IZVJEŠTAJI PREDANI DIP-u

KOLINDA U KAMPANJI POTROŠILA GOTOVO TRIPUT VIŠE NOVCA OD MILANOVIĆA Završni račun izborne promidžbe: Izabrani predsjednik ušao je u ogroman minus

    AUTOR:
  • OBJAVLJENO:
  • 04.02.2020. u 17:11

Boris Kovacev / CROPIX

Zoran Milanović i Kolinda Grabar-Kitarović

Predsjednica Kolinda Grabar-Kitarović potrošila je na promidžbu tijekom predizborne kampanje za predsjedničke izbore 9,57 milijuna kuna, dok je izabrani predsjednik Zoran Milanović potrošio 3,75 milijuna kuna, čime je nakon izbora privremeno ostao milijun kuna u "minusu".

Pokazuju to izvještaji o financiranju izborne promidžbe, koje su predsjednički kandidati nakon drugog kruga izbora predali Državnom izbornom povjerenstvu.

Prema završnom izvješću, Milanović je u izbornu promidžbu potrošio manje od Grabar-Kitarović.

SDP mu je kao svom kandidatu na predsjedničkim izborima dao 1,28 milijuna kuna, dok je 1,44 milijuna dobio od donacija. U završnoj računici izvješća navodi se da je Milanović u manjku prihoda za milijun kuna. Međutim, on prema odluci Vlade, ima pravo primiti 1,2 milijuna kuna naknade troškova izborne promidžbe. 

Kandidatkinja HDZ-a Grabar-Kitarović u kampanji je potrošila 9,57 milijuna kuna i tako skoro dosegnula maksimalni iznos koji se može potrošiti na izbornu promidžbu.

Prema Zakonu o financiranju političkih aktivnosti, izborne promidžbe i referenduma, ukupan iznos koji kandidat na predsjedničkim izborima može potrošiti je 8 milijuna kuna, odnosno 9,6 milijuna ukoliko prijeđe u drugi krug izbora.

Grabar-Kitarović potrošila je gotovo sav novac koji je primila u kampanji. Polovicu iznosa, 4,78 milijuna kuna, HDZ-ova kandidatkinja utrošila je na usluge promidžbe.

Najveći dio novca za kampanju dao joj je HDZ, gotovo 7 milijuna kuna, a oko 2,6 milijuna dobila je od donacija.

Najveći dio troškova i Milanović je potrošio na oglašavanje - nešto više od 2 milijuna kuna. No, dok je Grabar-Kitarović najviše uložila u televizijsko oglašavanje utrošila (1,3 milijuna), Zoran Milanović najviše je potrošio na društvene mreže - 900 tisuća kuna.

HDZ-ova kandidatkinja na ovim je izborima potrošila više nego na prošlima. Predizborna kampanje za predsjedničke izbore 2015. godine koštala ju je 8,13 milijuna kuna.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo