KADROVIRANJE

Svetimir Marić u upravu HŽ-ove firme došao je direktno s burze, na kojoj je završio nakon što je dobio otkaz i otpremninu u drugoj HŽ-ovoj firmi

Goran Marić tvrdi kako nije ni znao da mu je brat Svetimir Marić dobio posao, a Svetimir Marić nam je samo rekao: “Na vrlo važnom sam sastanku”
 Željko Hajdinjak / CROPIX

“Na vrlo važnom sam sastanku i ne mogu razgovarati”, bilo je sve što nam je u srijedu rekao Svetimir Marić, član Uprave tvrtke Tehnički servisi željezničkih vozila i brat ministra Gorana Marića. Svetimira Marića prošlog je tjedna članom Uprave imenovao direktor tvrtke HŽ Putnički promet Robert Frdelja.

S. Marić je na to mjesto došao direktno s Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, gdje se evidentirao 30. siječnja nakon što je dobio otkaz u tvrtki Tersus Eko, također tvrtki HŽ Putničkog prometa. Prethodno je s mjesta člana Uprave smijenjen Nenad Postružin koji je na to mjesto imenovan u travnju prošle godine.

Ministar G. Marić optužen je da je bratu sredio imenovanje u Upravu državne tvrtke, što je ovaj ekspresno demantirao tvrdeći da nema veze s tim. S. Marić je pak poručio da otkad mu je brat imenovan za ministra nema ni njegov broj telefona. U srijedu ministar G. Marić nije htio više komentirati ovaj slučaj jer smatra da je već sve rekao o tome i da nema nikakve veze s imenovanjem svog brata. Jedan Marićev bliski suradnik nam je pak rekao kako ministar smatra da je riječ o gnusnim podmetanjima.

Podmetanje?

No, u međuvremenu se u političkim krugovima proširila priča da je sve ovo zapravo podmetanje pojedinih HDZ-ovih ministara G. Mariću zbog njegova kadroviranja državnim tvrtkama a da ništa ne pita resorne ministre. Na pitanje je li to točno naš sugovornik nije htio odgovoriti. Kaže i da Goran Marić s tim procesom nije bio upoznat i da doista ne stoji iza toga.

- To nije njegov resor. Uostalom, otkad je postao ministar i promijenio broj, nitko od članova njegove obitelji ga nema, a u zadnja dva-tri mjeseca nije se ni vidio ni čuo s bratom - kaže on.

Naši sugovornici u HŽ Putničkom prometu uvjereni su “da je riječ o podmetanju, i to od strane jednog drugog ministra koji je naložio predsjedniku Uprave HŽ Putničkog prijevoza Robertu Frdelji da u Upravu smjesti Marićeva brata”. Činjenica je da Frdelji u petak istječe mandat predsjednika Uprave i pojedini naši sugovornici smatraju da se ovim imanovanjem želio izboriti za novi mandat. Pritom je čak zaboravio o tome obavijestiti i resornog ministra Olega Butkovića koji je predsjednik Skupštine tvrtke HŽ Putnički promet. Sam Butković u srijedu je ustvrdio: “Čujte, uvijek je netko nekome brat, ali ako je netko utjecao na to, ja nisam, a i Goran Marić je dao izjavu da nije o tome imao nikakvog pojma. Znači, ako nitko nije utjecao, ako je to zaista odluka Uprave HŽ Putničkog prijevoza da je čovjek stručan i kvalificiran, onda tu po mome mišljenju ne bi trebalo biti problema, a Povjerenstvo za sukob interesa će vjerojatno o tome raspravljati i donijeti svoje mišljenje”.

Sam Frdelja je u srijedu u pismenoj izjavi kao neosnovane i neistinite odbacio bilo kakve insinuacije o političkom kadroviranju. Frdelja tvrdi da je odluka o imenovanju S. Marića isključivo njegova.

“Na tu poziciju imenovao sam ga isključivo iz profesionalnih razloga jer u kratkom roku može doprinijeti uspješnijem poslovanju društva Tehnički servisi željezničkih vozila, ovisnog društva HŽ Putničkog prijevoza.”

Frdelja navodi da je S. Marić “kvalificiran za člana Uprave Tehničkih servisa željezničkih vozila i za obavljanje te funkcije ima moje povjerenje s obzirom na 35-godišnje radno iskustvo na odgovornim funkcijama”.

Karijera u HŽ-u

Svetimir Marić je 2005. godine imenovan za direktora društva “Čišćenje i njega putničkih vagona”, tvrtke kćeri HŽ Putničkog prijevoza koja je zapošljavala više od 900 radnika. Godine 2013. tvrtka je preimenovana i dobila je ime Tersus Eko, a S. Marić je ponovno njen direktor. Kada je u rujnu 2016. tvrtka na javnom natječaju izgubila poslove čišćenja poslovnih prostora HŽ Infrastrukture, što je tvrtki osiguravalo 85% prihoda, tvrtki je zaprijetio stečaj. S. Marić tada, kako doznajemo, odbija potpisati novi kolektivni ugovor, a Frdelja tvrdi da je Marić opozvan i zaposlen na nižem radnom mjestu. Poslije su njemu i 70% radnika otkazani ugovori o radu. S. Mariću je na temelju Ugovora o radu i Kolektivnog ugovora isplaćena otpremnina u visini 6 plaća, odnosno 35.000 kuna. Ferdelja tvrdi da je S. Marić sada spreman vratiti tu otpremninu tvrtki Tersus Eko iako nema zakonsku obvezu.

Grmoja: Mi smo se opekli na aferi kum

“Smatramo da je to loša poruka, ne znam tko je odgovoran, Uprava HŽ-a ili ministar Butković, ali definitivno je trebalo paziti na to da je gospodin Marić u srodstvu s ministrom u Vladi i da se time šalje loša poruka. Mi smo imali situaciju u kojoj smo išli mijenjati stvari u Hrvatskim vodama i kad smo shvatili da se šalje loša poruka zbog promjene Statuta i kumstva s gospodinom Petrovom, tu smo odluku povukli”, komentirao je jučer Mostov Nikola Grmoja imenovanje Svetimira Marića, brata ministra Gorana Marića, na mjesto člana uprave HŽ Putničkoga prijevoza. “Očekujem da se vidi tko je to napravio te, ako se dogodio bilo kakav propust, da se vidi može li se ta stvar promijeniti i je li, u biti, uputno i dobro da se na poziciju gdje Vlada odlučuje imenuje brat jednog od ministara”, naglasio je Grmoja i dodao da očekuje da oni koji su odgovorni za to povuku poteze.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
23. travanj 2024 20:03