Jean Marie Boursicot - jednostavan kreativac

ZAGREB - Svoju je karijeru odabrao još kad je imao svega deset godina, a za današnji show koji gledaju milijuni ljudi diljem svijeta, "krivo" je lokalno kino u francuskom Marseillesu. Otamo je, naime, Jean Marie Boursicot, idejni tvorac spektakla naziva "AdEaters", koji u domaćoj verziji poznajemo kao "Noć gutača reklama", nabavio prve reklame.



- Bio sam fasciniran kinom i atmosferom koja je tijekom 60-ih vladala oko kina. Ljudi iz kina su mi dali dijelove filma s reklamama i to je bio početak moje kolekcije - opisuje simpatični Francuz, čija kolekcija danas broji 850 tisuća reklama iz cijelog svijeta.



Stotine tisuća reklama Boursicot dobiva osobno od agencija iz cijelog svijeta. Svakodnevno pogleda gotovo deset sati reklamnog TV materijala od kojeg selektira ono što će biti prikazano na showu, a Boursicot besplatno arhivira i čuva reklame agencijama.
A upravo cijeli svijet danas i jest njegovo "radno mjesto" budući da se Noć gutača reklama održava u 160 različitih gradova svijeta. Prije šest godina svoje mjesto na karti dobio je i Zagreb koji Boursicot, uz New York, Hong Kong i Meksiko, redovito posjećuje. Hrvatska metropola mu je jako draga i u Zagreb uvijek dolazi osobno. Strast je riječ kojom Bouriscot opisuje svoje zanimanje zahvaljujući kojem je vidio doslovno cijeli svijet. Nakon prvog showa održanog 1981. godine odlučio je svoju kolekciju podijeliti s drugima. Neobičan događaj koji je okupljao sve više ljudi došla je snimiti televizija čiji se prilog o showu mogao vidjeti u Francuskoj i Belgiji.



Iako je završio studij prava, odlučio se zaposliti u marketinškoj agenciji. Tada u priču dolazi jedino "pravo" radno mjesto tog 52-godišnjaka, agencija Publicis.



- Dvije godine sam radio na reklami za prašak za rublje! - objašnjava Boursicot, koji je upravo u Publicisu dobio konkretnu ideju za ono što je danas postalo pravi spektakl. Otkrio je naime da Publicis ne čuva svoje reklame. Tada je odlučio otvoriti vlastitu filmsku knjižnicu.



Taj Francuz ima švicarsku adresu, na kojoj živi sam. Nikad se, naime, nije oženio. Razlog tomu je upravo njegov posao, ali nije mu žao.

- U Rumunjskoj sam prije devet godina imao tešku nesreću. Probudio sam se nakon pet tjedana i nisam znao hoću li ću preživjeti. Tad sam pomislio da zapravo mogu umrijeti, jer sam u 20 godina napravio sve što sam htio. Koliko ljudi to može reći? - objašnjava jednostavan kreativac iz Marseillesa.



Smiješna YU reklama

Boursicot kao posebno zanimljivu izdvaja jednu jugoslavensku TV reklamu. Riječ je o crno bijeloj reklami iz 20-ih godina snimanoj u Beogradu, koja traje čak šest minuta. - Jedna žena je bila uspješna i imala je muža, a druga nije. Nakon šest minuta otkrije se da je za sreću uspješne zaslužan kaladont - sa smijehom kaže Boursicot.





U akciji naziva "Moć oglašavanja u službi spašavanja", moguće je sudjelovati i pozivom na broj 060/588-885, a voditelji showa su Tarik Filipović, Rene Bitorajac, Mila Elegović-Balić i Luka Vidović.



Spektakl je pod visokim pokroviteljstvom predsjednika Republike, Stjepana Mesića, a medijsku podršku pružaju Europapress holding, HRT, Epoha, Europlakat i Radio 101. Ulaznice se, po cijeni od 90 kuna, prodaju na blagajni KD Lisinski.

Noć gutača reklama 30. rujna

Šesto izdanje Noći gutača reklama, uz izravni prijenos HRT-a, održava se 30. rujna u koncertnoj dvorani Vatroslava Lisinskog te na Trgu bana Josipa Jelačića gdje je ulaz besplatan. Dok je održavanje na dvije lokacije novost, humanitaran karakter oduvijek je išao uz "Noć". Tako će ove godine sav prikupljen novac biti uložen u kupnju ultrazvučnog aparata za Dječju bolnicu Srebrnjak.



Ivana Rimac
Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
26. prosinac 2025 09:54