Hiperaktivni učenik zlostavlja nam djecu

OKUČANI - Sedamnaest roditelja učenika drugog razreda osnovne škole u Okučanima potpisalo je peticiju kojom traže da hiperaktivni dječak koji s njihovom djecom ide u razred prestane zlostavljati tu djecu.



- On ometa našu djecu, davi ih, baca na njih stolice. Uz sve to njegova majka s njim dolazi na nastavu i piše mu testove, a mi to ne možemo, ogorčeno govori Marija Tadić, koja predvodi skupinu nezadovoljnih roditelja. Svoj potpis na peticiju stavio je i suprug učiteljice Ružice Ganjto, koja je u prvom razredu vodila ove učenike i koja, navodno, s dječakom nije mogla izaći na kraj.



Oboljeli dječak školuje se po prilagođenom programu, a dijagnosticirana mu je hiperaktivnost s poremećajem koncentracije, tzv. ADHD. Liječnici su dijagnosticirali da nema potrebe za tim da ga se prebaci u specijalnu školu. S ovim problemom, koji traje godinu i pol dana, upoznati su i u novogradiškom Centru za socijalnu skrb.



Oboljeli dječak školuje se po prilagođenom programu, a dijagnosticirana mu je hiperaktivnost s poremećajem koncentracije, tzv. ADHD
Oni su roditeljima koji su pisali peticiju, uputili pozive za razgovor kako bi im objasnili situaciju, ali čini se da ni to nije dalo rezultata. Branko Medunić, ravnatelj Centra, prošli je tjedan bio u školi kako bi educirao roditelje o tome što je hiperaktivnost. No, izjavio je da roditelji te djece ne žele prihvatiti činjenicu da je ADHD bolest.



Dječakova sadašnja učiteljica Mirjana Cindrić rekla je je kako uz malo više individualnog rada s mališanom problema nema. Ravnateljica škole Anka Posavec kaže kako su poduzeli sve što su mogli te da su ostalim roditeljima pokušali objasniti i približiti problem hiperaktivnosti.



- Ovdje roditelji očito žele vratiti učiteljicu koja nije bila spremna nositi se sa situacijom. Čak smo joj dopustili i da zaključa učionicu kako bi se lakše nosila s učenikom. No nije uspjelo, kazala je ravnateljica Posavec.



- Znam da moje dijete ponekad ometa nastavu. No, prošao je sve testove koji potvrđuju da je inteligentan i da uz individualizirani rad može pratiti redovitu nastavu. Molila sam i te ljude da me saslušaju, tražila da i njihova djeca pomognu mome sinu, ali oni su gluhi na sve.





- Uobičajene roditeljske vještine nisu dovoljne kada se radi o djetetu koje ima ADHD. Za tu djecu moraju biti čvrste granice, moraju im se davati jasne upute. Roditelj mora biti dosljedan u postupcima, a u suradnji sa stručnjakom postaviti hijerarhiju ponašanja - ističe mr. Sekušak-Galešev. Nastavnici bi se morali usmjeriti na ono što dijete dobro radi i pohvali ih jer je među takvom djecom, kaže, velik broj nadarenih i iznadprosječnih. (I. Kalogjera-Brkić)

Psihologinja: Uobičajene roditeljske vještine nedovoljne za bolesno dijete

ADHD se još ne prepoznaje kao razvojni problem. Okolina još smatra da su to neodgojena djeca kod kojih se radi o propustima u odgoju - kaže psihologinja mr. Snježana Sekušak-Galešev, nastavnica na Edukacijsko-rehabilitacijskom fakultetu u Zagrebu. Dodaje da je tu važna rana detekcija i dijagnostika kako bi se roditelji djece s ADHD-om što prije educirali o odgojnim postupcima koji pred njih postavljaju vrlo velike zahtjeve.





- ima manje izražene probleme pažnje

- konstantno je nemirno

- često je bučno i puno priča

- nema dobru samokontrolu, ima nisku toleranciju na frustraciju

- nije primarno agresivno, ali je rizično na pojavu agresivnosti  

Hiperaktivna impulzivnost

Dijete u dobi od 8 godina koja imaju dominantnu hiperaktivnost impulzivnost:



- ADHD je biološki problem, u pravilu nastaje pod utjecajem naslijeđa ili različitih nepovoljnih čimbenika tijekom trudnoće,  poroda ili nakon rođenja djeteta 

- Tri podtipa ADHD-a: predominantna nepažnja, predominantna hiperaktivnost impulzivnost i kombinirani 

- ADHD svakako ne nastaje zbog nedostatka roditeljske brige ili pretjeranog gledanja televizije, no to može pojačati simptome

- Svi simptomi ADHD-a negativno utječu na odnose te djece s vršnjacima i njihovo funkcioniranje u razredu

- Agresivnost nije sastavni dio ADHD-a, ali se može razviti kao popratna teškoća, i to najčešće kod impulzivne djece 

Što je bolest ADHD

- ADHD je razvojni poremećaj s izraženim simptomima nepažnje ili hiperaktivnosti, odnosno impulzivnosti koji ne odgovaraju razvojnom stupnju djeteta





Aleksandra Primorac
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
25. prosinac 2025 17:51