NEPODNOŠLJIVI GLUTEN

OTKRIVENA MOLEKULA KOJA ĆE IH SPASITI Elafin u crijevima je spas za oboljele od celijakije

Istraživači su otkrili ključnu molekulu koja može jednog dana pomoći u liječenju bolesnika s celijakijom, bolesti koju karakterizira nepodnošljivost organizma na gluten.

Novo istraživanje Sveučilištu McMaster u Ontariju u Kanadi je utvrdilo da je molekula elafin znatno smanjena kod oboljelih. Elafin molekula je prisutna u crijevima zdravih pojedinaca i ima zaštitnu ulogu, jača i štiti crijevnu sluznicu i ograničava količinu glutena koji prelazi u tijelo.

Celijakija je autoimuna bolest nepodnošenja glutena koji se nalazi u hrani koja sadrži pšenicu, raž ili ječam. Za osobe oboljele od celijakije, gluten peptidi izazivaju upalu crijevne sluznice što dovodi do simptoma poput uništenja crijevne sluznice, boli u trbuhu, promjene u radu crijeva, pothranjenosti, anemije i brojnih drugih problema.

Jutarnji.hr ima rubriku Jutarnji doktor kojoj možete pristupiti na adresi doktor.jutarnji.hr

Za potrebe istraživanja znanstvenici su koristili životinjske modele i također malu grupu od dvadesetak osoba oboljelih od celijakije. Izmjereno je da imaju niže razine molekule elafin i prije i nakon godinu dana provođenja bezglutenske dijete.

Osim toga, znanstvenici su otkrili da enzim tkiva transglutaminaze 2 dodatno povećava upalni odgovor glutena u bolesnika s celijakijom.

Iako je ovo istraživanje još uvijek u ranoj fazi otkrivanja, znanstvenici kažu da bi se molekula elafin jednog dana mogla koristiti kao dodatak za bolesnike s celijakijom kako bi im pomogla da lakše upravljaju sa svojom bolešću.

09. svibanj 2024 11:10