SOČNI DETALJI

“Proplakala zora - svanulo Miši” naslov je koji je je vrištao 1971. u Studiju nakon Splitskog festivala

 

Te 1971. Splitski je festival doživio, nakon 11 godina, prvi put u svojoj povijesti, takav veliki trijumf, da jedna skladba osvoji obje prve nagrade, onu publike i dvaju stručnih žirija. Bio je to veliki trijumf skladbe Stjepana Mihaljinca i Drage Britvića “Proplakat će zora” u pobjedničkoj izvedbi legendarnog Miše Kovača.

Kroz reportažu Ivana Kreutza Studio je tada svoje čitatelje “počastio” svim sočnim detaljima sa samog festivala, a autor je iscrpno i zabavno dočarao sve događaje s pozornice, ali i one mnogo zanimljivije - iza scene.

Tolika intimnost i upućenost u svaki detalj, tračeve i brojne crtice sa samog događaja, paradoksalno, nemoguće je pročitati u današnje doba interneta i mnogo naprednije tehnologije. Tako je Kreutz u tekstu s naslovom “Proplakala zora - svanulo Miši” prenio čitateljima i kako je “kompozitor Stjepan Mihaljinec doživio šok kad mu je supruga Elvira Voća priopćila rezultate glasanja.

Čašica žestokog pića vratila ga je prije dolaska dežurnog liječnika”, piše Kreutz. Tereza Kesovija, tada u velikoj ljubavi s Mirom Ungarom, kao i skladatelj Alfi Kabiljo ostali su zatečeni trećom nagradom za pjesmu “Voli me... voli me”, koju su osvojili “zahvaljujući glasovima čitalaca revija i tjednih listova”.

- Više me raduje ta nagrada nego ona koju sam osvojila s “Nonom”, i to zato što joj se uopće nisam nadala. Došla sam u Split uvjerena da nemam nikakve šanse - rekla je Tere. Kako je tada bio običaj, svaku skladbu domaćih autora izvodila je na svojem jeziku i strana glazbena zvijezda. Tako je s Terezom pjevao Vince Hill, a potencijalnog favorita Splita ‘71., Runjićeva “Lamenta”, koju je pjevao Kićo Slabinac, izveo je tada najpopularniji engleski pjevač Toni Christie. Kabiljov joker iz rukava bila je pjesma “Jedan susret” koju je povjerio Radojki Šverko, no francuska zvijezda Nicoletta pokopala ju je svojom katastrofalnom izvedbom.

Međutim, našem je reporteru povjerila kako joj je najdraži hobi - spavanje udvoje. Josipa Lisac duboko je bila razočarana jer se te godine nije probila u finale sa skladbom Tome Bebića “Sve majke svijeta uz more”, a sam je Bebić uz još jednu skladbu, “Nije gotovo kad je gotovo, nego je gotovo kad ja kažem da je gotovo”, bio “autor” i najvećeg incidenta na festivalu.

Naime, razočaran ozvučenjem pretukao je tonskog majstora, a krenuo je i na producenta Diskosa Tihomira Štikića. - Bebić je i njemu htio udariti nekoliko “škopula” po glavi, ali se pritom uvjerio u dobru obuku naših komandosa na odsluženju vojnog roka.

Bio je nokautiran - piše Kreutz. U to doba Studio je imao i vlastiti žiri koji su činili čitatelji, a reportaža s njihova glasovanja u domu jedne čitateljice nije ništa manje zanimljiva od festivalske.

U prvom krugu za Zlatni studio čitatelji glasaju za po jednog od ponuđenih kandidata ili ostvarenja u svakoj od 20 kategorija, a potom se zbrajaju njihovi glasovi i kreće se u drugi krug biranja koji završava 19. veljače. U prvom krugu u svakoj kategoriji ostaju po tri nominacije, a čitatelji potom ponovno glasove daju najboljima.

Odluku o pobjednicima donose glasovi čitatelja portala Jutarnji.hr (50%) i kuponi iz Studija (50%).

Tko su pobjednici, doznat ćemo u izravnom televizijskom prijenosu na Hrvatskoj televiziji 27. veljače u 20 sati.

UPUTE ZA GLASANJE POŠTOM:

Izrežite listić i zalijepite na dopisnicu ili pošaljite u kuverti. Glasati možete do 29. siječnja, slanjem na adresu: Zlatni Studio, p.p. 221, 10000 Zagreb

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
27. travanj 2024 01:52