Što će se ovo ljeto nositi na plaži, pitanje je koje svake godine muči trendsetere koji se spremaju na more. Odgovor za ovu sezonu su - crocsice.
Danas vjerojatno ima jako malo onih koji nisu čuli za "crocse", gumene cipele/sandale pomalo čudnog izgleda koje su od svog prvog pojavljivanja na tržištu osvojile svijet. Ne postoji nijedna cipela na svijetu oko koje se podigla takva bura kao što je to u slučaju s crocsicama.
Estetski se ne uklapaju u izgled uobičajenih stvari koje su postale modni hit i zapravo su ružne. Gombaste, gumene i s rupama uopće ne izgledaju kao ultimativni modni accessory, ali crocsice i nisu obuća koja je lansirana na tržište kako bi postala hit, već su tri prijatelja htjela zaraditi.
Priča o crocsicama nastala je u ljeto 2002. na Karibima kada su tri prijatelja iz Kolorada ljetovali na karipskom otočju. Jedan od njih imao je neke čudne klompe napravljene od vrste pjenaste gume koje je kupio u Kanadi. Kako su zajedno po otocima plovili jedrilicom, dosjetili su se kako bi bilo zgodno napraviti slične cipele, koje se ne skližu po mokrome.
Prvotni cilj ove trojice bio je da cipele budu namijenjene ljudima koji puno vremena provode na brodu, no vrlo brzo su ih prihvatili liječnici, konobari, medicinske sestre, vrtlari i svi oni koji puno vremena zbog svog posla provode na nogama.
Crocsice su napravljene od posebnog materijala koji se smekšava ovisno o temperaturi tijela, tako da dobro prijanjaju uz stopalo, što ih čini nevjerojatno udobnima. Napravljene su od materijala u kojem se ne znoje noge i koji sprečava neugodne mirise. Njihov uspjeh iznenadio je i njihove tvorce, čiju tvrtku na Wall Streetu danas procjenjuju na milijardu dolara, a prošli tjedan su u Britaniji izabrane za brand godine.
Njihova popularnost nije zaobišla ni nas, a za samo mjesec dana u zagrebačkom Hervisu koji je distributer za Hrvatsku prodano je više od 300 pari.
- Počeli smo ih nedavno prodavati, a osim kod nas mogu se kupiti i u apotekama. Već su se pojavile kopije čiji materijal nije ni približno sličan originalnome. Prave crocsice su specifične baš zbog toga, a za sada se kod nas mogu nabaviti u šest boja. Na svjetskom tržištu ima oko 26 vrsta crocsa, a dobit ćemo i crocs japanke - rekao je Josip Abramović, voditelj Hervisa u Zagrebu.
No, ono što je posebno zanimljivo kada su u pitanju crocsice jest činjenica da je njihova pojava na tržištu izazvala takve reakcije koje su inače uobičajene za odjeću i obuću koja se smatra društveno neprihvatljivom, poput krzna ili neekoloških stvari.
Crocsice nisu ni jedno ni drugo - nemaju apsolutno nikakav životinjski sastojak, niti su napravljene od štetnih materijala. Kontroverza koja se pojavila oko njih prilično je neshvatljiva, a protivnicima croscica jedini je argument zašto ih mrze to da su ružne.
"Kako je nešto tako ružno i bezvezno moglo postati hit?", pitaju se u nevjerici, a neki su otišli tako daleko pa su čak otvorene internet stranice "I hate crocs" na kojima se među ostalim može pročitati: "Kao žohari koji izlaze ispod ruševina apokalipse, crocsice su se vratile." Web site je osnovao Vicenzo Ravina, te je uz ostali sadržaj postavio videosnimku na kojoj mrzitelji crocsa mogu vidjeti nekoliko pari crocsica koje su zapaljene i gore usred livade.
