Brodovi za krstarenje iz snova

Le Mirage, obnovljena luksuzna jahta engleskog lorda s kraja 60-ih godina prošlog stoljeća, koja je više od deset godina tavorila u splitskoj luci, od ovog ljeta bit će na raspolaganju bogatoj klijenteli sposobnoj da za tjedan plovidbe izdvoji 45.000 eura.



Onima koji žele luksuz ujediniti s plovidbom u samoći splitska tvrtka Nautika Centar Nava uskoro će ponuditi novi katamaran Lagoon 500 koji, zahvaljujući opremi i desalinizatorima vode, nema potrebe mjesecima zalaziti u luke.



Najskuplja je  luksuzna jahta Seagull 1, preuređena od broda Vladimir Nazor sagrađenog 1952. i rekonstruiranog u Brodotrogiru, koja je krenula u prvu sezonu u kojoj će po cijeni od 60.000 do 80.000 eura tjedno ugošćavati bogatu klijentelu.



Le Mirage (gore) u svoja je 34 metra dužine i 37 godina starosti objedinio engleski starinski šarm i iznimnu udobnost te time privukao klijentelu iz SAD-a, Francuske i Italije, koja se već predbilježila da se njime od lipnja otisne na željene mediteranske destinacije. Prije godinu i pol tu je motornu jahtu kupio i obnovio zagrebački poduzetnik Radovan Volmut, nekadašnji tehnički direktor Koncertne dvorane Lisinski i dugogodišnji zastupnik prodaje jahti talijanske grupe Feretti za Rusiju. Volmut je brodu sačuvao staro ime Le Mirage, nadjenuto još 1969. kad su ga za jednog člana engleske kraljevske obitelji sagradili vrsni brodograditelji talijanskog Benettija iz Viareggia. Danas u svijetu iz te serije postoje samo tri takva broda.



Kuhinja za fuziju jela



- Le Mirage sam namijenio bogatijim gostima, uglavnom starijima od 40 godina, koji sebi mogu priuštiti tjedni čarter po cijeni od 45.000 eura uz troškove goriva i hrane. Plovit će se na mediteranskim destinacijama, iako je brod takve konstrukcije da može bez bojazni preploviti Atlantik, a za desetak putnika brinut će se šest članova moje posade. Prema predbilježbama, Le Mirage će biti rasprodan za predstojeću sezonu. Dovršavamo posljednje prepravke, bojanje i slično, te će prvo isplovljavanje biti 10. lipnja. Obnovili smo sve, i oplatu i instalacije, te je sada u klasi najmodernijih brodova - istaknuo je Volmut. La Mirage



Posljednjih devet mjeseci u Le Mirageu je ugrađena najsuvremenija navigacijska oprema, kompletno je preuređena kuhinja, u kojoj će se spremati fuzija poznatih svjetskih jela, po mjeri i željama gostiju.



Putnicima će uz to nuditi francuske šampanjce, najbolja hrvatska vina, sireve i aromatične dalmatinske rakije. Unatoč dodacima kao što su pokretni namještaj i satelitski TV sustavi postavljeni u pet kabina za goste, sačuvao se izvorni starinski izgled broda.  



Najljepša terasa na Jadranu



- U obnovi koju smo osmislili kapetan broda i ja nismo željeli izgubiti engleski starinski štih interijera kakav Le Mirageu daje posebnost. U njemu je i danas izvrsno očuvan namještaj od mahagonija, kao i mramor u kupaonicama. Tu su i originalni kineski i engleski porculan, kao i pribor od srebra - kaže Volmut.



La MirageLe Mirageov dnevni boravak od 60 četvornih metara bit će na raspolaganju zainteresiranima za veće poslovne sastanke, prezentacije i primanja do 60 ljudi. Prostrana paluba prikladna je, kaže Volmut, ne samo za sunčanje nego i za modne revije, a uz to je, tvrdi, i "najljepša terasa" na Jadranu (lijevo).



Le Mirage je plovio u Britaniji, kod vlasnika u SAD-u te u Francuskoj. U ACI-jevoj marini u Splitu kotvi se posljednjih deset godina, samo je povremeno plovio u čarteru, a prije Volmuta bio je u posjedu Talijana, od kojih ga je on kupio nakon mukotrpnih pregovora. Ne želi reći koliko je uložio u Le Mirage, nego samo da je tu poveliku jahtu, tešku 160 tona, zbog vremešnosti dobio povoljno.



- Nisam ga kupio samo radi posla, već da na njemu uživam s obitelji. Ovo mu je prva profesionalna sezona, pa ako se ispune očekivanja, iduće godine kupit ću još jedan sličan brod, a neke sam razgovore u Europi već obavio - najavio je Volmut, poznat i kao voditelj projekta gradnje Sveučilišne bolnice u Zagrebu.

Lagoon

Splitska tvrka Nautika Centar Nava 18 se godina bavi zastupstvom najprestižnijih svjetskih jahti, katamarana i jedrilica te čarterom s impozantnom flotom od 50 plovila, a poslovanje, kao i Volmut, nastoji širiti i prema istoku Europe, odakle želi privući novu elitu. Zastupaju britanski Princess, australsku Riveru, Boston Whaler, Sea Ray katamarane Lagoon, prisutni su na svim većim svjetskim nautičkim sajmovima, a na Croatia Boat Showu izlažu čak 30 luksuznih plovila. Za mjesec dana u njihovoj će se floti naći 15-metarski katamaran Lagoon 500, najluksuzniji na Jadranu, koji s opremom košta 600.000 eura. Rese ga izniman interijer, udobnost i velika prostornost namijenjena za potpuni užitak desetak gostiju. U srcu sezone čarter za tjedan dana plovidbe ovim katamaranom u centru Nava stoji 9500 eura.



