STRATEŠKI VAŽAN PROJEKT

MODEL NEUMSKOG KORIDORA ČINI SE ISPLATIVIJIM OD PELJEŠKOG MOSTA Rješenja za spajanje juga Hrvatske

    AUTOR:
    • Velibor Panić

  • OBJAVLJENO:
  • 13.08.2013. u 20:55

Roberto Orlić / CROPIX

Ministar Hajdaš Dončić kaže da je rok francuske tvrtke za dostavljanje rezultata studije 22. 09. i da će taj rok ispoštovati

Nema straha od odgađanja projekta Pelješki most, a ni šoka u Vladi zbog navodnog odbijanja Europske komisije da u kolovozu predstavi rezultate predstudije izvedivosti jednog od najvažnijih hrvatskih projekata!

Potvrdio je to za Jutarnji ministar prometa Siniša Hajdaš Dončić, koji kaže da je rok francuske tvrtke Safege za dostavljanje rezultata studije 22. rujna i da će tvrtka taj rok ispoštovati.

- Ministarstvo prometa angažiralo je francusku konzultantsku kuću koja ima zadatak procijeniti koje je rješenje povezivanja juga zemlje s ostatkom Hrvatske najbolje. Komisija to nije stavila ni na kakvo čekanje budući da je rok ionako predviđen. Pretkraj rujna dobit ćemo studiju, a tada se bacamo na posao da zajedno s Europskom komisijom pronađeno način financiranja najboljeg modela. Moglo bi se raditi o investiciji od dvije milijarde kuna, a već iduće godine mogli bi početi i radovi - kaže Hajdaš Dončić.

Pojavila se, naime, ovih dana bojazan da je Bruxelles odbio predstaviti rezultate studije. To, čini se, nije točno.

Konzultanti će dostaviti poredak rješenja, od najboljeg do najlošijeg. Dva najbolja rješenja mogla bi biti: koridor oko Neuma koji stoji pet milijuna eura po kilometru i sam Pelješki most. Vjeruje se da je koridor oko Neuma ekonomski najprihvatljiviji, a drugo najbolje rješenje bila bi gradnja Pelješkog mosta za koji se vjeruje da je najbolje socijalno i političko rješenje. Njegova bi gradnja, međutim, stajala više od dvije milijarde kuna.

Safege radi na čak 7 rješenja

Kako doznaje Jutarnji, francuski konzultanti iz Safegea marljivo rade na svim parametrima svakog od mogućih sedam rješenja. Među rješenjima postoji nekoliko opcija: od gradnje mosta s visećim konstrukcijama i koridora oko Neuma do trajektnog povezivanja kao mogućeg rješenja i tunela ispod Neuma.

Izdvajamo