Kao vrhunski argument zašto crocsice nisu dobre, navodi da ih nosi i George W. Bush, pa da ne može nešto što Bush promovira biti dobro. Cilj ove grupe ljudi koja se okuplja na web sajtu mrzitelja crocsa je da se sve crocsice u svijetu "potamane" do sredine 2007. "Najveća zabluda o crocsicama je da je sasvim u redu nositi ih. Nije! Pune su rupa i ružne su kao grijeh. Crocsice preklinju da ih vrijeđate", izjava je kojom osnivači ovog sajta objašnjavaju svoj nerazumni gnjev.
- Pitanje je što je ružno. Nekome su crocsice super, nekima ne, isto kao što netko smatra da su štikle lijepe, dok ih drugi preziru. Za uspjeh nečeg ili nekog nije presudan izgled. Imamo i ružnih glumica koje su postale zvijezde zbog svog šarma. Crocsice će obilježiti jednu generaciju, kao što su to nekada bile klompe - kaže Dijana Džepina, dizajnerica cipela.
No, unatoč bijesu koji su izazvale kod jednog dijela ljudi, crocsice bilježe ogroman uspjeh u svijetu, nose ih svi, a tvrtka koja ih proizvodi, Crocs Inc., iz godine u godinu zahvaljujući njima povećava svoj prihod za prosječno dvjesto posto. Naime, 2002., kada su se počele proizvoditi, tvrtka je zaradila milijun dolara, a sljedeće 322 milijuna dolara. Tvrtka je procijenjena na milijardu dolara, a jedna njezina dionica košta 91 dolar. Osnivači Lyndon "Duke" Hanson, Scott Seamans i George Boedecker na početku su mislili da će imati dnevno nekoliko sati posla.
Prvi put su crocsice počeli prodavati na jednom sajmu jahti i brodova u Kaliforniji i sve što su imali prodali su u jedno jutro. Nastavili su s proizvodnjom, a niije im bila potrebna nikakva reklama, nego se priča o njima proširila usmenom predajom. Kada su vidjeli da se biznis počeo širiti nevjerojatnom brzinom, pozvali su svog starog prijatelja Rona Snydera da im se pridruži.
Snyder je u to vrijeme radio u tvrtki Flextronics u kojoj je bio jedan od najuspješnijih menadžera te je tvrtki priskrbio za samo godinu zaradu sa tri na šesnaest milijardi dolara. Snyderov dolazak u Crocs Inc. bio je najbolji potez trojice prijatelja, jer je nakon njegova dolaska posao s cipelama postao biznis stoljeća.
- Mislio sam da ću se malo odmoriti nakon Flextronicsa kada sam došao u Crocks. Ali, prevario sam se. Rekao sam dečkima da ih čeka svjetski posao i da će zaraditi jako puno novca. Bilo mi je nevjerojatno kako za crocsice nije bio potreban nikakav marketing, već su ljudi pričali o njima. Zbog relativno niske cijene ljudi su kupovali po nekoliko pari kako bi ih imali za razne prilike. Počelo je s narudžbama crocsica u crvenoj boji uoči Valentinova i tada smo ih počeli izrađivati u više vrsta - prisjetio se Snyder.
Pored više desetaka vrsta crocsica, još jedna stvar utjecala je na njihov brzi prodor na vrh. Dostava crocsica vrlo je brza, s obzirom na to da je proces njihove proizvodnje jednostavan, pa čak i za velike narudžbe ne treba čekati više od nekoliko dana. Snyder je u Crocsu primijenio poslovnu filozofiju "think bigger than you are" koju je koristio u Flextronicsu, pa je tvrtka otvorila svoje proizvodne pogone u Kini, Meksiku, Rumunjskoj i Italiji.
Odluka da se prošire globalno dovela je do nevjerojatnog rasta prodaje, pa tako primjerice samo u Izraelu crocsice ima svaki šesti stanovnik. I tako je Crocs Inc. došao do 255 posto povećane prodaje prošle godine u odnosu na 2005., i to najviše zahvaljujući prodaji izvan SAD-a. Prva su predviđanja bila da će inozemno tržište, koje se sastoji od više od 40 zemalja, imati udio od 10 posto, ali ono je trenutno čak 30 posto. Ove godine prodat će se 20 milijuna pari.
