Počelo je idilično: najavom da će
Silvio Berlusconi pribivati Perdonanzi u L’Aquili, kao prvi talijanski premijer u 149 godina Italije, te da će potom, na svečanoj večeri, lijepo sjesti zajedno s kardinalom državnim tajnikom Tarcisiom Bertoneom.
Večera je otkazana, nije bilo zajedničkog slikanja s Bertoneom, pa nije bilo ni prilike poslije naširoko pričati kako Vatikan podržava Berlusconija. O tome su se raspisali po svijetu, dan nakon nas i Wall Street Journal na pet stupaca.
Ostavši bez večere, Berlusconi je odustao i od Perdonanze, te je onamo poslao svoga tihog, samozatajnog, ali moćnog zamjenika Giannija Lettu, koji s uvijek ljubeznim osmijehom drži sve konce, a osobito tajnih službi i specijalnih operacija.
Šteta, uistinu šteta, ako Berlusconi jest katolički vjernik, a tvrdi da jest. To je bila fantastična prigoda da sredi račune i s Bogom, i s Crkvom, a možda i sa samim sobom.
Papa Celestin V. (jedan od rijetkih koji je odstupio, pa ga je Dante prognao u svoj Pakao, a Crkva ga uvrstila među svece na Nebu), okrunjen je u L’Aquili 1294. na blagdan sv. Ivana Krstitelja. Krstitelj je ostao bez glave jer je Herodu zamjerio vezu sa snahom po bratu, “besramnicom“ - kako je mjesec dana po krunidbi Celestin V. zapisao u buli kojom je dao plenarnu indulgenciju, tj. potpuni oprost grijeha, svakome tko, uredno ispovjeđen i pričešćen, uđe u njegovu krunidbenu Baziliku sv. Marije collemaške između večernjih 28.-29. kolovoza. Bonifacij VIII., njegov nasljednik, uveo je plenarnu indulgenciju svake stote godine onima koji hodočaste u Rim (kasnije su te svete godine bile svakih 50, pa svakih 25 godina) - ali u L’Aquili je to i dalje svake godine.
|
Berlusconi
Uzalud se nadao novoj prilici da kaže da je Crkva ipak uz njega |
U prvotnoj Crkvi pokora je bila teška a odrješenje još teže. Isus je ženi, koju su htjeli kamenovati kao grešnicu, otpustio grijehe i potaknuo: “Ne griješi više!“ Njegovi sljednici teškog bi grešnika (za ubojstvo, preljub ili apostaziju tj. otpadništvo od Boga) doista isključili iz liturgijske zajednice, u koju ga je smio vratiti samo biskup kojem se ispovjedio, ali samo jednom u životu.
|
Za sve vrijedi
Sve što činimo u javnom životu je plod po kojemu će nas poznati |
Danas plenarnu indulgenciju može dati i župnik, ali povezanu uz dobročinstvo (ne materijalno) na koje se grešnik obaveže.
Pomirbi, da bi vrijedila, nužan je preduvjet pred Bogom se pokajati, skrušiti i tvrdo odlučiti ne griješiti više - ali iskrenost te nakane ostajala je između grešnika i Boga, a zajednica je iz same činjenice da se netko pričestio mogla deducirati da je čist pred svećenikom, onim koji je u manjim sredinama znao i ispovjednu tajnu svakoga svog vjernika.
Suditi ljudskoj nakani uglavnom je teško, a vazda pogrešno. I novinaru, koji u svom poslu smije biti frivolan, za razliku od svećenika u svome, osobito ako je vjernik. Sve što činimo je poruka, i plod, onaj po kojemu će nas poznati.
Inoslav Bešker
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....