Državni tajnik za ceste: Nije bilo namještanja

ZAGREB - "Nikakvih provizija, fingiranih natječaja, napumpavanja cijena pri izgradnji spojne brze ceste Gaženica - Zadar 2 nema i nije bilo", rekao nam je danas državni tajnik u Ministarstvu prometa Zdravko Livaković.



On je u Ministarstvu zadužen cestogradnju i glavni je operativac ministra Božidara Kalmete za izgradnju prometnica. Odlučno demantira sve optužbe saborskog zastupnika Ivice Pančića da je na djelu korupcija u visini 200 milijuna kuna. Detaljno nam obrazlažući cjelokupnu proceduru dodjele posla Livaković naglašava da su 22 tvrtke ili konzorcija podigla natječajnu dokumentaciju. Za natječaj koji su raspisale Hrvatske ceste.





Zdravko Livaković demantira optužbe zastupnika Ivice Pančića o korupciji u visini 200 milijuna kuna oko brze ceste Gaženica-Zadar 2



Od njih 22 pet tvrtki, odnosno udruga, dalo svoje ponude. U travnju 2005. one su otvorene i utvrđeno je da je Viadukt dao najnižu ponudu od 446,3 milijuna kuna, odnosno oko 3,5 milijuna eura po kilometru. Konstruktor je ponudio 467,2 milijuna, udruga Hidroelektra, Osijek - Koteks i Ingra 480,4 milijuna kuna, udruga Strabag Zagreb i Strabags Austrija 465,9 milijuna te udruga Cesta Varaždin i Zagorje Tehnobeton 475,3 milijuna.



Žalbe na natječaj nije bilo i nikakvi aneksi na ugovor nisu potpisani.



Livaković ističe da to jedini natječaj koji je raspisivan za ovaj posao. Riječ je o prometnici koja će imati četiri trake, a cijenu dodatno poskupljuje izgradnja četiri čvora i vijadukt dugačak 900 metara. 



Argumentirajući svoje optužbe Pančić navodi da su prije četiri godine u Hrvatskim cestama tvrdili da će gradnja koštati 283 milijuna kuna, a dvije godine kasnije ona iznosi 463 milijuna. No, državni tajnik tvrdi da su u svojim procjenama očekivali da će ponuđena cijena izgradnje na natječaju iznositi oko 400 milijuna kuna. Osim toga, iz ponuda je vidljivo kako su sve tvrtke dale približno slične cijene  u rasponu od 34 milijuna kuna, što je u ovakvim natječajima mala razlika.



Kad se govori o cijeni gradnje, Livaković kaže da se ta prometnica može uspoređivati s dionicom autoceste Zadar 2 - Benkovac. Ova brza cesta ima sve karakteristike autoceste, osim zaustavnog traka, pa su cijene usporedive. Cijena metra kvadratnog dionice je 1522 kune, a "sporne" brze ceste 1444 kune.   





Komentirajući Pančićeve optužbe kako je javna tajna da se veliki poslovi koje naručuje država dobivaju mimo natječaja ili na fingiranim natječajima, Livaković je kratko rekao: 'Cijene kilometra prometnice u Hrvatskoj jeftinije su nego u Europi. Tome je pridonio sustav transparentnih javnih natječaja.'
Cijene kilometra u Hrvatskoj niže su nego u Europi





Krešimir Žabec
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2025 21:09