Uživanje u samoći

- Kad smo krenuli s katamaranima u čarteru, ljudi su nam se smijali, a to se ubrzo pokazalo punim pogotkom. Prije svega zbog udobnosti putnika, a i sigurnost kod katamarana je puno veća nego u jedrilicama. Deset ljudi na jedrilici se doslovno sudara, a na katamaranu se ne moraju ni vidjeti.



LagoonStoga smo ove godine uzeli u čarter Lagoon 500, novi i najekskluzivniji model, kakvih je do sada sagrađeno samo deset i teško ga je nabaviti. Ima pet kabina, svaku sa svojom kupaonicom. Brod je klimatiziran, ima svoj generator i desalinizator vode. Može isploviti na početku sezone i vratiti se na kraju u marinu, ne ovisi o spajanju na struju i o kopno. Naša filozofija je da gosta s tim katamaranom odvojimo od marina, civilizacije, da plovi po uvalama i uživa u samoći  - kaže direktor i vlasnik Nautika Centra Nava Dario Marijan.



Luksuzna jahta Seagull 1, preuređena od broda Vladimir Nazor sagrađenog 1952. i rekonstruiranog u Brodotrogiru, krenula je u prvu sezonu, u kojoj će po cijeni od 60.000 do 80.000 eura tjedno ugošćavati klijentelu iz Monaka, Francuske, Grčke i Rusije.



Vlasnik je američka tvrtka Cruise Service ltd., a jahtom će upravljati danska tvrtka Blue Line Europe,  u Hrvatskoj poznata po trajektnim linijama Split - Ancona, a  suvlasnik je splitski poduzetnik Juroslav Buljubašić. Seagull



Naime, brod je i rekonstruiran po Buljubašićevoj ideji i ideji Henryja Jorgensena, direktora Blue Linea, koji su htjeli da brod bude vrhunski, ali da zadrži duh staroga broda koji je za Jadroliniju sagrađen u pulskom Uljaniku prije 54 godine, a bio je predviđen za prijevoz 600 putnika. Jahta duga 54 metra sada će primati samo 12 putnika, koje će servisirati osam članova posade. 



- Iako je skupocjeno opremljen, brod je zadržao vanjski izgled otprije 54 godine - rekao je Henry Jorgensen, generalni menadžer Blue Linea, koji je dodao da je cijena investicije poslovna tajna.



Secesijski duh



Brod je rekonstruiran u secesijskom duhu s početka 20. stoljeća. Na palubama je široka tikovina, a luksuzni apartmani obloženi su trešnjinim drvom s  broncom i mramorom u kupaonicama. Gosti će se moći odmarati na dvije palube uz koje su saloni i barovi. Na najvišoj palubi je jacuzzi, a gostima je na raspolaganju salon s plazma televizorom.



Rekonstrukciju je obavila  tvrtka Waterline sa sjedištem u Zagrebu, koja je u Puli i Izoli već radila slične poslove.



- Mislim da je budućnost hrvatske brodogradnje upravo u ovakvim projektima iako ih nisu prepoznali ni brodogradilišta ni Vlada - kaže inž. Ivo Miličić, projekt manager pod čijim se okom ugrađivao svaki detalj na brodu.



- Posao opremanja dali smo tvrtki Spenser iz Genove jer kod nas tako dobrih tvrtki i nema. Nastojali smo što više toga pronaći na domaćem tržištu, no, na žalost, za neke stvari ponude su bile višestruko skuplje nego u inozemstvu. Ova jahta je jedna od najvećih na kojoj je u Hrvatskoj napravljena rekonstrukcija i vjerujem da nije zadnji projekt investitora - kaže Miličić.



Polazišna luka "galeba" je Vittoriosa na Malti, a plovit će pod zastavom St. Vincent and Grenadines. Broj jedan u imenu znači da Buljubašić i Jorgensen imaju u planu rekonstrukciju još starih brodova čiju dušu odijevaju u skupocjene moderne materijale.



- Moramo se pomalo rješavati tzv. paradajzera i okretati se gostima s većom platežnom moći, ali i biti u mogućnosti dati im adekvatnu ponudu. Evo, bogati Rusi s kojima sam poslovno surađivao kažu kako bi rado došli sa svojim plovililima ili iznajmili jahte, no kod nas se nemaju, kažu, gdje zabaviti navečer. Na obali kod nas nema elegantnih klubova, malo je takvih restorana i kasina. Kažu da se mogu kupati nekoliko dana u prekrasnom moru, ali pitaju se gdje će im žene pokazati svoje nove briljante, a oni svoje Rolexe. S druge strane, nemamo ni marine koje mogu primiti velike brodove, većina ih je građena prije 30 godina kad su standardi bili znatno manji - rekao je Volmut.

BOGATI RUSI ŽELE POKAZATI ROLEXE, A ŽENE BRILIJANTE

-  U nautičkom turizmu za goste dubljeg džepa, Volmut vidi perspektivu Hrvatske. No, muči ga nedostatak edukacije i ljubaznosti ovdašnjih turističkih djelatnika, kao i prostora za zabavu bogatijih gostiju.



Mak Jovanović;Nataša Bakotić
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
24. prosinac 2025 03:22