MENTALNA ARITMETIKA

RAČUNAJ KAO PRVAK TONY (10) Počinje nova sezona škole 'Malac Genijalac', prvi put i u Zagrebu

    AUTOR:
    • Tena Šarčević

  • OBJAVLJENO:
  • 30.08.2019. u 13:42

Zagreb, 040917.
Osnovna Skola Tin Ujevic.
Koturaska ulica.
Na kon ljetnih praznika ponovno je zapocela nastava za ucenike osnovnih i srednjih skola.Posebno uzbudljivo iskustvo, prvi dan skole, bit ce za prvasice koji se prvi put susrecu sa skolskim brigama.
Na fotografiji: skolarci u klupama
Foto: Bruno Konjevic / CROPIX
Bruno Konjević / CROPIX

U lipnju smo se divili 10-godišnjem Šibenčaninu Tonyju Cvitkoviću koji je na Olimpijadi u Beogradu osvojio zlatnu medalju iz mentalnog računanja Anzana te se tako istaknuo u konkurenciji od 1200 natjecatelja iz 15 zemalja.

Tony zbraja i oduzima tisuću brojeva u samo 500 ms, a rezultat koji dobije uvijek je točan. Sve to radi bez upotrebe kalkulatora, olovke i papira, mentalnim putem, a tu je vještinu naučio u školi “Malac Genijalac”.

Kognitivne vještine

Tamo se primjenjuje takozvani Hikari program mentalne aritmetike, koji je nastao kao rezultat dugogodišnjeg rada psihologa, pedagoga i drugih stručnjaka u suradnji s japanskim Institutom Tomoe Soroban iz Tokija, a temelji se na upotrebi drevne računaljke abakus, čijom se vizualizacijom postiže izvanredno brzo računanje i razvoj kognitivnih vještina.

Dakle, djeca uče preko pomagala koja kasnije prestaju koristiti, a na taj način vježbaju upotrebljavati obje polutke mozga.

Općenito, lijeva strana hemisfere dominantna je za jezik, znanost, procesuiranje onoga što čujete i upravljanje većinom govora.

Zadužena je i za logično i egzaktno matematičko računanje. Desna hemisfera uglavnom je odgovorna za prostorno snalaženje, osjećaje, maštu, kreativnost, intuiciju, prepoznavanje lica i procesuiranje glazbe.

Ona obavlja i neke matematičke zadatke, ali na razini grubih procjena i usporedbe.

A primjena programa mentalne aritmetike Hikarija ih razvija obje.

Iako je svima najzanimljivija vještina brzog računanja, u ovoj školi kažu da je njihov primarni cilj općenito razvijanje intelektualnih sposobnosti kod djece te puno iskorištavanje njihovih potencijala.

- Djeca razvijaju pažnju, fotografsko pamćenje, koncentraciju, vizualizaciju, maštu, analitičko i logičko razmišljanje, grade samopouzdanje.

Našu školu pohađaju i djeca koja nisu toliko dobra u mentalnoj aritmetici, u smislu brzog računanja, ali njihovi nam roditelji govore da vide njihov osobni napredak.

Primjerice, djeca koja su bila povučena ili slabo socijalizirana, počinju se otvarati i razvijati samopouzdanje - objašnjavaju osnivačice “Malca Genijalca” u Zagrebu Antica Filipović Grčić i Sarah Vuković.

“Malac genijalac” je do sada postojao u Šibeniku, Splitu, Osijeku i Rijeci, a ove jeseni škola kreće i u Zagrebu, i to u Bužanovoj ulici.

Dobrodošla su sva djeca od četiri do 12 godina, a nastava se odvija jednom tjedno, subotom ili nedjeljom po tri školska vezana sata uz pauze za odmor.

Svi zainteresirani mogu se javiti na kontakt broj 099/555-1651, na mail [email protected] ili putem Facebook stranice Malac Genijalac Zagreb. Škola je za svu djecu prosječnih i iznadprosječnih intelektualnih sposobnosti.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo