JUTARNJI DOZNAJE

PROBLEMI U GRADNJI NAJVEĆEG PROJEKTA HRVATSKIH CESTA Čelični dijelovi mosta Čiovo pali na testu kvalitete

Davor Pongracic / CROPIX

Najveći projekt Hrvatskih cesta, gradnja mosta Čiovo, financiran sredstvima iz EU fondova, zadesio je neočekivani problem. Kako doznaje Jutarnji list, nadzorni inženjer IGH odbio je potpisati dozvolu za isporuku dosad napravljene čelične konstrukcije mosta koja se izrađuje u tvrtki Iskra Steel u Makedoniji.

Prema našim informacijama, suglasnost nije potpisana zbog loše izrade konstrukcije, a to se odnosi na loše obavljeno varenje. U Hrvatskim cestama, koje su investitor ovog projekta, potvrđeno nam je da postoje određeni problemi s čeličnom konstrukcijom koji će se pokušati riješiti. Izvođač radova mosta je tvrtka Viadukt, dok je Iskra Steel podizvođač za izradu čelične konstrukcije mosta. Predsjednik uprave Viadukta Joško Mikulić za Jutarnji list potvrđuje da postoje problemi. “Redovitom kontrolom kvalitete izrade konstrukcije utvrđeni su problemi s varovima na spojevima konstrukcije i to će biti uklonjeno. No, nije se dogodilo ništa dramatično i rok završetka mosta nije upitan”, tvrdi Mikulić. Prema njegovim riječima, ovo samo pokazuje da sustav kontrole odlično funkcionira i da u projektu ništa nije prepušteno slučaju.

Konvoj s 30 šlepera

Bez obzira na ove probleme, Mikulić tvrdi da će isporuka prvog dijela konstrukcije mosta biti u prvoj polovici sljedećeg mjeseca kada bi prema Trogiru trebalo krenuti prvih 30 šlepera napunjenih čelikom. Prema našim informacijama, nadzorni inženjer 28. prosinca će ponovo obaviti nadzor kako bi utvrdio jesu li nedostaci uklonjeni. Na osnovi tog rješenja donijet će se konačna odluka ostaje li makedonska kompanija u poslu ili će Viadukt morati tražiti novog partnera. Mikulić tvrdi da u ovom trenutku nema kašnjenja u radovima ni u Makedoniji ni na terenu kod Trogira. No, ukoliko se za nekoliko dana utvrdi da Iskra steel ne može odraditi ugovoreni posao, doći do velikih problema, a rok završetka mosta 31. listopada mogao bi biti ugrožen. Viadukt bi morao tražiti novog partnera za izradu čelične konstrukcije, najvjerojatnije u Hrvatskoj. U tom slučaju je upitno tko je u mogućnosti u tako kratkom vremenu odraditi ovako složeni zadatak.

Već prebacili dio posla

Iako predsjednik uprave Viadukta tvrdi da suradnja s makedonskim partnerom ide dalje i da je riječ o uobičajenim problemima u ovako velikom projektu, činjenica je da Viadukt gotovo polovicu prvotno ugovorenog posla već uzeo makedonskoj tvrtki i najzahtjevniji dio posla prebacio u “Đuro Đaković” u Slavonski Brod. Riječ je o izradi čelične konstrukcije na najzahtjevnijem, pomičnom, dijelu mosta. Od desetog stupa pa do upornjaka na čiovskoj strani mosta. Ukupno je s “Đuro Đakovićem” ugovorena izrada oko 40 posto čelične konstrukcije. Kako je prema projektu na sredini konstrukcija mosta pomična, to zahtijeva vrlo složenu izradu mehanizma i čelične konstrukcije koja je prije nekoliko tjedana povjerena hrvatskoj tvrtki. Mikulić tvrdi da su se na taj potez odlučili kako bi zbog izuzetno kratkog roka osigurali završetak radova na vrijeme te da nisu željeli riskirati s dovršetkom. No, taj potez pokazuje da nemaju dovoljno povjerenja u mogućnosti makedonske tvrtke. Na samom gradilištu dosad je napravljeno sedam od 15 stupišta te šest upornjaka.

Ukupna vrijednost mosta s pristupnim cestama dužine dva kilometra, instalacijama i nadzorom je 230 milijuna kuna, a ugovor između Hrvatskih cesta i Viadukta vrijedan je 129 milijuna kuna bez PDV-a od čega se 85 posto financira iz EU fondova. Ovo je najveći projekt HC-a koji se financira sredstvima EU. Upravo zbog financiranja iz EU fondova izuzetno je važno da gradnja mosta bude završena do zadanog roka 31. listopada. U suprotnom Hrvatske ceste neće moći povući sredstva, a Viadukt će morati platiti penale zbog kašnjenja.

Izdvajamo