TELUM MARKETING

Kako pratiti učinak online kampanje na prodaju u trgovinama?

Često se kao vrlo jednostavno rješenje odabire upotreba kupona. Posjetiteljima web stranica se doda opcija da ispišu kupon koji im garantira određenu pogodnost na prodajnim mjestima (npr. popust na pojedine proizvode). Samim zbrajanjem kupona koji su iskorišteni na prodajnim mjestima, utvrđuje se ukupna zarada od aktivnih internet marketing kampanja.

Ovakav pristup zapravo i ne daje previše preciznih informacija. Što je s ljudima koji nisu preko internet marketing kampanje doznali za kupone? Koliko je koji kanal ili segment internet marketing kampanje doprinio ukupnoj zaradi? Koji tip korisnika treba više ciljati kako bi ostvarili veću prodaju? Da li je uspješnija kampanja na mobilnim ili na desktop uređajima?

Ovakvim pristupom analiza internet marketing kampanje ima slične probleme kao i analiza tradicionalnog oglašavanja koje je John Wanamaker jako dobro opisao slijedećom izrekom: "Polovica novca koji potrošim na oglašavanje bačen je novac. Problem je u tome što ne znam koja polovica."

Srećom, sa malo programiranja i korištenjem opcija koje nam omogućava Googleov Universal Analytics , moguće je pristup sa kuponima doraditi kako bi do najsitnijih detalja mogli pratiti i analizirati internet marketing kampanje te ih u skladu sa prikupljenim podacima optimizirati prema što većoj zaradi.

Kako bi prilagodili pristup s kuponom, potrebno je napraviti slijedeće:

Implementirati Universal Analytics. Ukoliko na webu imate stariju verziju Google Analyticsa, implementirajte Universal Analytics koji omogućava dodatne opcije prikupljanja podataka i analize.

Dodati dimenziju „Prodajno mjesto“. Universal Analytics omogućava dodavanje do 20 proizvoljnih dimenzija koje je moguće analizirati u relaciji sa svim postojećim Analytics dimenzijama i metrikama (izvor prometa, ključna riječ, tip korisnika, geografski podaci itd.).

Dodati korisnički ID na kupon. Kupon na web stranici bi se trebao dinamički generirati kako bi se na njemu ispisao korisnički ID.

Napraviti program za unos podataka u Analytics. Iznimno korisna opcija Universal Analyticsa je unos offline podataka te njihovo povezivanje sa podacima o online posjetiteljima. Potrebno je napraviti aplikaciju u koju se unosi: korisnički ID sa kupona, vrijednost obavljene kupnje na prodajnom mjestu te sam naziv prodajnog mjesta. Koristeći Measurement Protocol , aplikacija unosi podatke u Analytics te ih uz pomoć korisničkog IDa povezuje sa posjetiteljem web stranice.

Nakon što sve dovršimo, u Google Analyticsu imamo podatke o zaradi na pojedinim prodajnim mjestima kao da se prodaja dogodila na webshopu. Možemo raditi analize: koja kampanja nam je donijela najviše prodaja na pojedinim prodajnim mjestima, omjer zarade i troška za pojedine ključne riječi u Google AdWords kampanji, koji oglas nam više novaca donosi, vrijednost različitih tipova korisnika itd. U konačnici, sve prikupljene podatke treba iskoristiti kako bi se postojeće internet marketing kampanje optimizirale prema zaradi na samim prodajnim mjestima.

Ukoliko zatrebate pomoć kod implementacije, slobodno se obratite stručnjacima iz tvrtke Telum Marketing .

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
11. svibanj 2024 14:13