HUP PREDSTAVLJA

DIREKTORICA UN GLOBAL COMPACTA Zapitajte se o utjecaju vaših tvrtki na Hrvatsku. Prijeti vam bojkot korisnika, investitora, civilnog društva i medija

Ususret najvećoj konferenciji koja će se održati u ovom dijelu Europe "Održivost – budućnost poslovanja", 22. listopada 2018. u Dubrovniku, gdje HUP i Global Compact mreža Hrvatska okupljaju tvrtke lidere na području održivosti, ali i predstavnike Vlade i državnih institucija, popričali smo s Lise Kingo, izvršnom direktoricom UN Global Compacta, inicijative koja u globalno poslovanje želi implementirati principe održivosti.
Lise Kingo, izvršna direktorica UN Global Compacta

JESI ZA GOSPODARSTVO BUDUĆNOSTI? ISTRAŽI OVDJE

U 25 godina, koliko je Kingo uključena u osvještavanje zajednice o važnosti održivog poslovanja, nekoliko je tvrtki dovela do statusa globalnog lidera u održivom poslovanju prije nego se priključila UN Global Compactu.

• Posvetili ste vašu karijeru proklamiranju održivog poslovanja. Što je za vas bio okidač kada ste shvatili da se u globalnom poslovanju nešto mora promijeniti?

U strategiju odgovornog poslovanja uključila sam se nakon posjete UN-ove konferencije na temu “Održivog razvoja” koja se 1992. održala u Riju. Tada sam zapravo shvatila na koji način kompanije mogu preokrenuti svoje poslovne rizike u poslovne prilike ako prihvate održivi pristup u svojem poslovanju. Idućih 25 godina provela sam u privatnom sektoru gdje sam upravo radila na primjeni tih principa u praksi. U dvije sam kompanije, Novozymesu i Novo Nordisku, uspješno integrirala odgovoran pristup poslovanju, a potom sam se 2015. priključila UN Global Compactu kao izvršna direktorica.

• Puno se govori o održivom poslovanju, ali to često djeluje kao lista lijepih želja. Zašto je održivo poslovanje važno?

Jasno je da se svijet suočava s ogromnim ekonomskim, socijalnim i ekološkim izazovima. Također, postalo je jasno da tvrtke ne mogu napredovati ako ljudi i planet u cjelini ne napreduje. Privatni sektor trebao bi biti pokretač održivog razvoja. U UN-u smo, s Agendom za održivi razvoj 2030., jasno definirali 17 globalnih ciljeva, tzv. SDGs (Sustainable Development Goals), kojih se tvrtka mora pridržavati kako bi osigurala čvrste temelje za održivu budućnost.

• Prepoznaju li tvrtke vaše ciljeve za održivi razvoj (SDGs) kao nešto što im može pomoći u poslovanju?

Već tri godine radimo na upoznavanju kompanija diljem svijeta s našom agendom za održivi razvoj i učinili smo neke vrlo važne pomake u podizanju svijesti o globalnim problemima i mobiliziranju akcije. Međutim, u nekim područjima, poput klimatskih promjena i nejednakosti, još uvijek nazadujemo i time međunarodna zajednica riskira da ne ostvari sve SDGs ciljeve do 2030.

• Kako uspješno implementirati održivu strategiju u poslovanje, posebno danas kada je cijela poslovna struktura isključivo orijentirana na ostvarivanje profita?

Pridržavanjem agende održivog poslovanja tvrtke mogu ne samo ostvariti dugoročnu profitabilnost, već i biti inspiracija i motivacija za nove proizvode i inovacije. Danas su korisnici sve više okrenuti proizvodima i uslugama od kompanija za koje znaju da su socijalno odgovorne. Također, tvrtke koje ne posluju transparentno i nisu iskrene oko utjecaja koji imaju na ljude i planet riskiraju bojkot od strane korisnika, investitora, civilnog društva i medija. Prema riječima Paula Polmana, izvršnog direktora Unilevera, trošak nedjelovanja je veći od troška djelovanja.

Akcijski plan za gospodarstvo budućnosti

Svatko tko želi biti dio gospodarstva budućnosti dolazi u Dubrovnik 22. listopada. Na najvećem skupu u zemlji o održivom poslovanju HUP I UN Global Compact okupljaju inovativne i odgovorne tvrtke, ministre gospodarstva, obrazovanja, rada, predstavnike UN-a i menadžere iz 30 zemalja da bi zajedno donijeli plan za razvoj održivog gospodarstva. "Hrvatska tvrtke trebaju se što prije pokrenuti. Građani očekuju od njih da posluju odgovorno, održivo, etično i da ulažu u inovacije u cilju stvaranja boljeg društva. U suprotnom – bit će kažnjene", poručuju lideri HUP-a, UN Global Compacta, ekonomisti i direktori dijela hrvatskih tvrtki uoči dosad najvećeg skupa u zemlji o održivom poslovanju.

• Koji su neki konkretni postupci koje tvrtke mogu već sada primijeniti kako bi poslovale održivo, bez većih izdataka?

Primjerice, zapošljavanje žena na rukovodeće pozicije. Sve studije pokazuju da takva strategija, koja ne stvara nikakav dodatan trošak, može biti prilika da kompanije povećaju svoju profitabilnost. Također, tvrtke se mogu obratiti inicijativi UN-a i partnera, Science-Based Targets, koja pomaže tvrtkama u stvaranju strategije za smanjivanje emisija CO2 bez ikakvog troška. Dodatno, kroz javno-privatna partnerstva, suradnje s akademskom zajednicom i civilnim društvom, kompanije se mogu obračunati s nizom problema.

JESI ZA GOSPODARSTVO BUDUĆNOSTI? ISTRAŽI OVDJE

• Kako pratite razvoj kompanija u smjeru održivosti? Kako znate pridržavaju li se principa ili ne?

Tvrtke su obvezane slati godišnja izvješća o napretku, a to je i najvidljivija demonstracija da je tvrtka posvećena globalnim principima održivosti. Ta su izvješća objavljena na našoj web-stranici i daju jasnu sliku investitorima, vladi i javnosti o poslovnim odlukama pojedine kompanije. Isto tako, UN Global Compact svake godine izdaje izvješće o napretku, progress Report, u kojem detaljno izlaže sve postupke kompanija koje su održivu namjeru pretvorile u stvarni održivi utjecaj na svijet i zajednicu.

Detaljnije informacije o programu konferencije "Održivost - budućnost poslovanja" i prijavama potražite na www.hup.hr.


PROJEKT JE NAPRAVLJEN U PRODUKCIJI NATIVE AD STUDIJA HANZA MEDIJA, HUP-a I GLOBAL COMPACT MREŽE HRVATSKA, U SKLADU S NAJVIŠIM PROFESIONALNIM STANDARDIMA JUTARNJEG.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 13:16