Specijalno dizajnirane crocsice rade se za L. A. Lakerse, a 70 američkih koledža naručilo je više od 500 tisuća crocsica za svoje studente. Slavni ljubitelji crocsica su George W. Bush, Al Pacino, Jack Nicholson, Faith Hill, Ben Affleck, suosnivač Googlea Larry Page, Rosie O'Donnell, Matt Damon, Terri Hatcher i drugi. Teško da Crocs Inc. treba bolju reklamu.
Danas vjerojatno ima jako malo onih koji nisu čuli za "crocse", gumene cipele/sandale pomalo čudnog izgleda koje su od svog prvog pojavljivanja na tržištu osvojile svijet. Ne postoji nijedna cipela na svijetu oko koje se podigla takva bura kao što je to u slučaju s crocsicama.
Estetski se ne uklapaju u izgled uobičajenih stvari koje su postale modni hit i zapravo su ružne. Gombaste, gumene i s rupama uopće ne izgledaju kao ultimativni modni accessory, ali crocsice i nisu obuća koja je lansirana na tržište kako bi postala hit, već su tri prijatelja htjela zaraditi.
Priča o crocsicama nastala je u ljeto 2002. na Karibima kada su tri prijatelja iz Kolorada ljetovali na karipskom otočju. Jedan od njih imao je neke čudne klompe napravljene od vrste pjenaste gume koje je kupio u Kanadi. Kako su zajedno po otocima plovili jedrilicom, dosjetili su se kako bi bilo zgodno napraviti slične cipele, koje se ne skližu po mokrome.
Prvotni cilj ove trojice bio je da cipele budu namijenjene ljudima koji puno vremena provode na brodu, no vrlo brzo su ih prihvatili liječnici, konobari, medicinske sestre, vrtlari i svi oni koji puno vremena zbog svog posla provode na nogama.
|
|
![]() |
Njihova popularnost nije zaobišla ni nas, a za samo mjesec dana u zagrebačkom Hervisu koji je distributer za Hrvatsku prodano je više od 300 pari.
- Počeli smo ih nedavno prodavati, a osim kod nas mogu se kupiti i u apotekama. Već su se pojavile kopije čiji materijal nije ni približno sličan originalnome. Prave crocsice su specifične baš zbog toga, a za sada se kod nas mogu nabaviti u šest boja. Na svjetskom tržištu ima oko 26 vrsta crocsa, a dobit ćemo i crocs japanke - rekao je Josip Abramović, voditelj Hervisa u Zagrebu.
No, ono što je posebno zanimljivo kada su u pitanju crocsice jest činjenica da je njihova pojava na tržištu izazvala takve reakcije koje su inače uobičajene za odjeću i obuću koja se smatra društveno neprihvatljivom, poput krzna ili neekoloških stvari.
Crocsice nisu ni jedno ni drugo - nemaju apsolutno nikakav životinjski sastojak, niti su napravljene od štetnih materijala. Kontroverza koja se pojavila oko njih prilično je neshvatljiva, a protivnicima croscica jedini je argument zašto ih mrze to da su ružne.
"Kako je nešto tako ružno i bezvezno moglo postati hit?", pitaju se u nevjerici, a neki su otišli tako daleko pa su čak otvorene internet stranice "I hate crocs" na kojima se među ostalim može pročitati: "Kao žohari koji izlaze ispod ruševina apokalipse, crocsice su se vratile." Web site je osnovao Vicenzo Ravina, te je uz ostali sadržaj postavio videosnimku na kojoj mrzitelji crocsa mogu vidjeti nekoliko pari crocsica koje su zapaljene i gore usred livade.
Kao vrhunski argument zašto crocsice nisu dobre, navodi da ih nosi i George W. Bush, pa da ne može nešto što Bush promovira biti dobro. Cilj ove grupe ljudi koja se okuplja na web sajtu mrzitelja crocsa je da se sve crocsice u svijetu "potamane" do sredine 2007. "Najveća zabluda o crocsicama je da je sasvim u redu nositi ih. Nije! Pune su rupa i ružne su kao grijeh. Crocsice preklinju da ih vrijeđate", izjava je kojom osnivači ovog sajta objašnjavaju svoj nerazumni gnjev.
