NAŠLA GA TRAŽILICA

'CRTAO SAM ZA GOOGLE DOODLE' Zagrepčanin koji je oslikao Hrvatsku za Google: 'Na svom Doodleu želio sam prikazati narod koji se zna veseliti'

    AUTOR:
    • Patricia Kiš

  • OBJAVLJENO:
  • 18.06.2018. u 11:53

Zagreb,020816.
Ilustrator Vedran Klemens.
Foto: Damjan Tadic / CROPIX
Damjan Tadić / CROPIX

 

“Prije otprilike dva mjeseca pozvali su me na suradnju s Googleova odjela koji se bavi doodleovima. Njihov je projekt bio da po jedan dizajner iz svake od trideset i dvije zemlje koliko ih sudjeluje na Svjetskom nogometnom prvenstvu u Moskvi oblikuje po jedan doodle koji će se izmjenjivati preko ovog internetskog pretraživača, sve do kraja prvenstva”, govori za Jutarnji ilustrator Vedran Klemens čiji doodle posvećen nogometnom prvenstvu možete svakodnevno vidjeti na Googleu.

Kako su došli do njega, pitamo Klemensa? “Vjerujem da su moj rad vidjeli na Behanceu, to je jedna od najboljih web stranica za portfelj dizajnera, a naravno računa se kvaliteta, ali i broj lajkova.” Dizajnirati doodle specifičan je zadatak, više od klasičnog dizajna: “Da, tražili su ljude koji imaju iskustva na ovom području. A ja sam inače već radio doodle za Dan neovisnosti u Hrvatskoj.

Vedran Klemens
 

Doduše, bio je to lokalni doodle, ovaj novi sada gleda čitav svijet”, kaže, i nastavlja: “Kako su u međuvremenu promijenili kreativnog direktora na ovoj poziciji, nije znao za moju raniju suradnju, no bilo mu je drago kad je čuo za to”. Prigodom prvog doodlea vezanog uz Dan neovisnosti riječi je hrvatske himne ugradio u poznati Googleov logo, tako da je slovo G pretvorio u siluetu Hrvatske te dvije riječi: Lijepa naša.

Brkati mornar

Na njegovom novom radu vezanom uz prvenstvo u Moskvi i djevojke igraju nogomet, jedan od nogometaša “izlazi” iz pulske Arene, a na golu je mornar sa smiješnim brkovima, i taj mornar dok čeka loptu istosobno toča noge u vodi.

Svi su odjeveni osim mornara, u dresove hrvatske reprezentacije s crveno-bijelim kockicama: “To da i žene igraju nogomet bila je njihova sugestija, koju sam ja rado prihvatio. Ja sam želio pokazati i narod koji se zna veseliti. I inače uvijek nastojim da moje ilustracije budu vedre i sa puno smisla za humor”. Kako kaže, nije radio ni puna dva mjeseca, koliko je prošlo otkad su ga kontaktirali prvi put, ideje su dolazile brzo i bilo ih je mnogo.

“Vjerujem da je i njima bio to jedan od najkompleksnijih projekata dosad jer sigurno nije lako uskladiti čak 32 dizajnera, tako da sam znao dosta čekati na feedback tijekom samog procesa rada.

Moja prva skica je bila nešto drugačija, no onda su mi sugerirali da više pokažem neke lokacije koje predstavljaju Hrvatsku, pa se na mojim ilustracijama vide Slavonija, Bol na Braču, Arena u Puli, mjesta važna za turizam, naša valuta kuna i sl.

Ovisi o rezultatu

Riječ je o svojevrsnoj simboličkoj razglednici, kroz koju se provlači i tema kockica kao vizualnog identiteta. Njihove sam sugestije rado prihvatio. A postojao je samo jedan template koji je uvjetovao da lopta bude uvijek na istom mjestu.”

Dizajneri iz onih zemalja koje prođu u polufinale dobit će priliku da oblikuju još jedan, novi doodle, koji će se ponovo prikazivati. “Nadam se da ćemo proći dalje”, zaključuje Klemens. Je li vidio radove ostalih kolega? “Jesam, i jako sam ponosan na društvo u kojemu sam se našao. Desetak radova smatram sjajnim, a izdvojio bih iznad svih doodle mojeg brazilskog kolege Pedra Verganija, koji je naprosto sjajan.”

Svakog su dizajnera i pitali što misli o nogometu u svojoj zemlji, i praćenju nogometa, Klemens je odgovorio da je riječ o “omiljenom načinu za provoditi vrijeme”. Na isto su pitanje dizajneri Nigerije, zemlje koja je preksinoć izgubila od Hrvatske, autori Yinfaowei Harrison i Ifesinachi Orjiekwe odgovorili: “Nogomet u Nigeriji znači više od igre, to je način života. Samo nogomet može ljude različitih etničkih pripadnosti zajedno zbližiti pod jednim krovom”.

Valeria Alvarez, pak, iz Meksika, igra se sa stereotipima, pa je među ostalim na njezinom radu i muškarac koji svira pod sombrerom. Francusku, pak, predstavlja jedna od njihovih najpoznatijih dizajnerica, koja se bavi i animacijom Hélène Leroux, Veliku Britaniju Celyn Brazier, Srbiju Bratislav Milenković, poznat po jakim bojama i žarkim oblicima u svom radu, Portugal Tiago Galo i sl.

Izdvajamo