NOVI ŠEF PRISAVLJA OTVORENO

STANJE NA HRT-u JE ALARMANTNO Radman: 'Mojih prvih 66 dana na čelu HRT-a'

Davor Pongračić / Cropix

Pokrenuo je HRT 4, kanal koji je bio najavljen kao hrvatski CNN

Prošlo je 66 dana otkad je Goran Radman preuzeo Hrvatsku radioteleviziju.

- I što je napravio - pitam njegove najbliže suradnike.

- Pa... - odgovaraju.

Ima li Radman vremena za ležeran pristup s obzirom na to da je clean start koji je Vlada naručila utvrdio da je do kraja 2011. HRT stvorio gubitak od 333 milijuna kuna! I uz zaduženje od oko 418 milijuna kuna takvo stanje, zaključak je clean starta, dovelo je do toga da je dug HRT-a 250 posto veći od kapitala!

KAOS NA HTV-U Sukob Radman - Šoša, urednica Informativnog programa Mikleušević-Pavić podnijela ostavku

Radman je, unatoč tome, u utorak najavio da se ove godine ne planira rješavati viška ljudi na HRT-u.

- Treba prvo završiti analizu koja će točno pokazati gdje su viškovi - najavljuje.

Naši sugovornici kažu da je problem u tome što ova dva mjeseca nije imao uvjete za uvođenje promjena.

- Nije ništa mogao, politika ga je usporila - opravdavaju ga.

Prvo se, objašnjavaju, oduljio izbor članova Nadzornog odbora HRT-a, a potom je u Saboru zapelo usvajanje novog Statuta o HRT-u.

- Radman prva dva-tri mjeseca mandata tapka na mjestu. Jer ne treba očekivati da će se prije veljače, kad će se raspisati natječaji za nove članove Ravnateljstva HRT-a, nešto značajnije dogoditi - kaže nam naš izvor s HRT-a.

Stanje alarmantno

Ali stanje na HRT-u, s obzirom na Vladin nacrt, prilično je alarmantno. HRT je, navodi se u nacrtu, u 2012. godini najavio smanjenje troškova, prvenstveno kroz smanjenje broja zaposlenih, ali ta je ušteda izostala. Utvrđen je i pad prihoda od pristojbe u prvih šest mjeseci 2012., a i pad prihoda od promidžbe ostvaren je na razini od 83,5 posto plana (30 milijuna kuna manje u odnosu na plan).

Nekoliko je razloga zašto se to dogodilo: pad tržišta oglašavanja, pad gledanosti, a smanjen je i broj dopuštenih minuta oglašavanja sa šest na četiri u udarnom terminu. I zbog svega toga HRT se opet zadužio. Vladin nacrt utvrdio je i da HRT stvara visoke troškove interne produkcije zbog neadekvatnog korištenja kapaciteta, a uočili su i slabu kontrolu troškova projekata te visoke troškove poslovanja. Ogroman broj zaposlenih na HRT-u odavno je poznat problem. Navodi se da je stalno zaposlenih 3390, a da su u šest mjeseci prošle godine imali 3700 vanjskih suradnika. Evidentiran je i značajan udio proizvedenog, a neemitiranog programa, i to od 14 do 20 posto.

Dugi razgovori

U prva tri mjeseca Radman je odlučio da neće dirati te goruće probleme HRT-a.

To vrijeme odlučio je iskoristiti za upoznavanje s ljudima i odnosima koji vladaju nacionalnom TV kućom.

- Poziva ljude, razgovaraju, satima sjede kod njega. Pa s urednicom Vidović-Krišto razgovarao je tri sata - kaže nam naš izvor. A ima i onih, kaže naš sugovornik, koji sada hodočaste kod njega ne bi li se izborili za neku funkciju.

- HRT-om vladaju interesi, klanovi, i samo se smjenjuju razne grupacije koje su u pravilu uvijek vođene nekim prizemnim interesima. Tako da ga sad obilaze oni koji misle da se mogu spasiti ili izboriti za bolju poziciju - uočio je naš izvor.

Da Radman posjeduje dar govora, nisu samo primijetili zaposlenici HRT-a nego i novinari na sjednici Programskog vijeća HRT-a.

- Zaista može dugo govoriti, opširno objašnjavati, pričati, analizirati - primijetio je jedan kolega.

Jedino što je pokrenuo u ova tri mjeseca je HRT 4. Kanal koji je trebao postati prvi hrvatski CNN za sada je, međutim, tek amaterski proizvod.

- Pa vijesti na 24 sata TV kvalitetnije su od onih koje nudi naš četvrti program. Umjesto da ljudima ponude news (vijesti), oni stalno repriziraju dokumentarce - kaže naš izvor.

