BITKA ZA PRIJENOS

LJUBITELJI NOGOMETA U PROBLEMU Liga prvaka samo na Vipu. Repka na Novoj TV. HNL samo na MAXtv-u. Istražili smo što gledati i koliko će vas to stajati

HTV je reprezentaciju izgubio na 4 godine, a Sportklub je dobio prava i na Euro, Ligu nacija i kvalifikacije
Luka Modrić u duelu s N'Golom Kanteom u finalu Svjetskog prvenstva u Rusiji
 Damir Sagolj / REUTERS

Dinamovi navijači imaju veliki problem.

Naime, klub koji vole, za koji navijaju, već je osigurao europsku jesen, i samo o utakmici sa švicarskim Young Boysima ovisi hoće li sljedeća tri mjeseca nastupati u Ligi prvaka ili Uefinoj Europskoj ligi.

I upravo tu počinje problem za sve navijače “modrih” jer još nemaju pojma kod kojeg će operatera moći gledati omiljeni klub.

Ako kojim slučajem Dinamo uđe u Ligu prvaka, onda će ga u tom natjecanju na HRT-u moći gledati isključivo kad bude igrao srijedom, a za utakmice koje se budu igrale utorkom, morat će kupiti pretplatnički paket Planet sporta, programa Vipneta i Bneta, koji jedini imaju prava na Ligu prvaka.

No ako Dinamo izgubi od Švicaraca, stvari se ponovno mijenjaju.

Prava na Europsku ligu ima jedino MAXtv i programi Arena sporta. A to za Dinamove navijače znači - drugi operater i drugi pretplatnički ugovor.

No, nije samo Dinamovim navijačima teško. Ništa lakše nije ni Hajdukovim navijačima. Doduše, Hajduk i Liga prvaka godinama su nespojivi, no problem nastaje kad navijači “bilih” žele gledati svoj klub u HNL-u i utakmice europskih velikana u elitnom Uefinom natjecanju. Hajduk se može gledati samo na MAXtv-u, a Liga prvaka na Vipnetu ili Bnetu.

I što sad?

Gotovo je

Vrijeme kad je jedna nacionalna kuća pokrivala sve važnije nogometne događaje i kad ste jednim klikom na daljinskom mogli mijenjati programe ovisno o utakmici koja vas zanima, nepovratno je prošlo, nogomet je odavno postao igra u kojoj 22 igrača 90 minuta trči za loptom, a koju mogu prenositi samo oni koji najviše ponude za ekskluzivna prava.

A za prijenose Lige prvaka u sljedeće tri sezone Uefinim birokratima u Nyonu najviše je ponudio Vipnet, ujedno vlasnik Bneta, pa će se samo na tim platformama moći pratiti ples nogometnih milijardera. HNL će se i dalje prenositi jedino na MAXtv-u i programima Arena sporta, a na HRT-u, u sljedeće četiri godine, od uglednih nogometnih natjecanja prenosit će se samo Liga prvaka. I to samo jedna utakmica tjedno, i to samo srijedom.

Na HTV-u sljedeće četiri godine neće biti ni hrvatske nogometne reprezentacije, sve do Svjetskog prvenstva u Kataru 2022., ako se tamo plasiramo.

Ligu nacija, kvalifikacije za Euro 2020., Euro 2020. i kvalifikacije za Svjetsko prvenstvo u Kataru 2022., prenosit će Nova TV, budući da je Sportklub dobio prava na sva ta natjecanja. Budući da Sportklub i Nova TV imaju istog vlasnika, United Group, koji je pak u većinskom vlasništvu američkog investicijskog fonda KKR, odlučeno je da se hrvatska reprezentacija gleda i na ovoj komercijalnoj nacionalnoj televiziji.

U ratu operatera za prava na prijenose, javna nacionalna kuća daleko je najslabija karika, a gledatelji će sami morati odabrati što im je važnije. HNL ili Liga prvaka, Hajduk i Rudeš, ili Real i Barcelona.

A taj rat operatera oko prava za prijenose, osim gledatelja, pomno prate i brojni vlasnici pubova koji su svoju poslovnu politiku bazirali upravo na gledanju nogometnih utakmica.