- Pitanje je što je ružno. Nekome su crocsice super, nekima ne, isto kao što netko smatra da su štikle lijepe, dok ih drugi preziru. Za uspjeh nečeg ili nekog nije presudan izgled. Imamo i ružnih glumica koje su postale zvijezde zbog svog šarma. Crocsice će obilježiti jednu generaciju, kao što su to nekada bile klompe - kaže Dijana Džepina, dizajnerica cipela.
No, unatoč bijesu koji su izazvale kod jednog dijela ljudi, crocsice bilježe ogroman uspjeh u svijetu, nose ih svi, a tvrtka koja ih proizvodi, Crocs Inc., iz godine u godinu zahvaljujući njima povećava svoj prihod za prosječno dvjesto posto. Naime, 2002., kada su se počele proizvoditi, tvrtka je zaradila milijun dolara, a sljedeće 322 milijuna dolara. Tvrtka je procijenjena na milijardu dolara, a jedna njezina dionica košta 91 dolar. Osnivači Lyndon "Duke" Hanson, Scott Seamans i George Boedecker na početku su mislili da će imati dnevno nekoliko sati posla.
Prvi put su crocsice počeli prodavati na jednom sajmu jahti i brodova u Kaliforniji i sve što su imali prodali su u jedno jutro. Nastavili su s proizvodnjom, a niije im bila potrebna nikakva reklama, nego se priča o njima proširila usmenom predajom. Kada su vidjeli da se biznis počeo širiti nevjerojatnom brzinom, pozvali su svog starog prijatelja Rona Snydera da im se pridruži.
Snyder je u to vrijeme radio u tvrtki Flextronics u kojoj je bio jedan od najuspješnijih menadžera te je tvrtki priskrbio za samo godinu zaradu sa tri na šesnaest milijardi dolara. Snyderov dolazak u Crocs Inc. bio je najbolji potez trojice prijatelja, jer je nakon njegova dolaska posao s cipelama postao biznis stoljeća.
- Mislio sam da ću se malo odmoriti nakon Flextronicsa kada sam došao u Crocks. Ali, prevario sam se. Rekao sam dečkima da ih čeka svjetski posao i da će zaraditi jako puno novca. Bilo mi je nevjerojatno kako za crocsice nije bio potreban nikakav marketing, već su ljudi pričali o njima. Zbog relativno niske cijene ljudi su kupovali po nekoliko pari kako bi ih imali za razne prilike. Počelo je s narudžbama crocsica u crvenoj boji uoči Valentinova i tada smo ih počeli izrađivati u više vrsta - prisjetio se Snyder.
Pored više desetaka vrsta crocsica, još jedna stvar utjecala je na njihov brzi prodor na vrh. Dostava crocsica vrlo je brza, s obzirom na to da je proces njihove proizvodnje jednostavan, pa čak i za velike narudžbe ne treba čekati više od nekoliko dana. Snyder je u Crocsu primijenio poslovnu filozofiju "think bigger than you are" koju je koristio u Flextronicsu, pa je tvrtka otvorila svoje proizvodne pogone u Kini, Meksiku, Rumunjskoj i Italiji.
Odluka da se prošire globalno dovela je do nevjerojatnog rasta prodaje, pa tako primjerice samo u Izraelu crocsice ima svaki šesti stanovnik. I tako je Crocs Inc. došao do 255 posto povećane prodaje prošle godine u odnosu na 2005., i to najviše zahvaljujući prodaji izvan SAD-a. Prva su predviđanja bila da će inozemno tržište, koje se sastoji od više od 40 zemalja, imati udio od 10 posto, ali ono je trenutno čak 30 posto. Ove godine prodat će se 20 milijuna pari.
|
![]() |


Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....