OMOGUĆAVA MASTERCARD

ČETVRTAK: #SMARTSPENDING DNEVNIK NOVCA MAME ŽONGLERKE Mahnito sam kupovala na tržnici, bez popisa. Ostala sam bez keša i s gomilom vrećica u rukama...

U specijal serijalu #SMARTSPENDING donosimo analize i preporuke desetero stručnjaka za monetarnu politiku, osobne financije i digitalni shopping koji za vas istražuju kako pametnije trošiti online, kako kontrolirati osobni proračun i kako će izgledati budućnost bez papirnatog novca. Profesorica hrvatskog i engleskog, majka, supruga, spisateljica, freelancerica i jedina lovkinja među tri lovca! U popularnom kvizu Potjera zna odgovor skoro na svako pitanje, a kako riješava svakodnevne situacije? Kako balansira između djece, posla, muža? Kako donosi financijske odluke, kako upravlja kućni proračunom i što je dosad naučila – kako trošiti pametnije? Morana Zibar u prvom dnevniku novca opisuje svoj tjedan i kako rješava privatne, poslove i financijske situacije.
Morana Zibar, lovkinja iz kviza Potjera
 Boris Kovačev / CROPIX

Probudili se, nabrzaka doručkovali, svatko na svoju stranu. „Pusa, bok!“ Moram brzo do centra na sastanak, a gnjavaža je ići autom. Ako sad odem tramvajem, vjerojatno kasnim. Uzimam Eko Taxi jer tu imam popust od 20 posto na svoju Mastercard karticu, a vozač mi kaže da utorkom daju 70 posto popusta ako plaćam kroz aplikaciju karticom. Srećom, stigla sam na sastanak na minutu.

Kako je krasan dan, odlučila sam se nakon sastanka prošetati po Dolcu, spojiti ugodno i korisno. Ali prvo odlazak na bankomat da nahranim prazni novčanik. Jedno od najvažnijih pravila pri odlasku na plac ili u meni drage dućane s hranom jest sastaviti popis i držati ga se, ne šarati sa strane. Danas to nisam učinila. A to uvijek bude pogubno. Prvo sam kupila ono nužno što nam je stvarno potrebno, onda neke ne toliko nužne sezonske plodove koji su jako lijepo izgledali. Onda sam sišla u zatvoreni dio tržnice i tu sad kreće manijakalni pohod. Neki prodavači već me znaju pa me nutkaju i samo potiču to ludilo. Uglavnom, kad vidim nešto što me mami, vrag mi ne da mira i ja to moram kupiti. Gle, namaz od kozjeg sira s bučinim uljem, taj još nisam probala! Opa, vidi, kikiriki s čilijem! Ajme, dobili su burratu! Oho, namaz od kestena, to mora biti genijalno! Turšija, da, to nam treba! Domaća šalša, pa toga neće još dugo biti! I ni pet ni šest, brzo sam spiskala svu gotovinu iz novčanika. Nakrcana tako vrećicama, taman na izlatu, sjetim se da nisam kupila mrkve. A mrkve stvarno trebamo. No kumici moje kartice ništa ne znače, moram do bankomata.

Bankomat nije tako daleko, ali opet, s po pet vrećica u svakoj ruci nije mi tako jednostavno kretati se. No dobro, dignem gotovinu, odem po mrkvice, stojim i čekam da vidno nezadovoljna kumica ode razmijeniti moju novčanicu od sto kuna. To bi bilo to, sad stvarno odlazim. Zvoni mobitel, žongliram s vrećicama, kad eto njega: „Jesi možda u gradu? Hoćeš mi, molim te, kupiti onaj moj japanski čaj u rinfuzi, 200 grama?“ Neću!!! Ni grama više! Dovukla sam se do doma. Srećom, imali smo još ričeta pa nisam morala kuhati, iako je frižider sad do vrha nakrcan svježe kupljenom hranom. Mužu tutnula sto kuna u ruke i rekla: „Na, sam si kupi čaj, nisam stigla. A za kusur se počasti.“ Ljudi, držite se popisa, popis je svetinja.

#SMARTSPENDING DNEVNIK NOVCA: KAKO PAMETNIJE TROŠITI

PET RAZLOGA ZAŠTO SE VIŠE ISPLATI ONLINE KUPOVINA

Na temelju analiza i preporuka stručnjaka za monetarnu politiku, osobne financije i digitalni shopping u #Smartspending specijalu donosimo pet razloga zašto se više isplati online kupovina:

1. Smanjuje mogućnost impulzivne potrošnje: znanstvena analiza iz 2012. koja je obuhvatila sva dotadašnja relevantna istraživanja pokazala je da uz laganu šetnju i prešetavanje trgovine u potrazi za željenim artiklom u impulzivnoj kupovini – možete povećati svoju potrošnju i do 80 posto.

2. Povećava kontrolu potrošnje: glazba, miris, izgled polica i raspored u dućanu, samo su neki od čimbenika koji utječu na našu odluku o kupovini, a najtraženiji artikli često su skriveni na kraju supermarketa kako bi nas izložili proizvodima koje nismo imali namjeru kupiti. Online kupovina odličan je način za vježbanje samokontrole. U svakom trenutku imate uvid u stanje u svojoj košarici, a pri plaćanju imate mogućnost jednostavnog izbacivanja nepotrebnih artikala.

3. Štedimo vrijeme i novac: u online kupovini u svakom trenutku na raspolaganju su nam informacije o jeftinijim proizvodima u drugim online trgovinama. Ne moramo potrošiti sate i sate u obilaženju dućana u potrazi za jeftinijim ili proizvodom na popustu već jednim klikom dolazimo do povoljnijih artikala koji stižu na našu kućnu adresu.

4. Sigurnije, brže, jednostavnije i uz pouzdane recenzije: kada odete u offline dućan odluka o kupnji je samo na vama, ni na koji način ne možete saznati jesu li tim proizvodom bili zadovoljni ljudi koji su ga kupili prije vas. U online kupnji možete dobro proučiti što vas čeka i u recenzijama ljudi saznati baš sve skrivene strane proizvoda. A zahvaljujući card-on-file funkciji podaci o kupnji se pohranjuju pa je kupovanje na webshopu karticom sigurnije, brže i jednostavnije.

5. Pogodnosti koje se zaista isplate: ako, na primjer, online kupite dvije kino karte u Blitz-Cinestar kinima Mastercard i Maestro karticom - dobivate jednu kartu besplatno za projekciju utorkom. Ako plaćate parking putem PayDo aplikacije, ostvarujete povrat od 10% iznosa po satu parkinga. Ako pak plaćate Eko Taxi preko aplikacije svakog utorka možete dobiti popust od 70 posto, a sve ostale dane dobivate 20 posto popusta. Neprocjenjiva iskustva u Hrvatskoj i drugim zemljama - kakva drugdje ne možete naći - dobivate pak online kupnjom na Priceless cities.

www.priceless.com


Prilog je napravljen u produkciji Native Ad Studija Hanza Medija i Mastercarda, u skladu s najvišim profesionalnim standardima Jutarnjeg.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
07. svibanj 2024 08:21