Kad smo pretprošle godine pročitali da novi Volkswagenov turbobenzinac 1.2 TSI sa 105 KS, izveden iz 1.4 TSI, ima samo jedno bregasto vratilo i osam ventila, mislili smo da se radi o zabuni. Potom smo shvatili da je to istina, a bilo nam je jasno i zbog čega. Kod motora s prednabijanjem dobro se punjenje i pražnjenje ostvaruje i preko samo jednog usisnog i ispušnog ventila po cilindru, koji su povećanog promjera. Ono malo što se gubi, višestruko se nadoknađuje lakšom i jednostavnijom izvedbom, koja stvara manje otpore trenja.
Manje pokretnih dijelova znači i veću pouzdanost. Da ta logika drži vodu, pokazao je i novi turbodizelaš obujma 1560 ccm, u limuzinskoj Mazdi 3. Radi se o PSA-Fordovom proizvodu, čijom pouzdanošću Japanci nisu bili oduševljeni te su i inicirali doradu. Rezultati su neočekivano dobri: najveća je snaga porasla sa 109 KS pri 4000/min na 116 KS pri 3600/min. To jasno najavljuje poboljšanje performansi, temeljem većeg okretnog momenta, koji je porastao sa 240 na 270 Nm, pri istih 1750/min.
U paketu je stigao i mjenjač sa šest stupnjeva te je dojam temeljitog poboljšanja potpun. Pogotovo u bogato opremljenom modelu 3 Sedan. Po svemu, to je jedna od najboljih, ali i najskupljih kompaktnih limuzina te je jedina mana što cijenom od 22.300 eura dolazi na prag osnovne, već solidno opremljene Šestice, s perfektnim japanskim dizelašem 2.2 sa 129 KS. Inače, sve je u Trici besprijekorno, uzorno i kvalitetno, a takav je i dojam u vožnji.
Užitak upravljanja povećava skladan i precizno izrađen kokpit, koji bi, funkcionalnošću i razinom izvedbe, mogao biti uzor mnogim konkurentima. Začudo, motor je nešto bučniji i manje uglađen od 16-ventilskog, što je posljedica povećanog tlaka prednabijanja, ali taj se dojam gubi čim okretaji prijeđu 2000/min. Dodatna injekcija snage, u dizelašu koji je i dosad nudio pristojne performanse, djeluje uvjerljivo. Pogotovo uz vrlo dobar mjenjač sa šest stupnjeva. Trica je s ovim dizelašem poletna i lijepo se vozi, čemu doprinose i kvalitetan ovjes te snažne kočnice. Objektivno, nema potrebe doplaćivati 2.2 sa 150 KS, a pogotovo ne sa 185 KS. Pogotovo što je vrlo štedljiv i lijepo se može voziti sa samo pet litara na 100 km. Eh, da nije tolike cijene...
CIJENA 22.300 EUR
S DOPLATAMA 22.730 EUR
MOTOR
Vrsta: turbodizelski, R4
Obujam: 1560 ccm
Snaga: 85 kW/116 KS pri 3600/min
Moment: 270 Nm pri 1750 do 2500/min
Mjenjač: ručni, 6 stupnjeva
Pogon: prednji
KAROSERIJA
Dimenzije: 458x175,5x147 cm
Osovinski razmak: 264 cm
Prtljažnik: 430 l
Gume: 205/50 R 17, Dunlop
PERFORMANSE
Brzina: 188 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 11,0 s
Potrošnja: 5,3/3,9/4,4 l/100 km
Potrošnja na testu: 6,1 l/100 km