Tržiše karavana u zapadnoj Europi u konstantnom je porastu. U Njemačkoj, Italiji, Nizozemskoj i Austriji prodaja karavana prestigla je prodaju limuzinskih izvedbi identičnih modela. Ovaj je trend pokrenula Alfa Romeo 156 SW, prva karavanska izvedba nekog modela koja nije izgledala kao kutija na kotačima, nego kao skladan, privlačan i sportski nastrojen automobil. Tek poslije nje stigli su konkurenti sa sličnom, ali nikada istom dozom vizualne privlačnosti. Dolaskom modela 159, s kojim Alfa motorima, kvalitetom i voznim osobinama želi prvenstveno parirati BMW-u serije 3, stigla je i njegova prostranija izvedba, koja s punim pravom nosi oznaku Sportwagon.
VEĆI PRTLJAŽNIK Alfa je ponovno postigla pun pogodak, te prema našem sudu, u suradnji s Giorgettom Giugiarom, ponudila kupcima najljepši karavan na tržištu.
Prednji je kraj identičan kao i na limuzini (kao i sve
vanjske dimenzije automobila), dok se straga dodavanjem veće količine prostora nije izgubilo ništa od privlačnosti koju sa sobom nose modeli Cuore Sportiva. Sam prtljažnik obujma je 445 litara, što iznosi povećanje od 40 litara u odnosu na limuzinu, te čak 85 litara u odnosu na SW izvedbu 156-ice. Obujmom prtljažnika napuštena je praksa s prethodnika, kod kojeg je limuzinska izvedba imala nominativno veći obujam prtljažnog prostora od Sportwagon modela, no jedna je stvar ostala slična kao i kod modela 156. Ponuda prostora. Naime, Alfa Romeo 159 u obje svoje izvedbe na stražnjim sjedalima nudi manje prostora od konkurenata, što nije toliko važno kod limuzine, no dovodi u pitanje praktičnost Sportwagon izvedbe, koja ja je prostorno izdašna za glavu, ramena i noge vozača i suvozača, dok će se oni na stražnjoj klupi, ako su samo malo natprosječno viši, osjećati skučeno.
DODATNI PRETINCI Sam prtljažnik stvarno je izdašnih dimenzija, širok i dubok, te je sposoban primiti mnogo stvari, no njegov previsoki rub budućim će vlasnicima sigurno otežati njihov utovar i istovar. S druge strane, dodano mu je nekoliko pretinaca za smještaj sitnica, a solidnu varijabilnost unutrašnjosti povećava i mnoštvo pretinaca inteligentno razmještenih po interijeru, kao i stražnja klupa djeljiva u omjeru 60:40.
Oprema
je bogata, mnogo se ulagalo u sigurnost (limuzina je dobila pet zvjezdica na EuroNCAP testu), a sedam
zračnih jastuka
dolazi kao standard. Spomenimo još i mogućnost izbora među tri klima-uređaja - manualnog, dvozonskog i trozonskog,
te opcionalnog USB porta u pretincu za rukavice koji je sposoban prepoznati sve uređaje koji koriste taj standard komunikacije i s njih reproducirati određene digitalne formate zapisa glazbe. Naravno, kako bi zadržali renome dostojan imena Sportwagon, talijanski inženjeri učinili su neke izmjene nužne za zadržavanje sjajnih voznih osobina. U tome su potpuno uspjeli, izmjene na stražnjem ovjesu i drukčije postavke VDC-a napravljene zbog drukčije inercije stražnjeg kraja nimalo nisu narušile sjajan dojam u vožnji. Prilikom brže vožnje izravan volan, čvrsta šasija, precizan mjenjač kratkih hodova i sjajan ovjes čine automobil krajnje neutralnim u zavojima, te je vrlo teško isprovocirati nervoznu reakciju. Alfa Romeo je s karavanskom izvedbom modela 159 izradila automobil koji je iz svog imena baštinio mnogo više od dijela sport nego wagon.
Goran Vuzem
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....