Ulaz u garažu ipak iz Gundulićeve ulice

    AUTOR:
    • Jutarnji.hr

  • OBJAVLJENO:
  • 03.12.2007. u 09:00

Ulaz u podzemnu garažu, koju poduzetnik Tomislav Horvatinčić namjerava s kontroverznim kompleksom graditi na Cvjetnom trgu, neće se graditi u Varšavskoj, kako je dosad bilo predviđeno, već na dijelu Gundulićeve ulice nakon raskrižja s Varšavskom.

Najveća je to promjena u prometnoj studiji koju za Horvatinčića završava Institut za promet, a koja je prema prošli tjedan usvojenom GUP-u odsad potrebna za svaku garažu koja će se graditi u donjogradskim blokovima. Horvatinčić nam je otkrio da njegov tim stručnjaka završava i novo idejno arhitektonsko rješenje prema kojem se odustalo od raskopavanja Varšavske te će se ulaz graditi u Gundulićevoj.

Studija osim rješenja za ulaz u garažu zbog nesmetanog odvijanja prometa zahtijeva i da se Gundulićevoj doda još jedan trak i tako se pretvori u dvosmjernu, da se dio Frankopanske i Ilice pretvori u pješačku zonu, a bit će potrebno i rekonstruirati Medulićevu i Kačićevu ulicu. Kontroverzna garaža, protiv koje se pobunilo nekoliko nevladinih udruga i protiv čije gradnje je skupljeno 50-ak tisuća potpisa, tako će uskoro dobiti zadnji uvjet koji je bio potreban za izdavanje građevinske dokumentacije. Od jednog visokog dužnosnika u Gradu doznajemo da su i gradski čelnici zadovoljni novim projektom.

- Mi smo Horvatinčiću cijelo vrijeme govorili da mu je jednostavnije i bolje napraviti ulaz u garaže iz Gundulićeve ulice budući da je ideja da to bude iz Varšavske uz brojne komplikacije ionako loše dočekano u javnosti - doznajemo od izvora u Poglavarstvu.

Autori studije, koje je predvodio Ivan Dadić, predsjednik upravnog vijeća Instituta, tako su osim same garaže napravili i analize nekoliko okolnih ulica te predložili rješenja koja smatraju neophodnim za kompletno funkcioniranje prometa u tom djelu grada, kao i same garaže. Gundulićeva ulica bi tako na dionici od Varšavske do Hebrangove trebala dobiti još jedan trak koji će imati smjer prema jug, a kako dva traka prema sjeveru već postoje, ta ulica postaje dvosmjerna.

- Uz regulaciju prometa oko same garaže potrebno je i izmjeniti i rekonstruirati još nekoliko raskrižja i ulica. Time ćemo ubrzati tramvajski promet, a dobit  ćemo i još dvije pješačke zone. Mislim da su ova rješenja realnost i očekujem da će pri gradnji garaže biti sprovedena - najavio je Dadić.

Studija nalaže zatvaranje Frankopanske ulice na dijelu od Ilice do Varšavske te pretvaranje u pješačku zonu. Medulićeva i Kačićeva dobivaju novi smjer pa Medulićeva, koja je dosad bila jednosmjerna prema sjeveru, postaje jednosmjerna prema jugu, a u Kačićevoj, koja je imala smjer prema sjeveru, vozači će sada moći voziti samo prema jugu. Pješačka zona postaje i dio Ilice od Medulićeve do Britanskog trga, a kako je Kačićeva dobila smjer prema sjeveru, bit će moguće i preko nje doći na Britanac.


Potrebne rekonstrukcije

- Ulaz u garažu bio bi u Gundulićevoj ulici, odnosno na djelu poslije raskrižja s Varšavskom

- Gundulićeva na djelu od Varšavske do Hebrangove dobila bi još jedan trak prema jugu čime bi postala dvosmjerna

- Medulićeva bi promijenila smjer te bi se vozila kretala samo prema jugu

- Kačićeva bi promijenila smjer te bi se vozila kretala prema sjeveru

- Dio Frankopanske od Ilice do Varšavske bi se zatvorio za promet te bi postao pješačka zona, samo taksi i tramvaji

- Dio Ilice od raskrižja s Medulićevom do raskrižja s Kačićevom zatvorio bi se za promet te bi postao pješačka zona, vozili bi samo taksi i tramvaji, a dio ulice bi promijenio smjer te bi se vozila kretala prema istoku kako bi mogla doći do Britanca


Stanarima Varšavske kasno stiglo poništenje

Stanari Varšavske dobili su u subotu rješenje od Ministarstva graditeljstva prema kojem se poništava lokacijska dozvola za gradnju rampe u njihovoj ulici, o čemu je Jutarnji pisao prije desetak dana. Kako Ministarstvo svoju odluku temelji na starom GUP-u, odluka je stigla prekasno budući da novi GUP uz prethodnu prometnu studiju omogućuje gradnju garaže u svakom dijelu Donjeg grada pa tako i u Varšavskoj.


Ante Milković;Boba Blašković

Izdvajamo