Probija se 8 slijepih ulica, u Maksimiru nova raskrižja

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 23.09.2007. u 23:05

Grad Zagreb donio je odluku da će osam slijepih ulica, Galjufovu, Fijanovu, Kuhačevu, Kraljevićevu, Čikoševu, Livadićevu, Kušlanovu i Valdecovu ulicu, probiti do kraja 2008. godine na Maksimirsku i Vlašku ulicu.

 U Gradskom uredu za promet i prostorno uređenje tvrde da će se  otvaranjem novih raskrižja vožnja gradom znatno ubrzati te već pripremaju tehničku dokumentaciju za taj projekt.

Probijanje slijepih ulica dio je “Projekta regulacije i organizacije prometnih tokova u istočnom dijelu od središta Zagreba”, koji je izradio Institut prometa i veza. U Gradu sada  razmatraju tu studiju kako bi nakon proboja ulica dodatno rasteretili promet od Draškovićeve do Bukovačke ulice.

Brojke:

Više od 30% povećanje propusne moći ulične mreže za više od 30 posto

20 do 40%
povećanje propusne moći najznačajnijih raskrižja preusmjerenjem prometnih tokova

Više od 20%
povećanje prosječne brzine vozila

Više od 50%
povećanje brzine tramvaja na kitičnim točkama

Više od 40%
povećanje broja parkirališnih mjesta
Prema studiji, 56 dvosmjernih ulica tog područja pretvoreno je u jednosmjerne, devet stajališta tramvaja pomaknuto je iza raskrižja, slijepe ulice otvorene su za promet, a 39 raskrižja je rekonstruirano.

Glavne prometnice, Petrova, Maksimirska, Zvonimirova, Branimirova i Vlaška ulica, tako bi u budućnosti mogle biti jedine dvosmjerne ulice na tom području grada, dok bi većina ostalih ulica bila jednosmjerna, čime bi se poboljšala prometna veza sjever - jug u centru grada.

Ove bi promjene, prema riječima Ivana Dadića iz Instituta, na tom području Zagrebu donijelo najmanje 2500 novih parkirališnih mjesta, a povećala bi se i propusna moć raskrižja, brzina automobila i vozila javnog gradskog prijevoza te sigurnost u prometu. Uz to, skratila bi se putovanja te bi nestala zagušenja na raskrižjima.

- Riječ je o jednom od najsveobuhvatnijih prometnih projakta, koji donosi iznimne rezultate. Povećanje parkirališta posljedica je uvođenja jednosmjernih ulica koje će dolaziti u paru, čime će se povećati protočnost vozila i smanjiti zagušenost raskrižja - naveo je Ivan Dadić.

Propusna moć tako bi se kod najznačajnijih raskrižja povećala od 20 do 40 posto, dok bi se brzina tramvaja na kritičnim točkama povećala za 50 posto. Institut sugerira da se građevinski zahvati izvode u dvije faze, u što bi se uključila i edukacija sudionika u prometu, a ukupna vrijednost projekta iznosila bi oko 37 milijuna kuna. Troškove realizacije projekta pokrila bi korist od novih parkirališnih mjesta koja iznosi oko 42 milijuna kuna.

Prema riječima Stipana Matoša, savjetnika pročelnika za prostorno uređenje i promet Davora Jelavića, Grad još nema gotove planove za rasterećenje prometa na tom području, a za studiju koju razmatra kaže da je puna dubioza.

- Sam proboj slijepih ulica dovoljno će unaprijediti promet, no još je rano procjenjivati koje ćemo rješenje prihvatiti na temelju te studije. Određeni prioriteti postoje, ali se tek priprema tehnička dokumentacija za slijepe ulice - rekao je Stipan Matoš.

Stanari uložili žalbu

Ulica biskupa Galjufa postala je ‘poznata’ kada su sredinom kolovoza stanovnici organizirali prosvjede protiv odluke gradonačelnika Bandića da tu, inače slijepu ulicu probije na Vlašku. Lokacijska dozvola za radove na Galjufovoj izdana je 29. kolovoza. Iako je dobivanje građevinske dozvole prema najavama Davora Jelavića, pročelnika Gradskog ureda za promet, bilo predviđeno za 20. rujna, odgodila ga je žalba stanara. - Ni sam ne znam kada ćemo dobiti dozvolu za probijanje - rekao je Stipan Matoš, savjetnik pročelnika Jelavića.

Velibor Panić

Izdvajamo