Kao prvog važnog izvođača drugog SuperUho Festivala, koji se održava od 4. do 6. kolovoza u Šibeniku, organizator najavljuje pionire konceptualne industrial glazbe, njemački kultni bend Einstürzende Neubauten: Blixa Bargeld (glavni vokal, el. gitara, klavijature), Alexander Hacke (bass gitara, el. gitara, vokal), N.U. Unruh (ručno rađeni instrumenti, perkusije, vokal), Jochen Arbeit (el. gitara, vokal) i Rudolf Moser (ručno rađeni instrumenti, perkusije, vokal).
Ova skupina nastala je 1980. godine u zapadnom Berlinu pod utjecajem moćne, inovativne i progresivne njemačke kraut rock scene (Can, Neu!, Kraftwerk), nakon čega vrlo brzo i sami postaju utjecaj mnogim budućim velikim umjetnicima iz svijeta glazbe, filma, plesnog teatra i likovne umjetnosti. Među njihovim obožavateljima nalaze se Quentin Tarantino, Rammstein, Nine Inch Nails, Christoph Schlingensief i drugi.
Pri snimanju prvog albuma Kollapse 1981. godine, a i na svom prvom nastupu 1980. godine frontman benda odlučuje da se bubanj neće koristiti u daljnjem radu. Kao ritam sekciju koriste ručno izrađene instrumente od čeličnih konstrukcija, plastičnih cijevi, čekića, drveta i ostalih materijala sa smetlišta u kombinaciji s više električnih gitara, vokalima, klavijaturama i ostalim ručno rađenim perkusijama. Pored ručno rađenih instrumenata i dadaističkog pristupa glazbi Einstürzende Neubauten se koriste i hrpom studijske audio opreme kojom manipuliraju sirove aritmične zvukove i vokale. Glazba koju sviraju je izvan svih glazbenih standarda i klišea, a slušatelju donosi intenzivno emotivno putovanje kroz zvučno - vizualni performans.
U 34 godina karijere Einstürzende Neubauten nastupali su na mnogim umjetničkim manifestacijama diljem svijeta kao zvanični predstavnici Njemačke. Neki od bitnijih kolaboracija i nastupa su: 1984. Performans 'Concerto for Voice and Machinery' u Institutu za modernu umjetnost u Londonu; 1985. glazba za film ½ Mensch japanskog redatelja Sogho Lishi izvedena u napuštenoj tvornici u Tokiju uz pratnju plesnog ansambla; nastup na Biennale de Paris (1986.) i također na EXPO-u u Kanadi iste godine kao zvanični predstavnici Njemačke.
S najpoznatijim postratnim dramaturgom Heinerom Mullerom 1988. surađivali su na djelima Bildbeschreibung i Hamlet maschine, a 1992. nastupali su na proslavi 300 godina postojanja Akademije likovne umjetnosti u Beču. Povodom stotog rođendana velikog kompozitora Johna Cagea 2012. sudjeluju na dvije konceptualne izložbe. Njemački kulturni centar Goethe institut organizirao je prošle godine izložbu njemačke umjetnosti 80-ih godina putem nastupa Einsturzende Neubauten diljem svijeta u izvedbi posljednjeg albuma „Lement“ posvećenog prvom svjetskom ratu.
King Khan
Organizatori SuperUha potvrdili su i nastup King Khana, jednog od važnijih zabavnih/kontroverznih glazbenih rock performera na nezavisnoj glazbenoj sceni. Indijskog porijekla, rođen i odrastao u Kanadi, King Khan je tijekom 90-ih godina svirao u pregršt bučnih garažnih rock'n'roll bendova od kojih treba izdvojiti The Spaceshits, poznate po nasilnim i krajnje kaotičnim koncertima. Nakon The Spaceshitsa, King Khan nastavlja rad s prijateljem Mark Sultanom u dvočlanom bendu King Khan & BBQ show, a paralelno se formira i King Khan And The Shrines koji će nastupiti na ovogodišnjem SuperUho Festivalu.
King Khan And The Shrines
King Khan And The Shrines je deveteročlani bend formiran po konceptu funk/soul bendova 70-ih (puhačka sekcija, klavijature, perkusije, bubanj, dvije gitare, bass gitara i moćan vrišteći vokal), ali u izvedbi izvanstandardne psihodelične, krajnje zabavne i energične forme soul glazbe zaprljane garažnim rock'n'rollom. Bend je pored glazbe poznat i po otkačenom scenskom nastupu gdje je King Khan središnja figura najčešće obučen samo u donje rublje sa zlatnim plaštom, pernatom šamanskom krunom visine pola metra na glavi, nizom magarećih zubiju nanizanih oko vrata i prepoznatljivim brkovima.
Na ovogodišnje SuperUho u Šibenik dolazi i Rosetta, američki bend nastao 2003. godine u Philadelphiji, čiji je zvuk kompaktna mješavina post hard corea, shogaze, ambient, drone i avangardne glazbe. Zvuk koji stvaraju varira od ambijentalnih instrumentalnih dionica koje postepeno prelaze u vrlo glasan zvuk koji može dostići intenzitet buke koju stvara raketa pri lansiranju u orbitu, preko čega negdje iz dubine bruji distorzirani apokaliptični vokal.
Rosetta iz Philadelphije
Nastupe uživo im karakterizira tsunami energije, a ljubitelji bendova poput Neurosis, My Bloody Valentine ili Isis sigurno će se razveseliti gostovanju Rossete na SuperUho Festivalu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....