LET JT 610

AVION LION AIRA KOJI SE SRUŠIO U MORE IMAO JE TEHNIČKIH PROBLEMA Očitanja instrumenata bila su nepouzdana i prikazivale su se različite visine

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 30.10.2018. u 00:00

Flickr

Indonezijski avion koji se nedugo nakon polijetanja iz Jakarte survao u more, imao je problema s instrumentima, piše BBC.

Avion na letu JT 610 išao je grad Pangkal Pinang na zapadu Indonezije kad je iznenada pao u more pri čemu je poginulo svih 189 putnika i članova posade. To je prvi ozbiljni incident Boeingovog modela 737 Max.

No tehnički podaci o prijašnjim letovima pokazuju da je avion imao određenih poteškoća, odnosno da su podaci na komandnoj ploči bili nepouzdani i da su se očitanja visine razlikovala na instrumentima pilota i kopilota.

U dnevniku leta je stajalo: 'Podaci kapetana su nepouzdani. Prebacujem kontrolu na kopilota. Nepouzdani su i podaci i o brzini.'

No unatoč tome, ekipa aviona je odlučila nastaviti let te su sretno sletjeli u Jakartu.

I izvršni direktor kompanije Lion Air kazao je kako je bilo nekih nespecificiranih tehničkih problema na letu iz Denpasara na Baliju za Jakartu, no da su ti problemi riješeni.

'Da je avion bio pokvaren, ne bi uopće poletio s aerodroma u Denpasaru. Čim smo primili pilotovo izvješće, popravili smo kvar.'

Ostali avioni iz te serije nisu prijavili nikakve tehničke smetnje i ostaju normalno u prometu.

Podsjećamo, avion na letu JT 610 je poletio iz Jakarte u ponedjeljak u 23:30 po lokalnom vremenu, no već nakon 13 minuta obrati se kontroli leta i zatražio dozvolu za povratak.

Glasnogovornik Lion Aira kaže da su pilot i kopilot bili vrlo iskusni zajedno imali preko 11.000 sati leta.

Među putnicima je bilo i 20 zaposlenika indonezijskog ministarstva financija.

Inače, Boeingov model 737 najprodavaniji je avion na svijetu, a postoje četiri verzije: Max 7, Max 8, Max 9 i Max 10. Max 8 koji je pao u ponedjeljak, u opticaju je od 2016. godina.

U Indoneziji je zračni promet vrlo gust s obzirom da se radi o zemlji s vrlo razvedenim arhipelagom. No mnoge tamošnje aviokompanije imaju prilično loše sigurnosne podatke.

Lion Air, kompanija utemeljena 1999., uglavnom radi domaće letove te letove za jugoistočnu Aziju, Australiju i Bliski istok.

Zbog problema sa sigurnošću, kompaniji su do 2016. bili zabranjeni letovi za europske destinacije.

Jedan Lion Airov avion sletio je na površinu mora 2013. pri čemu je preživjelo svih 108 putnika i članova posade. Te sreće nije bilo 25 ljudi na Lion Airovom letu 2004. godine kad se srušio avion na putu iz Jakarte za Solo City. Također, od 2011. do 2012. više je Lion Airovih pilota uhićeno radi posjedovanja amfetamina.

Više na Jutarnjem...


Izdvajamo