Voditelji takvih sportskih pubova u Zagrebu kažu nam kako su brzo morali reagirati te kako jednostavno svojim posjetiteljima moraju omogućiti usluge koje su im i do sada pružali.

Pubovi su spas

U zagrebačkom Harat’a pubu kažu kako su nogometni prijenosi platforme na kojima svaki pub živi.

- Ako ste vaše vjerne goste navikli da će uz pivo koje će popiti, moći pogledati bilo koju nogometnu utakmicu, onda se bez obzira na promjene koje se događaju s otkupom TV prava određenih operatera, morate prilagoditi. Stoga smo mi već krenuli u postupak da imamo i Ligu prvaka i HNL, i sve utakmice Liga petica. Da, imat ćemo dva operatera - kaže mi Alen Demirov, voditelj ovog puba koji svojim gostima nudi 18 televizora.

Slično razmišljaju i Brewbitesu, pubu u Gajevoj ulici, koji svojim gostima nudi live prijenose na čak 27 televizora.

- Liga prvaka je da se tako izrazim vrh očekivanja naših posjetitelja. Liga prvaka i El Clasico. To su top utakmice i to naše posjetitelje zanima. Do sada smo imali MAXtv upravo zbog Lige prvaka, no sada moramo imati i Vipnet odnosno Planet sport. Trenutno smo u pregovorima s operaterima, pokušavamo definirati pakete i pregovarati - kaže direktor Brewbitesa Mirko Ivančić.

Kada u zagrebačkim pubovima pitate što je isplativije imati - HNL i derbije Hajduka i Dinama, ili prijenose Lige prvaka, odgovori su identični.

- Ma kakav Hajduk, kakav Dinamo. Koga više zanima HNL? Zaista rijetki dođu zbog hrvatske lige. S druge strane, Liga prvaka je ipak elitno natjecanje, ljudi uživaju u dobrom nogometu i to se jedino isplati imati. Prije smo to sve imali na MAXtv-u, sada moramo imati i Vipnet - objašnjava Ivančić.

Budućnost je stigla

Ovako raspršeni, nazovimo ga tako, sadržaj, po različitim platformama ili kod različitih operatora, kad su sportski prijenosi u pitanju, u Hrvatskoj su možda novost jer smo uglavnom sve najvažnije imali na jednom mjestu, no kada se pogledaju svjetski trendovi, takva promjena uopće ne čudi. Jer vrijeme kad je sve pokrivala jedna nacionalna televizija nepovratno je prošlo.

Slično se već događa i u svijetu filmova i TV serija. Streaming servisi poput Netflixa donijeli su oslobođenje od televizijskih rasporeda programa i dozvolili konzumentu da gleda sadržaje kada god to poželi i u količini koja mu odgovara (kako je i nastao pojam binge gledanja serija). Takve usluge sigurno su budućnost medijske konzumacije, i svi žele dio kolača. Apple je, na primjer, priredio milijardu dolara za vlastitu produkciju serija koje se snimaju ove godine, a već 2019. bi trebale biti dostupne na takozvanom Apple TV-u, servisu za koji se Jobsovi nasljednici sigurno nadaju da će postati novi Netflix.

Iduća godina po pitanju streaminga trebala bi biti ključna i za Disney, koji je također najavio puštanje vlastite platforme, što će biti posebno zanimljivo za popratiti radi toga što su do sada većinu svojih filmova prodavali upravo Netflixu. Hoćemo li sada Star Warse moći gledati samo tamo? Netflix samo ove godine planira oko 8 milijardi dolara baciti u produkciju vlastitog sadržaja. Sport je naravno nešto drugačija zvjerka.

I dok filmove možeš gledati kad poželiš, s titlom ili bez, legalno ili ilegalno, sportski prijenosi su naravno stvar koja se konzumira uživo i sa stručnim komentatorima.

A upravo na to, kao i na sve pogodnosti koje pruža moderna tehnologija, računaju operateri u privlačenju novih pretplatnika.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 12:56