JAJE SNAGU DAJE

Znanstvenici sa Sveučilišta u Alberti stigli do velikog otkrića o jajima! Pročitajte o čemu je riječ

Do sad se znalo da su jaja odličan izvor proteina, lipida, vitamina i minerala , a znanstvenici sa Sveučilišta u Alberti otkrili su i njihova anitoksidativna svojstva što znači da pomažu u prevenciji bolesti srca i krvnih žila te raka.

Istraživači su ispitivali žumanjke jaja kokoši koje su hranjene pšenicom ili kukuruzom i utvrdili da sadrže dvije amniokiseline i to triptofan i tirozin koje imaju jako antioksidativno svojstvo što znači da štite od raznih bolesti. Tako dva sirova žumanjka imaju gotovo dvostruko veće antioksidativno svojstvo nego li jabuka i gotovo isto kao 25 grama brusnica.

Količina aminokiselina smanjuje se prženjem ili kuhanjem ali i u tom slučaju mogu zamijeniti količinu ntioksidansa koju sadrži jedna jabuka. Znanstvenici s Alberte najavljuju da će novim istraživanjima utvrditi sadrže li jaja i druge proteine koji imaju antioksidativna svojstva jer je već poznato da u žumanjku ima karotenoida kao i peptida.

U ranijim istraživanjima znanstvenik Jianping Wu utvrdio je da se proteini iz jaja pretvaraju u želučani enzim koji u tankom crijevu proizvodi peptide koji pak djeluju na isti način kao ACE inhibitori odnosno lijekovi za snižavnje krvnog tlaka.

To je dakako u suprotnosti s uvriježenim mišljenjem kako su jaja krivac za povećanje visokog tlaka zbog toga što sadrže visoku razinu kolesterola. Dodatna istraživanja antioksidativih svojstava jaja mogla bi promijeniti ove stavove.

27. travanj 2024 02:10