćete imati dobre rezultate.”- ističe Marina.

Jedna od tema o kojima se u posljednje vrijeme često priča je promjena organizacijskog ponašanja sa “fixed mindset” na “growth mindset”, tj. promjena u načinu razmišljanja koji je usmjeren na rast. To je nešto što je Marina s timom u Zurichu napravila na početku rada. Njegovali su kulturu Test&Learn.

Fenomenalno je vidjeti da je nešto što je prije četiri godine stajalo u jednoj ćeliji Excel tablice nazvanoj “opportunities” sada na policama retailera diljem Europe.

Zajednički su postavljali dugoročne ciljeve s prognozama za njihovu poslovnu jedinicu u naredne tri godine i onda su radili unatrag – davali prijedloge projekata koji bi ih mogli dovesti do tog cilja, pripremali poslovne slučajeve iz tih projekata, tražili financiranje i kretali u realizaciju. Rast prve godine bio je 12%, druge 16%, treće 13%. “Fenomenalno je vidjeti da je nešto što je prije četiri godine stajalo u jednoj ćeliji Excel tablice nazvanoj “opportunities” sada na policama retailera diljem Europe. Nezamjenjiv osjećaj uspjeha.” - ističe Marina.

Ono o čemu Marina misli da jednako treba pričati su i ne tako uspješni projekti koji se u njegovanoj kulturi “growth mindseta”, na kraju počnu smatrati uspjehom jer se na takvim projektima puno nauči.

“Uvijek treba slaviti i neuspjehe što me vraća opet na studij Zagrebačke škole ekonomije i managementa i ono što sam tamo imala priliku naučiti te poslije primijeniti u praksi. Naime, imala sam priliku kao jedan od boljih studenata na kolegiju Managementa još 2004. godine odraditi stručnu praksu kod profesora Siniše Krajnovića u Ericsson Nikola Tesla. Tijekom te prakse, da budem posve iskrena, manje sam znala čime se svi ti IT stručnjaci oko mene bave, ali ono što sam imala priliku vidjeti je organizacija timova, podjela ciljeva, praćenje rezultata, platforme sastanaka i podjelu odgovornosti. Jako dobro se sjećam primjera “oproštajnih” sastanaka kada bi neki projekt kasnio ili propao. Održavali bi se takozvani sastanci isprike, bez upiranja prsta, bez optuživanja i krivice pojedinaca, jednostavno kultura koja njeguje da je u redu pogriješiti, shvatiti gdje je pogreška i znati kako to ispraviti. Zar nije divno raditi u takvim timovima gdje ljudi slobodno i bez straha od neuspjeha mogu predložiti svoje ideje? Okolina koja ti dozvoljava da pokušaš i naučiš je mjesto na kojem ja želim raditi i mislim da je moj zadatak da takvu kulturu stvorim oko sebe.” - ističe Marina.

Kad pogleda na svoju karijeru u proteklih 15 godina Marina smatra da je najviše naučila od menadžera, tj. lidera koji su je bodrili, usmjeravali, ali i davali joj dovoljno slobode da napravi svoj iskorak. U Mondelēz-u postoji super izraz “make it your own” koji podrazumijeva sve što nam je Marina prethodno opisala.

“Napraviti svoj iskorak, napredak iznutra, dati poslovnim aktivnostima svoj osobni pečat je po mom mišljenju, sjajan način da ostaneš motiviran i posvećen. To pokušavam njegovati u svim timovima otkako sam postala menadžer prije 10-ak godina. Stoga svojim najvećim uspjehom smatram ljude oko sebe koji su napredovali, rasli sa mnom i ostvarili se kao karijerne osobe. Ultimativni trag koji želim ostaviti iza sebe.” - ističe Marina.

image
ZŠEM promo

Kompanija Mondelēz International, Inc. (MDLZ) proizvodi i plasira na tržište snacking proizvode u više od 150 zemalja širom svijeta. S neto prihodom od oko 29 milijardi dolara u 2021. godini, kompanija predvodi budućnost snacking-a uz poznate globalne i lokalne brendove kao što su Oreo, belVita i LU biskviti, čokolada Milka, Cadbury Dairy Milk, Toblerone; Sour Patch Kids bomboni i Trident žvakaće gume. Mondelēz International ponosni je član Standard and Poor’s 500, Nasdaq 100 i Dow Jones indeksa održivosti.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. svibanj 2024 02:02