DORAĐENI DIZELAŠ

TEST Mazda 3 Sedan 1.6 CD TX: Može se lijepo voziti sa samo pet litara na 100 km

Dorađeni dizelaš s osam umjesto 16 ventila pojačan je sa 109 na 116 KS, ali u bogato opremljenoj izvedbi stoji koliko i osnovna dizelska Šestica sa 129 KS
 Željko Puhovski

Kad smo pretprošle godine pročitali da novi Volkswagenov turbobenzinac 1.2 TSI sa 105 KS, izveden iz 1.4 TSI, ima samo jedno bregasto vratilo i osam ventila, mislili smo da se radi o zabuni. Potom smo shvatili da je to istina, a bilo nam je jasno i zbog čega. Kod motora s prednabijanjem dobro se punjenje i pražnjenje ostvaruje i preko samo jednog usisnog i ispušnog ventila po cilindru, koji su povećanog promjera. Ono malo što se gubi, višestruko se nadoknađuje lakšom i jednostavnijom izvedbom, koja stvara manje otpore trenja.

Manje pokretnih dijelova znači i veću pouzdanost. Da ta logika drži vodu, pokazao je i novi turbodizelaš obujma 1560 ccm, u limuzinskoj Mazdi 3. Radi se o PSA-Fordovom proizvodu, čijom pouzdanošću Japanci nisu bili oduševljeni te su i inicirali doradu. Rezultati su neočekivano dobri: najveća je snaga porasla sa 109 KS pri 4000/min na 116 KS pri 3600/min. To jasno najavljuje poboljšanje performansi, temeljem većeg okretnog momenta, koji je porastao sa 240 na 270 Nm, pri istih 1750/min.

U paketu je stigao i mjenjač sa šest stupnjeva te je dojam temeljitog poboljšanja potpun. Pogotovo u bogato opremljenom modelu 3 Sedan. Po svemu, to je jedna od najboljih, ali i najskupljih kompaktnih limuzina te je jedina mana što cijenom od 22.300 eura dolazi na prag osnovne, već solidno opremljene Šestice, s perfektnim japanskim dizelašem 2.2 sa 129 KS. Inače, sve je u Trici besprijekorno, uzorno i kvalitetno, a takav je i dojam u vožnji.

Užitak upravljanja povećava skladan i precizno izrađen kokpit, koji bi, funkcionalnošću i razinom izvedbe, mogao biti uzor mnogim konkurentima. Začudo, motor je nešto bučniji i manje uglađen od 16-ventilskog, što je posljedica povećanog tlaka prednabijanja, ali taj se dojam gubi čim okretaji prijeđu 2000/min. Dodatna injekcija snage, u dizelašu koji je i dosad nudio pristojne performanse, djeluje uvjerljivo. Pogotovo uz vrlo dobar mjenjač sa šest stupnjeva. Trica je s ovim dizelašem poletna i lijepo se vozi, čemu doprinose i kvalitetan ovjes te snažne kočnice. Objektivno, nema potrebe doplaćivati 2.2 sa 150 KS, a pogotovo ne sa 185 KS. Pogotovo što je vrlo štedljiv i lijepo se može voziti sa samo pet litara na 100 km. Eh, da nije tolike cijene...

CIJENA 22.300 EUR

S DOPLATAMA 22.730 EUR

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE



MOTOR

Vrsta: turbodizelski, R4

Obujam: 1560 ccm

Snaga: 85 kW/116 KS pri 3600/min

Moment: 270 Nm pri 1750 do 2500/min

Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva

Pogon: prednji

KAROSERIJA

Dimenzije: 458x175,5x147 cm

Osovinski razmak: 264 cm

Prtljažnik: 430 l

Gume: 205/50 R 17, Dunlop

PERFORMANSE

Brzina: 188 km/h

Ubrzanje 0-100 km/h: 11,0 s

Potrošnja: 5,3/3,9/4,4 l/100 km

Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 14:54