Sindikat strojovođa optužuje: HŽ će okriviti vozača vlaka i slagati da se radilo o kvaru

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 23.09.2009. u 22:00

ZAGREB - Prošla su točno dva mjeseca od teške željezničke nesreće u Rudinama kod Splita kada je pri iskliznuću nagibnog vlaga poginulo šestero putnika, a 50-ak ih je ozlijeđeno.

I dok su policija i istražni sudac u Splitu nedvojbeno utvrdili da su nesreću skrivile osobe koje su odobrile polijevanje tračnica smjesom protiv korova, Povjerenstvo Hrvatskih željeznica koje istražuje događaj još nije objavilo svoj izvještaj.

Istraga u završnoj fazi

Dok u Uredu za odnose s javnošću HŽ-a tvrde da je istraga u završnoj fazi i da će o rezultatima obavijestiti javnost, Nenad Mrgan, predsjednik Sindikata strojovođa i član Povjerenstva tvrdi da većini članova Povjerenstva nije cilj utvrditi stvarne uzroke nesreće.
Nenad Mrgan:

Unutar tvrtke se obračunavaju i rade pritisak na  Povjerenstvo

- Oni žele dokazati da je vlak bio u kvaru i da strojovođa nije postupio prema pravilima struke. To rade zbog obračuna unutar  tvrtke da bi u konačnici došlo do smjene direktora tvrtke HŽ-Vuča Olivera Krilića - tvrdi Mrgan.

Prema neslužbenim informacijama iz HŽ-a, vrši se pritisak na Povjerenstvo da bi se donijeli navedeni zaključci. A iza svega, navodno, stoji sukob Krilića i Zorana Popovca, sada predsjednika Uprave HŽ-Holdinga, iz vremena dok je Popovac bio direktor HŽ-Carga. Mrgan te navode nije želio komentirati, no tvrdi da Povjerenstvo vode nestručne osobe na čelu s Goranom Nuićem.

Prema njegovim riječima, on i Duško Novaković u Povjerenstvo su imenovani nakon što je jedan član otišao u mirovinu, a drugi dao ostavku.

Iako je Povjerenstvo imalo rok od 20 dana da donese zaključke o nesreći, odobreno mu je još 20 dana rada.

U sklopu dodatne istrage predsjednik Povjerenstva je predložio pregled olupine koja se nalazi u Solinu, ispitivanje strojovođe, a predlagalo se i traženje ispisa poziva s mobitela strojovođe tijekom vožnje. Strojovođi se predbacivalo i da je prije iskakanja vlaka prerano napustio kabinu.

Iskaz je dao policiji

Mrgan i Novaković tražili su da se kao relevantan prihvati iskaz strojovođe dan policiji. Novaković je pak ustvrdio kako veći dio Povjerenstva nije dovoljno stručan za pregled vlaka te da postoje podaci o brzini vlaka iz kojih je vidljivo da je strojovođa poduzeo sve potrebne radnje.

Osim toga, predloženo je da se pozovu stručnjaci tvrtke Bombardier. To je odbijeno te je dio Povjerenstva otišao u Solin. Mrgan i Novaković su pak zbog neuvažavanja njihova mišljenja predsjedniku Uprave Popovcu odaslali dopis u kojem iznose svoje zaključke o uzrocima nesreće te traže da ih se razriješi dužnosti članova Povjerenstva jer ne žele biti marionete.

Krešimir Žabec

Izdvajamo