SPLET OKOLNOSTI

KAKO JE DOŠLO DO TRAGIČNE SMRTI MUŠKARCA POD PROPELEROM GLISERA? Svi na brodu bili su pijani, Nijemac je skočio u more, tada je počela prava drama...

Ilustracija
 HANZA MEDIA

Nakon što je od posljedica ozljeda, u Krvavici 14. lipnja, u moru preminuo 27-godišnji njemački državljanin, službenici PP Makarska dovršili su kriminalističko istraživanje nad 26-godišnjim državljaninom Hrvatske, piše Slobodna Dalmacija.

Hrvat protiv kojeg je podnesena kaznena prijava, osoba je koja je u slučaju nesreće bila na brodu i koja je upravljala brodicom čiji je motor usmrtio 27-godišnjeg Nijemca.

Utvrđeno je da je osumnjičeni svojim postupanjem prekršio određena pravila koja se odnose na upravljanje brodom, zbog čega je nažalost došlo do ozljeđivanja i u konačnici smrti 27-godišnjeg Nijemca, pojašnjavaju nam iz PU splitsko-dalmatinske.

A neslužbeno doznajemo kako je nesretni Nijemac tog kobnog dana s još tri prijatelja također iz Njemačke, u jednoj makarskoj agenciji iznajmio gliser šest i pol metara dug, registriran za vožnju osam osoba.

Budući da ni jedan od četvorice Nijemaca nije imao dozvolu za vožnju brodice, iznajmili su i skipera, istog onog protiv kojeg je podignuta kaznena prijava.

Sva četvorica su navodno tog dana bila pod utjecajem alkohola. Nijemac je u alkoholiziranom stanju skočio iz broda u more, nakon čega su se skiper i trojica prijatelja brodom vratili po njega.

- Brod je imao izvanbrodski motor, što znači da je propeler izdvojen od broda, a nije ispod broda. Nijemac je iznenada skočio u more. Po 27-godišnjeg njemačkog turista s brodom su se skiper i prijatelji vratili te "stavili“ motor u neutralni položaj (ler).

Dok je skiper nesretnom Nijemcu pomogao da preko brodskih skalina iziđe iz mora i vrati se u brod, drugi Nijemac iz broda, za kojeg je tijekom očevida dokazano da je imao 1,90 promila alkohola u krvi, pao je na motor od broda i slučajno okrenuo ručicu.

Priča se da je skiper zamolio Nijemca koji je bio u brodu da isključi motor. Je li tako stvarno bilo ne znam, govori nam izvor dobro upoznat sa situacijom u Krvavici kako je došlo do nesretnog slučaja.

Brod je potom, nastavlja nam priču anonimni izvor, ispao iz neutralnog položaja, propeler se pokrenuo i nesretnika u moru usmrtio na mjestu.

- Tijekom kriminalističkog istraživanja utvrdili smo da postoji sumnja da je osumnjičeni prekršio pravila za statutarnu certifikaciju brodica i jahti, koje propisuje obvezu opremanja glisera za gospodarsku namjeru sigurnosnu narukvicu, tumače nam iz ureda odjela za odnose s javnošću PU splitsko-dalmatinske.

Skiper dakle nije imao sigurnosnu narukvicu kojom se kad se naglo povuče, motor broda automatski isključi, a trebao je po zakonu.

Također, iz PU splitsko-dalmatinske dodaju, da je vozač glisera prekršio i pomorski zakonik, odnosno nije poduzeo sve mjere za sigurnost putnika na brodu.

- Ona osoba koja upravlja brodicom može zatražiti od drugih osoba na brodu da obave neke dužnosti ako on ne može, ali mora biti na siguran način, da nikoga time ne dovede u opasnost, pojašnjavaju nam iz odjela za odnose s javnošću PU splitsko-dalmatinske.

Zakon kaže da se sudionika u brodskom prometu koji je ugrozio promet i time doveo do smrtnog slučaja, može kazniti zatvorskom kaznom od tri do deset godina, piše Slobodna.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
26. travanj 2024 09:30