SVE VEĆA NEJEDNAKOST

JUTARNJI ANALIZIRAO PODATKE IZ 78 GRADOVA Gdje je najbolje biti osnovnoškolac u Hrvatskoj?

U sjeni velikih političkih bitaka o kurikularnoj reformi malo se govori o sve većoj nejednakosti koja postoji u hrvatskom obrazovnom sustavu. Zbog krnje decentralizacije i nejasne podjele odgovornosti u sustavu, mjesto stanovanja danas bitno utječe na kvalitetu primarnog obrazovanja učenika.
 Vlado Kos / CROPIX
U sjeni velikih političkih bitaka o kurikularnoj reformi malo se govori o sve većoj nejednakosti koja postoji u hrvatskom obrazovnom sustavu. Zbog krnje decentralizacije i nejasne podjele odgovornosti u sustavu, mjesto stanovanja danas bitno utječe na kvalitetu primarnog obrazovanja učenika.

Jedan od najteže ostvarivih ciljeva koje si zadaju obrazovne vlasti jest ujednačavanje uvjeta obrazovanja u decentraliziranom sustavu školstva. Hrvatska je u tom segmentu iznimno podijeljena. Prva gruba podjela počinje kroz osnivačka prava nad školama.

Pohvalni prijedlozi

Prema toj osnovi, čiji su temelj financije, dio gradova su osnivači osnovnih, a većina županija srednjih škola, pri čemu je Hrvatsku moguće dodatno podijeliti na tri područja: u prvome su gradovi koji su osnivači svojih škola za koje izdvajaju sredstva, u drugome su gradovi bez osnivačkih prava nad školama, u koje, bez obzira na to ulažu sredstva, a u trećem - gradovi bez osnivačkih prava i bez pretjerana elana za financiranje potreba školstva.

Gradovi koji nisu osnivači svojih škola, nemaju niti dec...

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
11. prosinac 2025 08:25