HUP PREDSTAVLJA

GOSPODARSTVO BUDUĆNOSTI Dobrodošli u kompaniju u kojoj svi inoviraju, a plaće su 23 posto veće nego u konkurenciji

Količinu proizvedenog otpada smanjili smo za 50 posto, a baš toliki omjer žena i muškaraca na rukovodećim pozicijama planiramo imati do 2022., kaže Ruža Tomić Fontana, glavna direktorica Coca-Cole HBC Hrvatska.
Ruža Tomić Fontana, direktorica Coca-Cole HBC Adria
 Neja Markičević / CROPIX

JESI ZA GOSPODARSTVO BUDUĆNOSTI? ISTRAŽI OVDJE

- Više žena na rukovodećim pozicijama jedan je od 12 ciljeva održivosti, ali jako pazimo da ne dođe do diskriminacije u suprotnom pravcu. Prije svega, kod svakog zaposlenika gledamo njegovo znanje, sposobnost i potencijal – objasnila je Tomić Fontana i dodala da su kod njih svi muškarci i žene jednako plaćeni za isti posao premda još uvijek imaju više muških zaposlenika, oko 75 posto.

Nije tajna da je hrvatska Coca-Cola jedan od naših najpoželjnijih poslodavaca. Kako i ne bi s prosječnom mjesečnom bruto plaćom koja je lani iznosila gotovo 12 tisuća kuna, čak 23 posto više u odnosu na prosječnu bruto plaću u industriji proizvodnje pića u Hrvatskoj. Uz to, kaže Tomić Fontana, imaju i vrlo uspješan sustav nagrađivanja zaposlenika.

- Svi su zaposlenici, od pogona do menadžmenta, uključeni u proces inoviranja i davanja ideja kako doprinijeti učinkovitosti kompanije i za svoje su ideje nagrađeni – ističe.

Primjerice, prošle je godine njihov zaposlenik osmislio projekt “Green car” kojim se u obnavljanju voznog parka naglasak stavlja na električne automobile koji manje zagađuju okoliš. U Bosni i Hercegovini tako već imaju jedan električni službeni automobil, a isto planiraju i u Hrvatskoj.

Akcijski plan za gospodarstvo budućnosti

Svatko tko želi biti dio gospodarstva budućnosti dolazi u Dubrovnik 22. listopada. Na najvećem skupu u zemlji o održivom poslovanju HUP I UN Global Compact okupljaju inovativne i odgovorne tvrtke, ministre gospodarstva, obrazovanja, rada, predstavnike UN-a i menadžere iz 30 zemalja da bi zajedno donijeli plan za razvoj održivog gospodarstva. "Hrvatska tvrtke trebaju se što prije pokrenuti. Građani očekuju od njih da posluju odgovorno, održivo, etično i da ulažu u inovacije u cilju stvaranja boljeg društva. U suprotnom – bit će kažnjene", poručuju lideri HUP-a, UN Global Compacta, ekonomisti i direktori dijela hrvatskih tvrtki uoči dosad najvećeg skupa u zemlji o održivom poslovanju.

Ta diplomirana ekonomistica koja je u Coca-Coli HBC prošla put od marketinga do prodaje pa sve do glavne direktorice Coca-ColeHBC za Hrvatsku, Bosnu i Hercegovinu i Sloveniju, o zaštiti okoliša i održivom poslovanju govorit će 22. listopada u Dubrovniku u sklopu najveće konferencije o održivom razvoju “Održivost – Budućnost poslovanja” u organizaciji Hrvatske udruge poslodavaca i UN Global Compacta. U razgovoru u uredu Coca-Cole HBC u Zagrebu Tomić Fontana otkrila nam je točne brojke i metode kojima već godinama drže mjesto predvodnika održivosti industrije pića.

Prema objavljenom izvješću, napravljenom u suradnji s Ekonomskim Institutom, u Coca-ColiHBC su od 2010. do 2017. potrošnju vode smanjili su za 11 posto, a količinu otpada za 50 posto. Izravne emisije CO2 smanjili su za 60 posto, a ispuštanja ugljikova dioksida za 48. Ukupna potrošnja energije po litri proizvedenog pića u punionici je u zadnje tri godine smanjena za 12 posto. Do takvih rezultata dolaze kontroliranjem svakog koraka svoje proizvodnje, kaže direktorica. Osim podizanja svijesti svojih zaposlenika, razvijaju i konkretne procedure očuvanja okoliša. Trenutačno u punionici oko 10 % plastične

(PET) ambalaže dolazi od oporabljene (PET) ambalaže ili obnovljivih materijala, a iz godine u godinu pokušavaju razviti ambalažu sa što manjom težinom. Od 2015. sva njihova električna energija dolazi iz obnovljivih i čistih izvora energije.

JESI ZA GOSPODARSTVO BUDUĆNOSTI? ISTRAŽI OVDJE

Uz zaštitu okoliša, kaže Tomić Fontana, velika se pažnja poklanja lokalnoj zajednici i mladima. - Kada se radi o gorućim problemima, poput nezaposlenosti mladih, smatram da privatni i javni sektor na tome mora zajednički raditi – naglasila je. Njihov projekt “Coca-Colina podrška mladima” u prošloj i ovoj godini omogućio je besplatne edukacije iz komunikacijskih vještina, financijske pismenosti, poslovnog upravljanja i vođenja projekta za više od 1000 mladih, između 18 i 30 godina, koji više nisu u sustavu obrazovanja, ali još nisu zaposleni. Također, u lokalnu zajednicu, od 2012. do 2016. uložili su više od 9 milijuna kuna kroz projekte poput suvremeno uređenog i tehnološki opremljenog prostora za učenje i rad na javnom sveučilištu u Dubrovniku. Isto planiraju napraviti i u Puli i Osijeku. Za mlade tu je i njihov pripravnički program koji provode već treću godinu. U ovoj su godinu zaposlili osam mladih i visokoobrazovanih kandidata koje pripremaju za rukovodeće položaje.

- I u današnjem poslovanju moramo uvijek imati na umu generacije koje dolaze jer će oni raditi tu, umjesto nas – zaključila je Tomić Fontana.

Detaljnije informacije o programu konferencije "Održivost - budućnost poslovanja" i prijavama potražite na www.hup.hr.


PROJEKT JE NAPRAVLJEN U PRODUKCIJI NATIVE AD STUDIJA HANZA MEDIJA, HUP-a I GLOBAL COMPACT MREŽE HRVATSKA, U SKLADU S NAJVIŠIM PROFESIONALNIM STANDARDIMA JUTARNJEG.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 06:28