Pokušali smo s izvršnom urednicom HRT-a 4 Sanjom Gvozdanović dogovoriti obilazak redakcije i vidjeti tko radi taj program, koliko je ljudi angažirano, u kakvim uvjetima, no ona je rekla da to sada nije moguće.

- Ne bi nam sada to odgovaralo. Neće biti nikoga u redakciji, svi će biti na terenu, pa možda, ali sada nam to baš ne paše, javit ću vam do kraja dana - rekla je izvršna urednica Gvozdanović, ali se više nije javila.

Jedan od zaposlenika objašnjava kako je normalno da im to ne odgovara kad se taj program proizvodi u jednoj prostoriji od stotinjak četvornih metara u koju su nagurani novinari, urednici, dva studija, priručna režija...

Entuzijazam iz 70-ih

- Postavljene su tamo dvije pozicije, zapravo dva studija, Zagrebačka panorama, regionalni program, svi ljudi, njih oko 50, novi vanjski suradnici koji su angažirani, režija... Ne znam zašto je to tako jer s druge strane u bloku gdje su uredi i administracija činovnici sjede u prostorijama od 30-ak četvornih metara - opisuje drugi izvor s HRT-a.

A kad je dolazio, Radman je najavio velike promjene: novu funkcionalnu organizaciju i novu raspodjelu ljudi, kao glavni problem ocijenio je neefikasnost, loše upravljanje i loš nadzor.

Rekao je da će od zaposlenika tražiti kombinaciju kompetencije i entuzijazma, a da će suradnicima prepustiti da sami biraju timove, da će se zauzeti da kompletan iznos od pristojbe odlazi u programe, te je poručio da neće “postojati rezervati ni za koga od zaposlenika bez obzira na to koliko bili zaslužni u proteklom razdoblju”. Radman je vlastiti plan za HRT nazvao “povratkom u budućnost” jer je, kako je najavio, želio vratiti entuzijazam koji je vladao u 70-ima.

Klanovi i prepucavanja

Zasad mu to nije pošlo za rukom. Klanovska prepucavanja i dalje su na snazi na HRT-u. Tzv. talibani, koji su zavladali HRT-om u vrijeme v.d. ravnatelja Domagoja Novokmeta, međusobno su se posvađali.

- S jedne strane su Šoša, Maja Sever i Novokmet, a s druge Elizabeta Gojan, Sanja Mikleušević i Robert Zuber - kaže naš izvor s HRT-a. Radmanu se, doznajemo, uspjela približiti Marija Nemčić, pa neki komentiraju da bi se za njegova mandata mogli možda vratiti na scenu i pojedini stari kadrovi.

Radman: 'Za one koji žele biti poduzetnici nema mjesta na HRT-u! Ali ima mjesta za Denisa Latina, on ima dobre ideje'

Ovih je dana, doznajemo, vraćen na scenu i Denis Latin kojem je ponuđeno mjesto izvršnog urednika u Dnevniku 3, što je, doznajemo, on i prihvatio jer dosad nije bio angažiran ni na jednom projektu. Na Hrvatskom radiju situacija je nešto mirnija. Tamo se čeka odluka o novim vodećim kadrovima te smjene trenutnih v.d. šefova, a u kuloarima se priča da novi vrh razmišlja i o privatizaciji nekolicine lokalnih radijskih centara.

Od natječaja do novog ravnatelja na Prisavlju

- Srpanj 2012. Sabor raspisao natječaj za glavnog ravnatelja HRT-a i članove Programskog vijeća

- Do 30. kolovoza, dokad je trajao natječaj, javilo se osam kandidata, od kojih su se kao najizgledniji izdvojili Domagoj Novokmet, Goran Radman, Saša Runjić, Duško Radić

- U rujnu se pisalo o programima pojedinih kandidata koji su predani saborskom odboru. Runjić je najavljivao drastične promjene: od smanjenja zaposlenika do novog programa, Radman je predstavio vlastiti program koji se bazirao na reorganizaciji cijele kuće, a Novokmet se natjecao s programom koji je već počeo provoditi kao v.d. ravnatelja

- Jesen su obilježile spekulacije tko je čiji kandidat, odnosno kojeg od kandidata podržava politika. Pisalo se da iza Runjića stoji premijer Milanović, a da Radmana podržava predsjednik Josipović, dok se Novokmeta pokušalo diskreditirati kao kandidata koji ne zadovoljava uvjete, no zaključeno je da ipak zadovoljava

- U listopadu je saborski odbor odradio intervjue sa svim kandidatima. Navodno se kao najbolji govornik pokazao Novokmet, ali Odbor je u obzir uzimao sve: karijeru, program, intervju...

- Krajem listopada Radman je imenovan za glavnog ravnatelja

- 5. studenoga Radman je i službeno preuzeo dužnost glavnog ravnatelja HRT-a

- 25. prosinca krenuo je prvi Radmanov projekt - HRT 4

Izdvajamo